پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتاب «امید در زندگی از منظر قرآن کریم» منتشر شد

حوزه/ کتاب «امید در زندگی از منظر قرآن کریم» نوشته علی اکبر مؤمنی از محققان پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در معرفی این کتاب عنوان شده: این کتاب در پی آن است با بهره‌مندی از آیات نورانی قرآن و کلام شفابخش معصومین(ع) به پرسش‌های ذیل پاسخ دهد: چگونه امیدوار باشیم، امیدهایمان را چگونه جهت دهیم و به چه چیزهایی امیدوار باشیم، موانع امید کدام‌اند، امید مطلوب و امید نامطلوب کدام است و امیدواری در زندگی انسان چه تأثیری دارد، مناسبات بیم و امید کدام‌اند؟

به استناد این کتاب، ناامیدی از مهم‌ترین و فراگیرترین بیماری روانی قرن حاضر به شمار می‌رود و در دهه‌های اخیر، مثبت‌اندیشی و داشتن نگرش امیدوارانه یکی از مؤثرترین روش‌های درمان بیماریهای روحی و جسمی است که مورد توجه روان‌شناسان و دانشمندان علوم انسانی قرار گرفته است. قرآن کریم استوارترین راه هدایت و سعادت را فرا روی انسان مؤمن می‌گشاید و پیروان خویش را از نعمات و مواهب الهی بهره مند می‌کند؛ از این رو، قرآن نقش اساسی در امیدواری و مطلوب‌اندیشی انسان دارد و امید به آینده را در سطحی گسترده مورد توجه قرار داده و ضمن ترسیم سیمایی مطلوب از زندگی امیدوارانه، راهکاها و عوامل دستیابی به امیدواری را بیان می نماید.

 در این پژوهش، عوامل امیدواری، آثار امیدواری، موانع امیدواری، حدود و مناسبات امید از منظر قرآن کریم به گونه ای شایسته بررسی و به صورت عمل و کاربردی تدوین شده است.

کتاب « امید در زندگی از منظر قرآن کریم » در 315 صفحه و با قیمت 27 هزار تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وارد بازار نشر شده است.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha