جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اوقاف فلسطین درباره حفاری های اسرائیل در زیرزمین مسجدالاقصی هشدار داد

حوزه/ رئیس شورای عالی اسلامی الجزایر بر لزوم تلاش همگانی برای مقابله با اسراییل در قداست زدایی از قدس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر عبدالله بوغلام، رئیس شورای عالی اسلامی الجزایر امروز در سی و دومین کفنرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: قدس شهر صلح است و محل معراج رسول الله(ص) و شهر انبیای الهی است؛ هرچه در خصوص قداست فلسطین و قدس سخن گفته شود کم است.

وی افزود: در قدس بوده است که خداوند متعال به پیامبر متعال فرمان نمازهای پنجگانه یومیه را به پیامبر می دهد؛ در این سرزمین است که مژده میلاد پیامبر اکرم(ص) داده می شود.

رئیس شورای عالی اسلامی الجزایر تصریح کرد: قدس، یک گلدسته واقعی جهان اسلام است و به عنوان قبله دیگر مسلمانان به شمار می رود؛ قدس، به عنوان یک امانتی از سوی پیامبر اکرم(ص) بوده است و به عنوان یک ودیعه به دست مسلمانان سپرده شده است.

وی گفت: نمازهایی که در قدس برگزار می شود همیشه ما را به وحدت ترغیب می کند؛ دشمنان تلاش کردند که قدس را از ما بگیرند ولی زهی خیال باطل که قدس به دست مسلمانان و پاکان از وجود آنها پاک خواهد شد.

رئیس شورای عالی اسلامی الجزایر عنوان کرد: دشمنان در طول تاریخ تلاش کردند که قدس را از آن خود کنند و به همین دلیل هم پیمانان آنها تلاش های فراوان کرده اند؛ دشمنان تلاش کردند که قداست قدس را سلب کنند ولی نتوانستند و امروز قدس به عنوان یک سلول و عنصر حیاتی جهان اسلام مطرح است.

وی گفت: دشمنان به دنبال چپاولگری در قدس هستند و می خواهند که میراث توحیدی آن را از آن خود کنند؛ در طول تاریخ، میراث فراوانی در آنجا چپاول شده است، ولی خداوند متعال همیشه حامی قدس خواهد بود و اجازه چنین کاری را به آنها نمی دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha