چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: انجام فعالیت‌های جهادی از سوی طلاب و روحانیان و ارائه گزارش این اقدامات، می‌تواند سبب ایجاد جریان فرهنگی و بارش فعالیت‌های جهادی در کشور شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشست با مسئولان فرهنگی حوزه علمیه استان، بر تقویت ارتباط مدارس علمیه استان با رسانه‌های مکتوب و مجازی تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های متعدد فرهنگی از سوی طلاب و اساتید مدارس علمیه خراسان شمالی، اظهار کرد: باید گزارش اقدامات فرهنگی به‌ویژه فعالیت‌های جهادی و انقلابی طلاب و اساتید حوزه علمیه استان به رسانه‌ها ارائه شود تا اقشار مختلف مردم بیش از پیش با کارهای جهادی حوزویان آشنا شوند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با یادآوری برگزاری اردوهای جهادی مختلف و ارائه خدمات اجتماعی از سوی طلاب و اساتید مدارس علمیه، افزود: به‌عنوان مثال در هفته گذشته طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد با حضور در روستای داشلی قلعه در 40 کیلومتری مرز ترکمنستان به ارائه خدمات مختلف عمرانی و فرهنگی پرداختند که لازم است این‌گونه اقدامات بیش از پیش اطلاع‌رسانی شود.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف از ارائه گزارش عملکرد طلاب و حوزویان در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی، ایجاد و تقویت جریان فرهنگی در این زمینه‌ها است.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیان از مردم بوده و علی‌رغم خواست دشمنان ارتباط تنگاتنگی بین روحانیت و مردم برقرار است، تصریح کرد: در شرایطی که در چهل‌سالگی انقلاب، دشمن با تمام توان در حال تبلیغ علیه انقلاب و توان مدیریتی و اجرایی نظام اسلامی است، انجام فعالیت‌های جهادی عمرانی و خدماتی از سوی طلاب و روحانیان بخشی از تهاجم دشمنان را خنثی کرده و سبب بارش فعالیت‌های جهادی در سطح جامعه می‌شود.

گفتنی است،:اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال بوده و امسال حدود دو هزار و 600 طلبه خواهر و برادر در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha