جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه هم اندیشی مدیران و معاونین پژوهش و تهذیب مدارس کرمان

حوزه/ جلسه هم اندیشی مدیران و معاونین پژوهش و تهذیب حوزه علمیه کرمان در مدرسه علمیه سطح عالی امام مهدی (عج) برگزار شد و در طی آن مسائل پژوهشی، اجرایی و‌ تهذیبی مدارس علمیه کرمان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان، جلسه هم اندیشی مدیران و معاونین پژوهش و تهذیب حوزه علمیه کرمان، در مدرسه علمیه سطح عالی امام مهدی (عج) برگزار شد.

در آغاز این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسین اللهوردی، مدیر حوزه علمیه کرمان ضمن خیر مقدم به حضار، به ذکر نکاتی در مورد مسائل مدارس علمیه استان پرداخت.


در ادامه این برنامه ،جلسات جداگانه ای میان مدیران و معاونین پژوهش و تهذیب برگزار شد و در هر جلسه به مسائل مربوط به آن پرداخته شد.
 

جلسه مدیران مدارس علمیه استان کرمان
 

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان در جمع مدیران مدارس علمیه استان پیرامون مباحث اجرایی، شهریه، معافیت تحصیلی و... مدارس صحبت کرد و به سوالات مدیران در این موضوعات پاسخ داد.

بعد از آن، حجت الاسلام رضا خراسانی نماینده امور صیانتی حوزه علمیه کرمان در رابطه با موضوعات صیانتی چون گزینش، صدور کد تحصیلی و مجوز تلبس مطالبی را ارئه کرد.


جلسه معاونین تهذیب مدارس علمیه استان کرمان

در جلسه معاونین تهذیب، حجت الاسلام احمد مومنی، معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان پیرامون مباحث تهذیبی با معاونین تهذیب مدارس گفتگو کرد و معاونین تهذیب به ارائه گزارشی از اجرای مسائل تهذیبی در مدارس پرداختند.


جلسه معاونین پژوهش مدارس علمیه استان کرمان

حجت الاسلام علیرضا انجم شعاع، معاون پژوهش حوزه علمیه کرمان در جلسه با معاونین پژوهش مدارس در رابطه با مسائل پژوهشی و‌ میزان موفقیت اجرای آن در مدارس به بحث و‌ گفتگو نشست.


سخنان معاون تهذیب حوزه کرمان در جمع مدیران و معاونین تهذیب

در ادامه این برنامه، حجت الاسلام مومنی در جمع مدیران و ‌معاونین تهذیب به برگزاری جلسات منطقه ای با معاونین تهذیب مدارس علمیه استان کرمان اشاره کرد و‌ گفت: از تیر ماه امسال سلسله مباحث نشست های تهذیبی را به صورت منطقه ای برگزار کردیم و پس از آن برای ارزیابی گزارشات معاونین تا به حال از هجده مدرسه در سطح استان بازدید کردیم و در هفته های آینده از باقی مدارس بازدید خواهیم کرد و‌ مسایل آن‌ها را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

وی به راه اندازی شوراهای تهذیبی در مدارس اشاره کرد و گفت: هدف از راه اندازی شوراهای تهذیبی در مدارس مساله سازی و حل مسائل است و لازمه اجرای آن اطلاع دقیق مدیران و معاونین از طرح جامع تربیتی است.

معون تهذیب حوزه علمیه کرمان در ادامه به تبیین و تشریح طرح جامع تربیتی پرداخت و‌ پس از آن، گزارشی از ارزیابی عملکرد شوراهای تهذیبی مدارس ارائه نمود و در پایان به سؤالات پیرامون مباحث مطرح شده پاسخ داد.


سخنان معاون پژوهش حوزه کرمان در جمع مدیران و معاونین پژوهش

در پایان این برنامه، حجت الاسلام انجم شعاع در جمع مدیران و معاونین پژوهش مدارس علمیه پیرامون برنامه های پژوهشی سال ۹۷ در مدارس صحبت کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده ۱۲ گام پژوهشی باید در مدارس صورت پذیرد که باید گزارش کامل آن به قم در مقاطع مختلف ارسال گردد. 

وی در ادامه به وضعیت علمی و ‌پژوهشی مدارس اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز به علت ازدیاد برنامه های آموزشی شاهد رخوتی در انگیزه های پژوهشی در میان طلاب هستیم که باید با ایجاد توازن میان برنامه های معاونت ها به رفع این مشکل بپردازیم و ‌بتوانیم مساله پژوهش را به جایگاه اصلی آن برسانیم. 

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمان تاکید کرد: مدیران و معاونین باید خود اهل پژوهش باشند تا بتوانند فضای پژوهشی را در مدارس ایجاد کنند‌. پژوهش در رابطه با نحوه مدیریت در دیگر ارگان‌ها و‌ مراکز از امور مهمی است که می‌تواند کمک زیادی به موفقیت ما بکند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مدیران باید برای مدیریت مدارس چشم انداز سه ماهه و یک ساله داشته باشند تا از زمان به نحو احسن استفاده شود.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha