جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تجمع کارگران شرکت گروه ملی مقابل حوزه علمیه و بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان

حوزه/ وقتی در خلال تجمع مسالمت آمیز کارگران عده‌ای شعار ضد انقلاب و ولایت سردادند، کارگران باهوش و با بصیرت مانع آن‌ها شده و با فریاد «روحانیت حمایت حمایت» مانع بهره‌برداری افراد مجهول‌الهویه از این تجمع شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ساعتی قبل، جمعی از کارگران شرکت گروه ملی اهواز، مقابل حوزه علمیه و بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان تجمع کردند.

 کارگران و کارمندان زحمت‌کش شرکت گروه ملی، حدود ساعت ۱۱ به اتوبان آیت الله بهبهانی اهواز آمده، از علما و حوزویان خواستار حمایت و احقاق حق پایمال شده‌شان شدند.

اگرچه طی چند روز گذشته حقوق‌های معوقه برخی از کارکنان شرکت گروه ملی واریز شده بود اما به دلیل سوء مدیریت رؤسای این شرکت، مشکلات عدیده‌ای برای کارگران گروه ملی ایجاد شده است.

یکی از این کارگران به خبرنگار ما می‌گوید: همه حساب‌های ما نزد بانک ملی است. ۴ ماه بود که حقوق نگرفته بودیم! خیلی از ما این ۴ ماه را با وام‌هایی که از بانک ملی گرفته بودیم، سر می‌کردیم. قطعاً بدهی بانکی ما در این مدت روی هم تلنبار شده بود. وقتی استانداری اعلام کرد که حقوقتان واریز شده است، همگی خوشحال شدیم، اما صبح بعد پیامکی آمد که فلان مبلغ (تقریباً همه حقوق واریزی) به دلیل معوقات وام به شماره ...... از حساب شما کسر گردید!

این کارگر معترض می‌گوید: صدای ما به هیچ جا نمی‌رسد! دردمان را به که بگوییم! استانداری رفتیم؛ فرمانداری رفتیم؛ اما فایده نداشت!. امروز آمده‌ایم تا بغضمان را برای آیت الله جزایری باز کنیم. به خدا ما گناهی نداریم. فقط می‌خواهیم مشکلاتمان حل شود.

یکی دیگر از کارگران پلاکاردی در دست گرفته و روی آن نوشته است؛ «انقلاب ایران برای احقاق حق مستضعفین بود». از او پرسیدم چرا اینجا آمده‌ای؟ پاسخ داد: در روز روشن به ضعیف‌ترین قشر این جامعه ظلم آشکار می‌شود! سینه ما پر از درد است. شرمنده زن و بچه‌هایمان هستیم. به کدامین دلیل باید چوب اشتباه سوء مدیریت مدیران شرکت را بخوریم!

بر اساس این گزارش، اگرچه شعارهای دیگری نیز به گوش می‌رسید اما مشخص بود که برخی از این شعارها به‌عمد و با هدفی دیگر بیان می‌شود. شعارهایی از جنس ضد انقلاب که هدفشان صرفاً پر کردن فیلم تبلیغاتی برای رسانه‌های معاند و لندن نشین است.

یکی از کارگران داد می‌زند از این شعارها نگویید. چرا جریان را عوض می‌کنید! مشکل ما آخوندها نیستند! مشکل ما مسئولین فاسد است. (یک نفر با ماسک بر صورت او را هل می‌دهد).

شعارهای تفرقه‌انگیز مجدد اوج می‌گیرد که برخی از کارگران یک‌صدا فریاد «هیهات مناالذله» سر می‌دهند و آن تعداد افراد معدود را به گوشه‌ای از خیابان کنار می‌زنند.

تقریباً تجمع کارگران ۲۰ دقیقه‌ای به طول می‌انجامد. بعد از اتمام تجمع، به سراغ یکی از کارگران معترض می‌روم. او کسی بود که شعار می‌داد «روحانیت حمایت حمایت». از او پرسیدم جریان این شعارهای ضد و نقیصی که علیه انقلاب و ولایت بود چیست؟ گفت: هرچه بود از ما کارگران نبودند.

وی ادامه می‌دهد:  قطعاً برخی‌ها آمده بودند تا از اعتراض ما علیه اهداف کثیف خودشان بهره‌برداری کنند اما جلوی آن‌ها ایستادیم.

این کارگر شرکت گروه ملی می‌گوید: از روحانیت به‌ویژه آیت الله موسوی جزایری، انتظار داریم به مشکل ما رسیدگی کند و حق پایمال شده‌مان را باز ستاند. جز خدا و او هیچ‌کسی را نداریم.

به گزارش خبرنگار حوزه، آیت الله موسوی جزایری، چندی پیش در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی صنعتی خوزستان، بیان کرده بود: وضعیت گروه ملی فولاد نگران کننده است.

لازم به ذکر است، خبرگزاری «حوزه» همواره بر این عهد ثابت قدم بوده که صدای به حق مردم را به گوش مسئولان برساند. اینک نیز امیدواریم مسئولان عالی‌رتبه کشوری، اقدامی عاجل در راستای رفع کلیه مشکلات کارکنان شرکت گروه ملی، انجام دهند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    0 0
    همه‌جا فیلمشو پخش کردن جوابش متن و گزارش نیست