جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آمریکا و اسرائیل و عربستان عامل بحران های منطقه

حوزه/ رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: علی رغم همه تلاش هایی که برای عادی سازی روابط با اسرائیل می شود مردم این کشورها هیچ گاه این خیانت را قبول نمی کنند؛ امیدواریم که حرکت اسلامی با سرعت به سمت آزاد سازی فلسطین پیش برود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شیخ همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، امروز ظهر در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: پیروزی عراقی ها بر تکفیر به دست عراقی ها انجام شد؛ فرزندان عراق یک صدا و یک دست شدند و دشمن را با جهاد کفایی خود بیرون کردند.

وی افزود: امروز در مناطق آزاد شده نیازمند وحدت و سخنان وحدت بخش هستیم؛ جهان اسلام امروز پس از اینکه این پدیده فاسد از بین رفت، نیازمند روح وحدت است؛ خوشبختانه امروز وحدت، رواج بیشتری پیدا کرده است و مجمع تقریب نیز فعال تر از گذشته شده است.

شیخ حمودی اظهارکرد: خدا را شاکر هستیم که مجمع التقریب بسیاری از این ایده ها و افکار را به پروژه های عملی مبدل کرده است؛ این حرکت، اقدام ضروری بود که باید انجام می شد تا ایده تقریب بین مذاهب تقویت شود.

وی ادامه داد: درست است که داعش از بین رفته است ولی باید از این فرصت استفاده کنیم که این فکر تکفیری را از بین ببریم و با سخنان وحدت بخش بر دشمنان غلبه کنیم.

شیخ حمودی تصریح کرد: در اینجا یک سؤال پیش می آید که چه کسانی به دنبال بر هم خوردن وحدت میان مسلمانان هستند؛ امروز ثابت شده است که دشمنان از ما چه می خواهند؛ رژیم صهیونیستی می خواهد کشورهای منطقه متلاشی و تقسیم شوند تا آنها بر منطقه حاکم شوند؛ اسرائیل به دنبال بر هم خوردن ثبات در منطقه است.

وی افزود: تقسیم و تجزیه با شعارهای طایفه ای و فرقه ای و ملی گرایانه و استفاده از ابزارهای ویرانگر و تحریک برخی از رژیم ها با حضور شبکه هایی که از اسرائیل حمایت می کنند و یا اسراییل از آنها حمایت می کنند انجام می شود.

شیخ حمودی اظهارکرد: این گروه همه امور را تابع حفظ و افزایش قدرت اسراییل می خواهند؛ در مقابل مجمع تقریب، اسراییل قراردارد که می خواهد همه منطقه تجزیه شوند تا خود به عنوان قدرت اول منطقه مطرح شود.

وی گفت: منطقه آسیای جنوب غربی منطقه ای است که غربیان آن را برای اسرائیل می خواهند؛ وقتی از پروژه خاورمیانه بزرگ سخن می گویند و از محورهای خیر و شر صحبت می کنند دقیقا از دو خط آمریکا و اسراییل و خط مقابل آنها سخن می گویند.

حمودی تصریح کرد: وزارت خارجه آمریکا با دو وظیفه حفظ اسرائیل و حمایت از همجنس گرایی و نظیر آنها برای ایجاد تغییرات در فرهنگ ملت ها در خاورمیانه فعالیت می کند؛ ارتباط امت اسلامی با عشق به پیامبر گرامی اسلام و قرآن کریم و حتی زیارت اربعین که امروز با شکوه جهانی برگزار می شود، حفظ شد.

وی افزود: در راهپیمایی عظیم و جهانی اربعین، همه امت اسلامی از جمله پیر و جوان و سیاستمدار و عوام و استاد و دانشجو... حضور می یابند تا به دنیا قدرت اسلام را معرفی کنند؛ همین روحیه اسلامی است که دشمنان را منکوب می کند.

حمودی اظهارکرد: ترامپ رئیس جمهور آمریکا، بی فرهنگ است؛ او در ابتدا از هویت نژاد پرستانه سخن گفت و در آمریکا نیز آن را تقویت کرد؛ این مسئله از طریق دلار شروع شد و سعی کرد با بایکوت چین، روسیه، ترکیه و امروز ایران سعی دارد که اراده خود را به دنیا حاکم کند.

وی گفت: ترامپ می خواهد به هر نحوی اسراییل را راضی کند و به همین دلیل از توافق هسته ای جدا شد؛ او می خواهد با تضعیف اقتصادی ایران اراده سیاسی خود را بر ایران تحمیل کند؛ خوشبختانه بسیاری از کشورها از جمله حاضر نشدند در این طرح آمریکا وارد شوند؛ آنچه امروز اهمیت دارد این است که سرمان را بالا نگاه داریم و در مقابله این سلطه جهانی بایستیم.

شیخ حمودی تصریح کرد: قدس، هویت اسلامی و مهمترین مساله محوری ما است؛ قدس نمی تواند از هویت اسلامی جدا شود؛ عشق به قدس باعث جدا شدن دو گروه حق و باطل می شود؛ امام خمینی(ره) بود که این ببر بزرگ را کاغذی کرد و باعث شجاعت بیشتر مسلمانان علیه اسراییل شد؛ ایشان بود که هیمنه آمریکا و اسراییل را نزد مسلمانان شکست.

وی افزود: علی رغم همه تلاش هایی که برای عادی سازی روابط با اسرائیل می شود مردم این کشورها هیچ گاه این خیانت را قبول نمی کنند؛ امیدواریم که حرکت اسلامی با سرعت به سمت آزاد سازی فلسطین پیش برود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha