پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مکارم در حرم حضرت معصومه

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز که با حضور در حرم حضرت معصومه(س)، به زیارت مرقد این بانو مشرف شده بودند مورد استقبال مردم قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، صبح امروز حضرت آیت الله مکارم شیرازی ازمراجع تقلید در حرم حضرت معصومه(س) حضور یافتند و بعد از انجام نماز تحیت و قرائت زیارت نامه، مرقد خواهر حضرت امام رضا(ع) را زیارت کردند.

برای ما که شاهد هستیم این مرجع تقلید هر روز در حرم مطهر و مسجد اعظم برای درس خارج فقه حاضر می شوند، روز تعطیلی نیز به حرم مشرف شده و مشغول زیارت باشند کمی دور از انتظار بود.

زمانی که این مرجع تقلید در حال انجام قرائت زیارت نامه بودند، مردمی که ایشان را می شناختند، به سمت حضرت آیت الله مکارم شیرازی  رفتند و با بوسیدن دست این عالم ربانی و مرجع تقلید ابراز علاقه کردند.

اگرصبح امروز حوالی ساعت 9 واردحرم فاطمه معصومه(س) می شدی، کمی دورتر از صحنی که قبر مطهر این بانوا قرار دارد، عالم و مرجع تقلید جهان اسلام را می دیدی که به دلیل کهولت سن بر روی صندلی نشسته و درحال انجام خواندن نمازتحیت و قرائت زیارت نامه است.

وقتی مردم متوجه حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی برای زیارت قبر دختر آقا موسی بن جعفر(ع) شدند که به صورت نشسته بر روی صندلی در حال خواند زیارت نامه است، هر طوری بود، خواستند خودشان را به این مرجع تقلید برسانند و با تکریم ایشان، عرض ارادت خودشان را به این عالم ربانی نشان دهند.

ایشان بعد از پایان نماز تحیت و زیارت نامه، از چند متر دورتر، قبر مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) را زیارت کردند.

زائرینی و مجاورینی که این مرجع تقلید را تا کنون از نزدیک ندیده بودند، از دیگران در مورد اسم حضرت آیت الله مکارم شیرازی می پرسیدند، وقتی فهمیدند و شناختند، ایشان چه کسی هستند،تمام تلاش خود را می کردند، به دست بوسی شان بروند. حضرت آیت الله هم با وجود کهولت، مردم و زائرین را  مورد تفقد قرار می دادند و از قدر دانی و علاقه شان تشکر وقدرانی می کردند.

حسن آقا، جوان 30 ساله قد بلند در این هوای سرد برای زیارت بی بی فاطمه معصومه(س) به حرم آمده بود؛ از ظاهر و رفتارش پیدا است که زائر است، مردد بود که به سمت حضرت آیت الله مکارم شیرازی، نهایتا تصمیم گرفت برای دست بوسی این مرجع تقلید به حضورشان برسد. بالاخره این کار انجام داد. جلو رفت، دست ایشان را بوسید و چند کلامی با حضرت آیت الله مکارم شیرازی صحبت کرد.

از این جوان سوال کردم، چه چیزی به این مرجع تقلید گفتی؟ با لهجه قشنگ ترکی گفت، از ایشان خواستم برای ما جوانان دعا کنند؛ گفتم بی کاریم و بی کاری امان ما را بریده، برای ما جوانان و برای اشتغال ما دعا بفرمایید.

باید می بودی می دیدی که هر چه از حضور این مرجع تقلید که برای زیارت به حرم بی بی فاطمه معصومه(س) آمده بودند، بیشتر می شد، مردم اطراف ایشان بیشتر جمع می شدند.

حتی یکی آقایانی که از حرف زدنشان معلوم بود، عرب زبان هستند، بادیدن این مرجع تقلید از همشهری  خود پرسید؟ این عالم کیست؟ که او با زبان عربی جواب داد، حضرت آیت الله مکارم شیرازی.

بعد این مرد عرب زبان با اینکه چند قدمی با ایشان فاصله داشت؛ اما برای عرض ارادت به معظم له به این فاصله از خوشحالی دوید تا به ایشان برسد و بعد از رسیدن دستان این مرجع تقلید را بوسیدند و ابراز علاقه کردند.

از این صحنه ها زیاد بود... خانمی که آمده بود به ایشان التماس دعا می گفت و با صدای بلند می گفت حاج آقا برای عاقبت به خیری جوانان ما دعا کنید.

روحانیون که خودشان به معظم له رساندند و تکریم می کردند و حتی درمیان این تکریم کنند گان وکسانی که به ساحت مرجعیت و عالم شیعه، عرض ارادت کردند و محبت خود را یا از طریق بوسیدن دست و یا تبرک دست به عبایشان ، اعلام کردند، جوان 15 ساله و 25 ساله وحتی پیرمد 65 ساله دیده می شد.

بماند که بعضی ها خواستند چند جمله بیشتر با حضرت آیت الله مکارم شیرازی صحبت  کنند و در دلهایشان را و احیانا مشکلات این روزهای کشور که اقتصاد،گرانی و بی پولی و نبود اشتغال،   پدر مردم را در آورده، به ایشان بیان کنند که البته مجال این حرفها نبود.

 ایشان رخصت از مردم گرفتند و خواندن فاتحه ای برای قبور مراجع گذشته وعلما به سمت قبر بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله بروجردی وسپس از حرم مطهر  بیرون رفتند.

تهیه وتنظیم:‌قربان اسلامی نژاد

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حق گو IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    8 2
    آقای خبرنگارمحترم به خدافکرنکنم حتی این مرجع تقلیدراضی باشدکه شمادرهرخط ازگزارشت اینقدرغلووتعریف وتمجیدودست بوسی نوشتی ایکاش یکبارهم یک خط راجع به صاحب اصلی آن مکان مطهروارادت زائران به آن بانوی شریفه مینوشتی
  • حسن IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    4 2
    ایشان که دائما در رسانه هستند. چطور اکثر افراد ایشان را نمی شناخته اند؟! گزارش بسیار بدی بود
  • احمد.ن IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    2 0
    آخه برادر خبرنگار عزیز اینم شد خیر؟! واقعا چه چیز خاصی تو خبرتون وجود داشت؟! همه ما مراج جلیل القدر را دوست داریم و امیدواریم که بتوانیم نهایت احترام را در موردشان داشته باشیم. اما واقعا خبرتون هیچ محتوایی نداشت.
  • سعید IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    2 1
    سلام این چند روز بنده کسالت داشتم نتونستم وارد فضای مجازی بشم الان خبر رو میبینم اما اخه این هم شد خبر؟ ما که خاک پای مراجع عظام نمیشیم دستبوسی و التماس دعا گفتن کار خیلی سختی است؟ اصلاً این مدل نقل خبر توهین به شأن یک مرجع نیست؟ یادتون رفته همین چند سال پیش مرحوم بهجت ره به چه شکلی میومدن زیارت و بر میگفتن؟
  • حیدر IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    خدا حفظ کند آیت الله مکارم و همه علمای اسلام را و تشکر بابت گزارشتان