جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روز همبستگی با کودکان فلسطینی

حوزه/ استاد دانشگاه الازهر بر لزوم اتفاق همگانی جهان اسلام برای حمایت از فلسطین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ عبدالسلام محمد عبدالله، امروز در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: سرزمین فلسطین و مسجد الاقصی ما را صدا می کند و از ما کمک می خواهد.

وی افزود: یهود اسرائیل و آمریکا در کمین قبضه کردن آنجا هستند و به دنبال مجسمه سلیمان هستند؛ مسلمانان از ما خواسته است که گرفتار دشمنی و دوری و فتنه نشوید ولی متاسفانه گرفتار شدیم و دشمنان از آن سود بردند.

عبدالله بیان کرد: برخی از حکام به دنبال از بین بردن آن چیزی هستند که از فلسطین باقی مانده است؛ ملت فلسطین امروز از ما می خواهد که متحد شویم و آنها را نجات دهیم؛ این درحالی است که آمریکایی ها و صهیونیست ها تلاش می کنند که مساله فلسطین را به پایان ببرند.

استاد الازهر مصر بیان کرد: آرزوی دشمنان برای فراموشی مساله فلسطین نفش برآب خواهد شد؛ مسلمانان باید وحدت اسلامی را به خوبی بشناسند؛ در هر رکعت نماز خود کتاب خدا را تلاوت می کنیم، در سوره فاتحه فرامی گیریم که چگونه از خدا کمک بخواهیم؛ در نماز می آموزیم برای همه مسلمان دعا می کنیم تا در پناه این قدرت همگانی و وحدت همه گروه ها و مردم بتوانیم دین خدا را در جامعه پیاده کنیم.

وی گفت: اسلام به ما می گوید که هر فکری که برای خود داریم باید برای همه مسلمانان نیز داشته باشیم؛ ملت فلسطین در این شرایط ملتی همیشه استوار بوده است و امیدواریم به خاطر صبری که در این زمینه ها داشته اند خداوند نیز به آنها صبر دهد.

این عالم مصری اظهارکرد: صحبت های زیادی مطرح می شود؛ ولی آنهایی که خون می دهند و جهاد می کنند، ملت فلسطین هستند؛ این مردم هستند که با خیانت هایی که به آنها می شوند مبارزه می کنند و با اسراییلی هایی که همه حرمت ها را شکسته اند مقابله کرده اند؛ در اینجا وظیفه ما این است که از این مردم حمایت کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha