جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مراسم رونمایی از جلد ۱۵ دائرة المعارف قرآن کریم

حوزه/ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یکی از مهمترین اهداف این مرکز را انجام کارهای کلان و بر زمین مانده دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین لک زایی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی امروز در مراسم رونمایی از جلد پانزدهم دایره المعارف قرآن کریم در پژوهشگاه علوم و فرهنگ برگزار شد گفت: فعالیت هایی که در پژوهشکده  معارف قرآن انجام شده است کارهای زمین مانده و زیرساختی بود که باید انجام می شد؛ اگر به دنبال بحث توانمندسازی علوم اسلامی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه معاصر هستیم، باید نظیر این فعالیت ها را انجام دهیم.

وی افزود: در این مرکز یک سرمایه انسانی کم نظیر شکل گرفته است و امیدواریم که این توفیق برای خادمان این عرصه وجود داشته باشد و این فعالیت ها ادامه داشته باشد و این شجره طیبه شاخ و برگ های جدید پیدا کند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: آیه 40 سوره توبه آیه بسیار عظیمی است؛ خداوند بیان می کند اگر شما مردم پیامبر را یاری کنیم خداوند او را یاری می کند؛ این توفیق امروز نصیب فعالان این عرصه شده است؛ خداوند در ادامه آیه شاهدی بیان می کند و می فرماید که زمانی که مشرکان تجمیع شدند و می خواستند ایشان را به شهادت برسانند، توسط خداوند نجات یافت و سکینه و آرامش را به قلب پیامبر نازل کرد.

وی اظهارکرد: دغدغه علمی و دانشی که افق های جدیدی را پیش روی ما باز می کند(دانشنامه های تخصصی و تفسیر موضوعی) از دغدغه های جدی دفتر تبلیغات است که امیدواریم در آینده بتوانیم به همه این امور رسیدگی کنیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: اینکه برخی از قرآن چنین استفاده کرده اند که خداوند تکلیفی بیشتر از حد ظرفیت از انسان نمی خواهد متاسفانه به شکل رایج به اشتباه برداشته شده است، زیرا اگر کاری نیز از حد توان فرد خارج باشد و باید انجام شود حتما باید با مشارکت دیگران انجام شود و کاری از دین نباشد که به زمین مانده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha