جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم

حوزه/ امام جمعه قم گفت: بیش از هر زمانی امت تشنه این وحدت و نیاز مند همگرایی وهم افرایی است چرا که دشمن از پراکندگی و تفرق ما بهره می برد و به جان امت اسلامی افتاده و منابع آنان را غارت و کشورها ی آنان را اشغال می کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری  «حوزه» آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، ضمن دعوت همگان به پارسایی و پرهیزگاری اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) از لحاظ سلسه مراتب عالم در صدر و اشرف از همه موجودات است و چنان شخصیتی دارد که در همه کمالات انسانی سرآمد و الگو است.

وی با بیان اینکه هر انسان بزرگی در جهاتی دارای فضایلی است که باید از آن تأسی کرد؛ گفت: در مورد رسول اسلام(ص)  این تأسی هیچ قیدی ندارد و رسول خدا(ص) در همه ابعاد رهنما، الگو و اسوه ما است.

امام جمعه قم عنوان کرد: حداقل سه آیینه برای شناخت پیامبر اسلام(ص) وجود دارد که نخست قرآن می باشد و رسول خدا(ص) تجسم قرآن است.

وی با بیان اینکه هر انسانی با سخنانش شناخته می شود افزود: هزاران هزار حدیث قدسی و روایات از پیامبر(ص) که در منابع فریقین وجود دارد آینه دیگری است که رسول اسلام(ص) را تفسیر می کند.

آیت الله اعرافی به سنت عملی و سیره رفتاری پیامبر(ص) اشاره کرد و ابراز داشت: در این خصوص انبوهی از روایات و قصه ها که در تاریخ و سخن ائمه وجود دارد خیره کننده است و این حجم گزارشات تاریخی از اوصاف و رفتار پیامبر(ص) در مورد کم تر شخصی دیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام زیر و بم ها و ریزه کاری رفتار پیامبر(ص) در طول این 23 سال در مکه و به خصوص در مدینه زیر ذره بین گزارشات تاریخی قرار گرفته و هرکس منصفانه در این سه آینه پیامبر(ص) را تماشا کند دلداده خواهد شد.

پیامبر(ص) معمار بزرگ تمدن ساز بود

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) قهرمان تغییر زمان، مکان، جامعه و تمدن سازی نو بود گفت: امت اسلام امروز باید به این اسوه مطلقه و مقتدای عام و خورشید درخشان تأسی کند.

وی در ادامه 16 ربیع را یاد آور نخستین نماز جمعه در مدینه بعد از تأسیس حکومت اسلامی به امامت رسول خدا(ص) دانست و افزود: در همان سال اول تأسیس حکومت در مدینه و در ماه های نخستین پیامبر اسلام(ص) مسجد را بنا کرد و نماز جمعه را به عنوان یک عبادت بزرگ الهی، عبادی، اجتماعی و سیاسی به پا  کرد.

آیت الله اعرافی با اشاره به هفته وحدت مطرح کرد: بیش از هر زمانی امت تشنه این وحدت و نیاز مند همگرایی وهم افرایی است؛ چرا که دشمن از پراکندگی و تفرق ما بهره می برد و به جان امت اسلامی افتاده و منابع آنان را غارت و کشورها ی آنان را اشغال می کند.

وی با بیان اینکه دشمن اینگونه با تحریم، تهدید و فتنه به جان امت اسلام افتاده است تصریح کرد: این امت همه چیز برای عظمت و تمدن سازی دارد و اکنون این میکروب اختلاف طایفه ای، فرقه ای و مذهبی به جان ما افتاده و روزگار ما را سیاه کرده است.

امام جمعه قم ابراز داشت: پیام میلاد پیامبر خدا(ص)، هفته وحدت، انقلاب و شهیدان بازگشت به وحدت است ولذا باید افکار تکفیری و تندروی ها را کنار گذاشت و دل ها را باید نزدیک کنیم و در اصول مشترک تأکید نماییم؛ مقام معظم رهبری همواره بر این وحدت تأکید کردند و خود از پیشگامان آن هستند.

وی به اشاره به هفته بسیج و برنامه های مختلف در این هفته گفت: مهم روح و فرهنگ بسیجی است که باید بماند و ویژگی های بسیجی که تکیه بر فرهنگ بسیجی، تعهد بیشتر، توقع کم تر، تلاش مضاعف، خدمت خالصانه است باید در دستگاه ها، نهاد ها و مسؤلین تجلی باید.

آیت الله اعرافی بیان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب تلاش بسیار سنگینی از ناحیه دشمنان انجام می شود تا نفس ملت ایران را خسته کنند به عنوان مثال رژیم ستم شاهی را تطهیر می کنند، تلاش می کنند تا خدمات و دستاورد نظام پوشانده شود و آمریکا و اسرائیل را نیز تطهیر می کنند.

وی ادامه داد: راه مقابله با توطئه های دشمن این است که حقایق گذشته را برای نسل امروز تبین کنیم و مسئولین ما پیشگام مبارزه با فساد باشند و از درد و رنج مردم آگاه و برای رفع آن تلاش کنند؛ ما سند های پیشرفت و راهنمای اقتصادی داریم اما مواجه با ضعف های اقتصادی هستیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور خدا را شکر کرد به خاطر پیروزی های اخیر فلسطین و گفت: قدرت اسرائیل در برابر موشک مقاوت در غزه عاجز شد وعقب نشست؛ غاصبان سرزمین فلسطین بدانند یا باید تسلیم قانون منطق شوند و دست بردارند یا زنجیره هجمه مقاومت بر آن ها تداوم خواهد یافت و به زودی نابودی آن ها رقم خواهد خورد.

وی به یاوه گویی های ترامپ در دفاع از بن سلمان که کوس رسوایی آن بر عالم افکنده شده و در دفاع از ظلم به یمن اشاره کرد و افزود: شما در دنیا آبرویی ندارید و ظالمی هستید که از پنجه های شما خون می چکد.

اروپا بداند صبر ملت ما حدی دارد

آیت الله اعرافی با بیان اینکه ایران روی برجام استوار مانده گفت: این یک حدی دارد، اروپایی ها ماه ها رفت و آمد کردند  اما مسائل تحریم را حل نکردند؛ لذا مسؤلان ما قدرتمند و شجاعانه باید مقابل آن هجمه ها بیستند و اروپاییان یا تسلیم شوند و حرف حق را پیش ببرند و مقابل امریکا بایستند، یا اینکه صبر ما حدی دارد و امیدواریم این بیداری را در آن ها ببینیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha