سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تجمع کارگران مظلوم هفت تپه

حوزه/ مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه شوش، طی بیانیه ای خواستار تجدید نظر در مدیریت شرکت های دولتی شده و تصریح کردند؛ دولت به فکر خانواده های بحران زده کارگران مظلوم هفت تپه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، روحانیون، ائمه جماعات مساجد، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان شوش و همچنین مجمع طلاب و فضلای شوش در حوزه علمیه قم، طی بیانیه ای، خواستار حل فوری مشکلات کارگران شهرستان هفت‌تپه شدند.

در این بیانیه تصریح شده است؛ در سال‌های اخیر کارگرانی که در شرایط سخت آب و هوایی خوزستان به تولید شکر و محصولات راهبردی کشور کمک کرده‌اند بارها و بارها از کمترین حق قانونی خود یعنی دستمزدشان محروم شده‌اند و متأسفانه این رویه ظالمانه با تغییر مدیران عامل شرکت نیز تغییری نکرده است.

بر این اساس ما جامعه روحانیت، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه ضمن همدلی و همدردی با کارگران شریف، از هیات دولت و مسئولان ذی‌ربط تقاضا داریم مطالبه به‌حق این قشر زحمتکش را شنیده، ضمن پرداخت حقوق‌های معوقه آنان، در نحوه مدیریت این شرکت تجدید نظر نموده و با برگزیدن راهکار مناسب از اتفاقات مشابه پیشگیری نمایند.

همچنین از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم وظیفه شرعی و ملی خود را در نظارت بر اجرای قوانین واگذاری شرکت‌ها به درستی انجام داده، اجازه ندهند به نام خصوص سازی افراد نالایق زندگی هزاران خانواده را دچار بحران کنند و ثروت‌های ملی این کشور را نابود سازند.

به گزارش خبرنگار «حوزه»، متن کامل این بیانیه بدین شرح است؛

باسمه تعالی

قال رسول الله(ص)؛

لن تُقدّس امهٌ لا یُوخذُ للضعیفِ فیها حقُّه من القویّ غیر مُتعتعٍ

شایسته ستایش نیست امتی که ضعیف آن نتواند حق خویش را بی لکنت زبان از قوی بگیرد.

ارزش کارگر در یک جامعه علاوه بر معنای الهی و اسلامی این است که استقلال کشور وابسته به کار است.ما با این چشم، بوسیدن دست کارگر را یک ثواب می‌دانیم. مقام معظم رهبری.

چند روزی است شهرستان شوش شاهد اعتصاب کارگران شریف و زحمتکش کارخانه نیشکر هفت‌تپه می‌باشد و این نخستین بار نیست که این قشر زحمتکش شهرستان، برای رساندن صدای مظلومیت خود ناچار به این کار شده‌اند. در سال‌های اخیر کارگرانی که در شرایط سخت آب و هوایی خوزستان به تولید شکر و محصولات راهبردی کشور کمک کرده‌اند بارها و بارها از کمترین حق قانونی خود یعنی دستمزدشان محروم شده‌اند و متأسفانه این رویه ظالمانه با تغییر مدیران عامل شرکت نیز تغییری نکرده است.

گویا لکه ننگ بیگاری و کار بدون دستمزد برای مسئولان ما قبح خود را از دست داده است و تبدیل به یک عادت شده است.گویا فراموش کرده‌ایم دین اسلام ضایع کردن حقوق کارگران را گناهی نابخشودنی شمرده است. آیا به این موضوع فکر کرده‌ایم که هزاران خانواده‌ای که روزی‌شان از همین کارخانه است در این تورم بی‌حساب بازار چگونه می‌توانند مایحتاج زندگی خود را تهیه کنند؟ بیماران خود را با چه پولی مداوا نمایند؟ و چگونه فرزندان خود را راهی مدرسه کنند؟

البته این مشکل تنها مربوط به کارگران محترم نیست بلکه همه شهرستان را دچار رکود اقتصادی نموده، باعث بی‌اعتمادی و یاس و نا امیدی شهروندان شده است در شرایطی که مردم انتظار دارند برای حل مشکل بیکاری جوانان آنها فکری شود نه‌تنها کار خاصی در این زمینه نمی‌بینند، بلکه شاهد تعطیلی گاه و بیگاه کارخانه‌های منطقه هستند.آیا این پاسخ مردمی است که همیشه پشتیبان نظام و انقلاب بوده‌اند و با حضور و بصیرت خود دشمنان کشور را در رسیدن به اهداف شوم خود مأیوس کرده‌اند؟

ما جامعه روحانیت، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه ضمن همدلی و همدردی با کارگران شریف، از هیئت دولت و مسئولان ذی‌ربط تقاضا داریم مطالبه به‌حق این قشر زحمتکش را شنیده، ضمن پرداخت حقوق‌های معوقه آنان، در نحوه مدیریت این شرکت تجدید نظر نموده و با برگزیدن راهکار مناسب از اتفاقات مشابه پیشگیری نمایند.

همچنین از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم وظیفه شرعی و ملی خود را در نظارت بر اجرای قوانین واگذاری شرکت‌ها به درستی انجام داده، اجازه ندهند به نام خصوص سازی افراد نالایق زندگی هزاران خانواده را دچار بحران کنند و ثروت‌های ملی این کشور را نابود سازند.

و تقاضا مندیم قوه قضائیه که همت خود برای مبارزه با مفاسد اقتصادی را ثابت کرده در این مورد نیز ورود نموده و ضمن برخورد با مسببان و عاملان این ظلم آشکار، نحوه واگذاری این شرکت‌ها به افراد خاص را بررسی نماید.

همچنین ضمن برحق دانستن مطالبه کارگران شریف، عزیزان را به حفظ آرامش و امنیت شهر و پیگیری حق خود از راه‌های قانونی دعوت می‌کنیم و انتظار می‌رود در شرایطی که دشمنان قسم‌خورده کشور عزیزمان به دنبال یافتن بهانه‌ای برای تخریب چهره ایران در دنیا و اعمال فشار بیشتر بر اقتصاد کشور هستند، همگان اعم از مردم و مسئولین با رفتار متعهدانه خود، راه را بر دشمنان قسم‌خورده ببندیم.

در پایان ضمن تشکر از نهادهای امنیتی شهر که صبورانه و با متانت با اعتراض کارگران عزیز برخورد کرده‌اند تقاضا داریم حساب این عزیزان ظلم دیده و شریف را از حساب آشوب‌طلبان معلوم‌الحال جدا نموده، با سعه‌صدر و رأفت خود یک‌بار دیگر تصویر زیبایی از تعامل نظام مردم‌سالار اسلامی با خواسته‌های مردم را به جهانیان نشان دهند.

از پروردگار متعال عزت روز افزون جمهوری اسلامی ایران و سعادت و خوشبختی مردم عزیز کشورمان را خواهانیم.

روحانیون، ائمه جماعات مساجد، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان شوش

مجمع طلاب و فضلای شوش در حوزه علمیه قم

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha