پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مولوی فاروقی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) آمدند تا انسان‌هایی که از فطرتشان دور شده‌اند را به مسیر درست برگردانند، گفت: راه، روش، رفتار، کردار و اخلاق پیامبراکرم(ص) برای مسلمانان و دیگر جوامع بشری الگو است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، مولوی غلام‌حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند، شب گذشته در جشن میلاد پیامبراکرم(ص) و آغاز هفته وحدت که در مسجدالنبی(ص) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: وقتی سیره پیامبراکرم(ص) را مطالعه می‌کنیم متوجه می شویم که فضائل و سجایای آن حضرت در قالب الفاظ نمی‌جنگد.

وی با بیان اینکه باید از سیره پیامبراکرم(ص) درس بگیریم، بازگشت به سیره نبوی را نیاز امروز و فردای مسلمین دانست و افزود: عفو و بخشش از صفات بارز پیامبراکرم(ص) است و ایشان همواره انسان‌های خطاکار را مورد عفو و بخشش قرار می‌دادند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اهمیت عفو و گذشت در اسلام، خاطر نشان کرد: عفو و بخشش زمانی ارزش دارد که انسان قدرت انتقام گرفتن از دشمن خود را داشته باشد اما آن را می‌بخشد و پیامبراکرم(ص) نیز خشم و عصبانیت خود را کنترل می‌کردند و عفو را جایگزین انتقام می کردند.

مولوی فاروقی با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) آمدند تا انسان‌هایی که از فطرتشان دور شده‌اند را به فطرتشان برگردانند، تصریح کرد: راه، روش، رفتار، کردار و اخلاق پیامبراکرم(ص) برای مسلمانان الگو است.

وی افزود: پیامبر(ص) یکی از اهداف بعثت خود را کامل کردن اخلاق کریمه بیان می‌کنند و اخلاقیات نیز مهم‌تر از عبادت است و هدف از تمام عبادت‌ها این است که ما نفس خود را تزکیه کنیم.

امام جمعه اهل سنت بیرجند، گناهان باطنی را خطرناک تر از گناهان ظاهری انسان دانست و عنوان کرد: برخی از افراد از گناهان ظاهری بیشتر می‌ترسند ولی به گناهان باطن توجهی ندارند در حالی که گناهان باطن مانند بخل، حسد، خودخواهی، تکبر و غرور خطرناک‌تر هستند.

مولوی فاروقی با بیان اینکه غرور و تکبر، حسد و بخل از جمله خصلت‌ها و رذائل اخلاقی هستند که سبب هلاکت انسان می‌شوند، تاکید کرد: یکی از وظایف هر مسلمانی این است که خودش را تزکیه کند و دیگران را نیز به تزکیه نفس دعوت کند.

وی ادامه داد: دشمنان بسیاری از جنایت‌ها را به نام اسلام انجام می‌دهند و برخی از انسان‌ها آن قدر پست و فرومایه هستند که به هم نوع خود رحم نمی‌کنند و برادرهای خود را می‌کشند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند در پایان گفت: پیامبراکرم(ص) حتی توصیه کردند که به حیوانات هم رحم داشته باشید، اما امروز متاسفانه این صفت و خصلت پیامبراکرم(ص) در میان مسلمانان کمرنگ شده است.

انتهای پیام/ن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha