جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه سپیدان فارس

حوزه/ امام جمعه سپیدان گفت: آمرین به معروف مراقب باشند از خطوط قرمز امر به معروف و نهی از منکر رد نشوند و خود دچار گناه و معصیت نشوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، سید عبدالرحمن موسوی در جلسه آموزش شورای امر به معروف و نهی از منکر حوزه ها و پایگاه های مقاومت ناحیه سپیدان که با حضور ائمه جماعات و طلاب و روحانیون شهرستان برگزار شد، مهم ترین ویژگی آمر به معروف را عامل بودن به معروف خواند و اظهار داشت: همین ویژگی در شخص رسول اکرم (ص) وجود داشت که موجب می شد مردم لجوجی که در اذیت و آزار رساندن به پیامبر گرامی اسلام(ص) از هیچ عملی کوتاهی نورزند  قابلیت هدایت پیدا کنند.

وی، سه شرط و خصلت آمر به معروف را مدارا کردن با مردم، میانه روی در امر به معروف و نهی از منکر و علم به معروف و منکر را داشتن عنوان کرد و افزود: نخستین مبنای امر به معروف و نهی از منکر مبنای فکری است، به نوعی در مرحله نخست باید فکر فرد تغییر کند تا قابلیت اصلاح پیدا کند و از سویی اگر امر به معروف و نهی از منکر از روی غرض انجام شود و برای رضای خدا نباشد ممکن است نتیجه مطلوب را نداشته باشد و شاید ضرر آن از نفعش بیشتر شود.

امام جمعه سپیدان تصریح کرد: آمرین به معروف باید مراقب باشند تا خدایی ناکرده آبروی شخص نرود و عمل و خطای او نزد خود و خدای خود را محفوظ نگه دارند، چراکه برملا کردن گناه دیگران به مراتب گناه و معصیتش از گناه آن خطاکار بیشتر است.

وی در توصیه ای به آمرین به معروف، خاطرنشان کرد: آمرین به معروف مراقب باشند از خطوط قرمز امر به معروف و نهی از منکر رد نشوند و خود دچار گناه و معصیت نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha