پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیس جمهور و آیت الله اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: از سرتاسر جهان، صدها شخصیت برجسته مسلمان گرد هم آمده‌اند تا وحدت و یکپارچگی خود را در مسیر حضرت رسول اکرم(ص)، قرآن کریم و حمایت از مقاومت در مقابله با مستکبران نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، صبح اموز در افتتاحیه سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در تهران، با تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: خداوند متعال را سپاسگزارم که این توفیق را به ما عطا کرد که در هفته وحدت، ایام میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و فرزند گرامی ایشان حضرت امام صادق(ع)، گرد هم آئیم.

وی افزود: از سرتاسر جهان، صدها شخصیت برجسته مسلمان گرد هم آمده‌اند تا وحدت و یکپارچگی خود را در مسیر حضرت رسول اکرم(ص)، قرآن کریم و حمایت از مقاومت در مقابله با مستکبران نشان دهند. همچنین لازم است از رئیس جمهور محترم تقدیر کنم که در این کنفرانس حضور پیدا کردند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور محترم از شخصیت‌های تقریبی و منادی وحدت در جهان اسلام هستند، یادآور شد: لازم است که از حضور افرادی نظیر حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان، نوری المالکی، نخست وزیر اسبق عراق و نعیم قاسم، نایب دبیرکل حزب الله لبنان تقدیر کنیم.

آیت‌الله اراکی اظهار کرد: لازم می‌دانم از مقام معظم رهبری، تشکر کنم که همواره مجمع تقریب و جریان تقریبی را مورد عنایت قرار داده‌اند. همچنین از خانم زهرا مصطفوی تشکر می‌کنم که به ما افتخار دادند و در هیئت رئیسه حضور دارند.

وی با بیان اینکه حضرت امام(ره) بنیانگذار وحدت در جهان اسلام هستند، اظهار کرد: برخورد لازم می‌دانم از مراجع محترم تقلید به ویژه آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی که با پیام خود، ما را مورد عنایت قرار دادند تشکر کنم و در اینجا مفتخرم که بخش‌هایی از پیام آنان را قرائت کنم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در بخشی از پیام خود فرموده‌اند: برگزاری همایش وحدت با محوریت قدس که یکی از برنامه‌های ارزنده است را به شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم از آن به نفع وحدت مسلمین استفاده شود. در قرآن و روایات، مسئله وحدت در رأس قرار گرفته و تنازع نهی شده است. قرآن کریم تفرقه میان مسلمانان را از آثار شرک برمی‌شمارد. همچنین در بخش دیگری از این پیام آمده است: با این فرهنگ فوق العاده و درخشان آیا سزاوار است در میان مسلمانان تفرقه باشد.

آیت‌الله اراکی اظهار کرد: این اجتماع بزرگ دارای پیام‌هایی است و پیام اصلی ان استقامت وحدت جهان اسلام است.این گردهمایی نشان می‌دهد پروژه تکفیری‌ها در ایجاد تفرقه در جهان اسلام شکست خورده است و جهان اسلام در مسیر رسول خدا(ص) و قرآن قرار گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان گفت: شکست آمریکا در مقابل جبهه مقاومت، پیام پیروزی جمهوری اسلامی در منطقه، اعلام شکست آمریکا در جهان و آغاز افول جنگ افروزی این کشور و آخرین پیام هم اعلام پشتیبانی ملت‌های مقاوم و قهرمانی است که در مقابل آمریکا و صهیونیسم مقاومت می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha