سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ گرامیداشت هشتاد و یکمین سالگرد شهادت آیت الله مدرس در دارالقرآن امام علی(ع) تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان این که شهید مدرس نمونه ای از یک عالم بصیر و انقلابی است، گفت: یکی از وظایف حوزه های علمیه معرفی علما و مراجع مبارز و انقلابی است و حوزه علمیه تهران به دارا بودن چنین علمای ارزشمندی بر خود می بالد زیرا هستی خود را مرهون آن ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی رحیمی‌صادق، عصر امروز در مراسم گرامی داشت هشتاد و یکمین سالگرد شهادت آیت الله مدرس، در دارالقرآن امام علی(ع) تهران، با بیان این که حوزه علمیه به داشتن علمای مبارزی همچون او افتخار می کند، گفت: یکی از وظایف حوزه های علمیه معرفی علما و مراجع مبارز و انقلابی است و حوزه علمیه تهران به دارا بودن چنین علمای ارزشمندی بر خود می بالد زیرا هستی خود را مرهون آن ها است.

وی، شهید مدرس را نمونه ای از یک عالم بصیر و انقلابی دانست و اظهار کرد: امروز سالگرد شهادت این مرد ملکوتی و بزرگ است. بسیاری از علما و مراجع بزرگ ما همچون امام خمینی شیفته ابعاد شخصیتی ایشان بودند به طوری که حضرت امام درباره ایشان می فرماید «اگر طلبه ها را با قرآن مأنوس کنید و قرآن را درست به آنان تعلیم دهید، امثال مدرس تحویل جامعه می دهید».

مدیر حوزه علمیه تهران، شهید مدرس الگویی مناسب برای طلاب و روحانیت انقلابی است، گفت: وقتی برای چاپ اولین اسکناس ها محضر امام(ره) می آیند، امام با اشاره به شهید مدرس می فرماید «تصویر شخصیتی را روی اولین اسکناس ها چاپ کنید که از اولین دشمنان رژیم ستمشاهی بود»

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق افزود: مقام معظم رهبری وقتی شخصیت آیت الله شهید مدرس را بیان می کنند، می فرمایند «بعد از سال ها هنوز هم اگر کسی از مجلس و نماینده انقلابی سخن می گوید، مدرس به عنوان یک نماد یاد می شود». 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha