چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام میرباقری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه هیچ کس حال یک خانواده شهید گمنام را نمی تواند درک کند که هروقت زنگ در به صدا درمی آید، چه حالی پیدا می کند، گفت: همان طور که شهدا به سیدالشهدا(ع) اقتدا کردند، امروز اگر بخواهیم مثل شهدا باشیم باید خودمان را خرج دین و انقلاب کنیم، نه اینکه اسلام و انقلابرا خرج خود کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید میرباقری، شب گذشته در یادواره شهدای گمنام و مفقود الاثر خراسان جنوبی اظهار داشت: برخی واژه ها در بین همه مردم دنیا دارای قداست و احترام است ازقبیل قهرمان، استاد، دانشمند که در هر کجای عالم برای آن حرمت قائلند.

وی افزود: یکی از واژه هایی که بدون تفاوت در اعتقادات اسلامی و غیراسلامی برایش احترام قائلند واژه شهید است، اما در مکتب دینی ما ارزش دیگری دارد؛ اینکه کسی که نه تنها به خاطر وطن و ناموس، بلکه  در راه خدا به شهادت می رسد طبق بیان قرآن دیگر مرده نیست. خیلی از افراد در جامعه نفس می کشند اما مُرده هستند، چون هیچ فایده ای نه برای خودشان و نه برای دیگران دارند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه شهید ذره ذره آب می شود و باعث می گردد ما زمین نخوریم، گفت: قرآن می فرماید هیچ وقت شهید را مُرده نپندارید، اگرچه دیگران متوجه زنده بودن او نمی شوند.

وی در ادامه شهدا را عامل اقتدار ایران دانست و عنوان کرد: امروز احدی در دنیا جرأت اینکه نگاه چپ به ایران بکند را ندارد و حتی بمب گذاری چابهار نشانه عجز و ناتوانی دشمن بود که پنهانی بمب را در ماشین می گذارد و 2 و 3 شهید می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه هیچ کس حال یک خانواده شهید گمنام را نمی تواند درک کند که هروقت زنگ در به صدا درمی آید، چه حالی پیدا می کند، افزود: همان طور که شهدا به سیدالشهدا(ع) اقتدا کردند، امروز اگر بخواهیم مثل شهدا باشیم باید خودمان را خرج دین و انقلاب کنیم، نه اینکه اسلام  و انقلابرا خرج خود کنیم.

نتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha