جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ خطیب جمعه قم گفت: همه باید بدانند که امنیت جمهوری اسلامی، خط قرمز همه ماست؛ دشمنان خون آشام بدانند که با این ترورهای کور، آرزوی برهم زدن امنیت جمهوری اسلامی را چون این تروریست به درک واصل شده به گور خواهند برد.اسلام ستیزان و کسانی که می خواهند امنیت جامعه را از بین ببرند باید بدانند که به حکم قرآن کریم با آنها برخورد خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امروز 16 آذر در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس گفت: یکی از مسایل مهم و موثر در مدیریت انقلاب و کشور و در جهت اعتلای اهداف متعالی اسلام، وحدت حوزه و دانشگاه و پیشبرد انقلاب فرهنگی و توجه به قشر عظیم دانشجو و طلبه است.

وی افزود: این مفاهیم پایه ای در مهندسی فرهنگی نظام اسلامی مورد توجه امام راحل و رهبر معظم انقلاب است؛ روز 16 آذر مصادف با روز دانشجو و یادآور حماسه انقلابی دانشجویان عزیز با دشمن خیره سر و آمریکای مستکبر است؛ در این روز سه دانشجوی انقلابی در اعتراض به از سرگیری روابط ایران و انگلیس خبیث و دیدار نیکسون با شاه به خاک و خون کشیده شدند.

خطیب جمعه قم اظهارکرد: 16 آذر یادآور به تاراج بردن ثروت های ملی و نادیده گرفتن استقلال وازادی و ثروت و قدرت و عزت ملی است؛ دانشجویان انقلابی باید در مسیر استقلال و آزادی، پیشرفت، عزت ملی و اقتدار ایران اسلامی ومقاومت در مقابل دشمن خیره سر و پلید حرکت کنند.

وی گفت: مواضع سیاسی دانشجویان، زمانی موجب پیشرفت علمی در مسیر عدالت گرایی، همراه با روحیه ایمان، ولایت مداری و توجه به انسجام ملی و کمک به دولت و ملت ایران در تحقق رشد و شکوفایی مادی و معنوی و تضمین انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی باشد، فوق العاده ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهارکرد: دشمنان بر پایه خط نفوذ و جنگ نرم و تاثیرگذاری منفی درروحیه دانشجویان و انحراف محاسبات، همیشه با مکر و فریب خواسته اند که دانشجویان را در جهت مطامع خود سوق دهند؛ ولی دانشجویان بیدار در مقابل فتنه گری دشمنان همواره حرکت کرده اندو با روحیه انقلابی و جهادی، همه توطئه های دشمنان را به حمدالله ناکام گذاشته اند.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) بیان کرد: امام راحل، 6 ماه پیش از ارتحال شان، در پیام تاریخی خود فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را صادر کردند؛ ایشان به نقش بی بدیل دانشجویان و طلاب در مقابل جهانخواران تاکید کردند؛ ایشان یکی از ضرورتی ترین تشکل ها  را بسیج دانشجو و طلبه می دانستند؛ این دو قشر باید تمام توان خود را برای دفاع از انقلاب و اسلام صرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهارکرد: امروز، دانشگاه و حوزه بیش از هر محل دیگری به وحدت نیازمند هستند؛ امام راحل به تقویت باورها و ارزش های دینی و نشر اندیشه ناب محمدی(ص) در دانشگاه ها و تشکیل هسته های مقاومت درجهان با محوریت دانشجویان وطلاب، اعتقاد ویژه ای داشتند و به مسئولان نظام توصیه کردند که از نقش ویژه این دو قشر غافل نشوند.

وی با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: این شورا در اندیشه امام و رهبری، قرارگاه فرماندهی کشور است؛ ماموریت این شورا در شرایط حاضر، مقابله با تهاجم و شبیخون وناتوی فرهنگی و رخنه فرهنگی در کشور است؛ باید با رصد وپایش فرهنگی مستمر نسبت به تغییر محیط فرهنگی جهامعه در جهت حرکت انقلابی پیش بروند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به شهادت آیت الله دستغیب در سال 60 بیان کرد: سابقه انقلابی و مبارزاتی این شهید، بسیار طولانی است؛ ایشان، اعتقاد و علاقه شدیدی به امام راحل داشتند؛ ملاک ایشان در خصوص افراد موضع گیری آنها در مقابل امام بود زیرا آن را ملاکی برای مواجهه افراد با امام زمان(عج) می دانست.

خطیب جمعه قم اظهارکرد: ایشان روزی به یکی از نمایندگان مجلس با لحن جدی فرمود، پسر جان باید باورت بیاید که حضرت امام راحل نایب امام زمان(عج) است، تصور کن با امام زمان(عج) چگونه باید رفتار کرد؛ احترام به امام راحل احترام به امام زمان(عج) است و احترام به ایشان نیز احترام به خدا است؛  قطعا ایشان اگر امروز زنده بودند همین تعبیر را نیز نسبت به مقام معظم رهبری داشتند؛ زیرا سنخ اطاعت از منظر الهی نیز همینگونه است.

وی با اشاره به حادثه تروریستی چابهار گفت: وقتی که این تروریست با مقاومت ماموران شجاع نیروی انتظامی مواجه شد خود را منفجر کرد که دو تن از دلیرمردان نیروی انتظامی را به شهادت رساند و خسارات و جراحت هایی به مردم وارد کرد؛ مردمی که با جان و مال و توان خود پای نظام ایستادند هرگز با این ترور های کور دست از نظام خود بر نمی دارند بلکه با همت وسیع تر درس فراموش نشدنی به آنها و اربابان آنها خواهند داد.

خطیب جمعه قم یادآورشد: همه باید بدانند که امنیت جمهوری اسلامی، خط قرمز همه ماست؛ دشمنان خون آشام بدانند که با این ترورهای کور، آرزوی برهم زدن امنیت جمهوری اسلامی را چون این تروریست به درک واصل شده به گور خواهند برد.اسلام ستیزان و کسانی که می خواهند امنیت جامعه را از بین ببرند باید بدانند که به حکم قرآن کریم با آنها برخورد خواهد شد؛ صدای کسانی که به خدا و پیامبر او می جنگند و در زمین فساد می کنند کشتن و مجازات سنگین آنها است.

وی در توصیه اخلاقی به مردم و مسئولان گفت: انسان ها در زندگی خود موظف هستند با اخلاق اسلامی با هم رفتار کنند؛ رحما بینهم در زندگی انسان یک اصل است؛ هر انسان دو وجهه دارد که شامل وجهه ملکوتی و رحمانی و دوم وجهه ای است که از نفس اماره متاثر است؛ یک مسلمان باید کاری کنند که روی دیگر مردم را بالا نیاورند؛ اگر انسان با اخلاقی که رسول اکرم(ص) مبشر و عامل به آن بودند برخورد کند قطعا ناراحتی و خشونت دیگران را نیز تلطیف می کردند.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) یادآورشد: بهترین تذکر اخلاقی این است که انتقادات و رفتارهای ما به شکلی باشد که به وحدت و جذب بیشتر بیانجامد نه اینکه به شکلی رفتار کنیم که حتی اعضای خانواده ما هم به شکل دیگری با ما برخورد کنند؛ مسئولان در استان و شهر قم باید توجه داشته باشند که این شهر شهری است که عاشقان اهل بیت(ع) به آن توجه دارند؛ امام صادق(ع) پیش از میلاد حضرت معصومه(س) این شهر را حرم اهل بیت(ع) نامیدند و این مقام به هیچ مکانی داده نشده است؛ مسئولان استان ما باید توجه داشته باشند که شان این حرم را حفظ کنند.

وی با انتقاد از روند کند اتمام کار پروژه های نیمه کاره در استان گفت: تا کی باید این پروژه های نیمه تمام و مستهلک بمانند؛ حال اگر یک پروژه ای در وسط رودخانه با هر هدفی آغاز به کار کرد ولی به هر شکلی باید تمام شود؛ مدیران راه های برخورد با مشکلات را می دانید این پروژه ها در ادامه بی خاصیت می شوند.

خطیب جمعه این هفته قم اظهارکر: مساله گردشگری در قم مساله مهمی است زیرا وجهه این شهر شهر اهل بیتی(ع)است؛ مسئولان باید جاذبه گردشگری مذهبی در شهر را گسترش دهند؛ کسانی که به این شهر می آیند به عنوان شهر اهل بیت (ع) و مرجعیت و انقلاب وارد می شوند توقع دارند که همه روابط در این شهر اهل بیتی(ع) باشد؛ اگر بنا است سرمایه گذاری و تشویق سرمایه ای انجام شود باید شان قم را رعایت کرد ؛مردم توقع دارند که حرم اهل بیت(ع) حرم اهل بیت(ع) بماند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اکبریان IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    0 0
    در مورد اجلاس دیروز اپک زنگنه موضوع اصلی ر ا مخفی کرده. در پایان همین نشست وزیر نفت عربستان صراحتا گفت اگر هر کدام از اعضا به هر دلیل نتوانند در حد سهمیه تولید کنند عربستان بجای آنها نفت بازار را تامین می کند. این چراغ سبز آشکار به امریکاست آنهم از اجلاس اپک. تصمیم گیری در اپک بر اساس اجماع است. اگر صحبت وزیر نفت عربستان بر خلاف مصوبات اپک است چرا وزیر نفت ما ساکت است و اگر تائید اپک را گرفته یعنی وزیر نفت ما این شرط را قبول کرده. روشنگری شود
  • یکی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    0 0
    روشنگری شود اگر آنچه نوشته شده درست باشد یک خیانت ملی توسط زنگنه صورت گرفته است. منتظر نقد شما هستم. اگر نقد نکنید یعنی این مطلب و خیانت زنگنه حقیقی است و شما هم شریک جرم