جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام شیرانی

حوزه/ عضو هیئت علمی بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی گفت: در نظام اسلامی مردم مسوول بوده و خودشان باید تصمیم گرفته و بسازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام شیروانی، عضو هیئت علمی بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی، امروز در دومین گردهمایی «نقشه راه انقلاب اسلامی» که با عنوان «سه گام تا تمدن اسلامی» در سالن آمفی تئاتر دانشکده حقوق و علوم انسانی دانشگاه تبریز برگزار شد، بیان داشت: اگر در زمینه تبیین مباحث وارد نشویم، نخواهیم توانست با گنج های ارزشمندی که در حوزه اندیشه داریم، مشکلات، مسائل و چالش‌های موجود را حل و فصل کنیم.

وی گفت: رویکرد امروز ما اجتماعی است و مثل هزار سال پیش نیست که در بحث با اهل سنت، موضوع امامت را مطرح کرده و به مباحثه مشغول شویم، اکنون تمام کفر در مقابل اسلام ایستاده است و با آن مقابله می کند.

استاد حوزه علیمه قم با تأکید بر اینکه باید برای رسیدن به تمدن اسلامی طرح و برنامه داشته باشیم، گفت: انقلاب اسلامی از ابتدای زمان به وقوع پیوستنش، در جهت تمدن سازی اسلامی حرکت کرده و در حال گذراندن مراحل تکاملی خود است، ولی کامل نشده است.

حجت‌الاسلام شیروانی بیان داشت: فرمول ساختن دولت اسلامی از نظر مقام معظم رهبری، مردم‌سالاری دینی است. ایشان در تبیین این موضوع گفته‌اند: «جمهوری اسلامی امانت تاریخی انبیا الهی است و تشکیل آن، آرزوی موسی و عیسی  اهل بیت طهارت(ع) بوده است». من بیش از هر کسی به اشکالات نظام اسلامی واقفم ولی باید برای برطرف کردن آن‌ها تلاش کنیم.

وی گفت: غرب با وجود ادعای زیادی که در خصوص مردمسالاری‌اش دارد، مبنای قدرتمندی را برای آن ارائه نداده است. برای ساختن دولت اسلامی، به دولتمردان مومن و صادق نیاز داریم، در جمهوری اسلامی نیز این دولتمردان با انتخابات تعیین و انتخاب می شوند؛ پس مردم اولویت اصلی دولت‌سازی در راه رسیدن به تمدن اسلامی هستند.

عضو هیئت علمی بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی عنوان کرد: در اومانیسم اسلامی که با اومانیسم غربی متفاوت است، انسان را صاحب جایگاهی بسیار بزرگ می داند. ما در راه رسیدن به تمدن اسلامی نمی توانیم بگوییم بهشت و جهنم مردم به ما ربطی ندارد، در مقابل مردمی که اسلام را انتخاب کرده‌اند، باید به آخرت‌شان نیز توجه کرد و کنار گذاشتن آن، ظلم و بی رغبتی به مردم است.

حجت‌الاسلام شیروانی در پایان گفت: در نظام اسلامی مردم مسئول بوده و خودشان باید تصمیم گرفته و بسازند و دولت اسلامی زمینه ورود مردم به کار را فراهم می‌کند، در یک کلام دولت اسلامی یعنی دولت مردم؛ هر کجا صحنه به مردم سپرده شود، انگیزه‌های مردم کارها را پیش خواهند برد و در هر مسئله خرد و کلان کشور حضور مردمی را داشتیم، موفق بودیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha