جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیام های مخاطبان خبرگزاری حوزه

حوزه / تمام پیامهایی که از طریق ارسال به ادمین خبرگزاری حوزه(در شبکه های اجتماعی) یا بخش «ارتباط با ما» در سایت حوزه نیوز و یا به صورت کامنت ذیل اخبار ارسال می کنید، مطالعه می شود و به تناوب، تعدادی از این پیامها را منتشر می کنیم. از اینکه با رسانه رسمی حوزه همراهید، خرسندیم.

خبرگزاری «حوزه» / مخاطبان عزیز و گرامی، سلام.

تمام پیام هایی که از طریق ارسال به ادمین خبرگزاری حوزه(در شبکه های اجتماعی) یا بخش «ارتباط با ما» در سایت حوزه نیوز و یا به صورت کامنت ذیل اخبار ارسال می کنید، مطالعه می شود و به تناوب، تعدادی از این پیام ها را منتشر می کنیم. از اینکه با رسانه رسمی حوزه همراهید، خرسندیم.

 

🔹  سلام من همسر یه طلبه ام نمیدونم تا کی قراره شهریه افزایشی نداشته باشه این مبلغ که  برا اجاره خونه هم کفایت نمیکنه بابا به فکر بیفتید

 

🔹  سلام لطفا بحث شهریه رو پیگیری کنید امید است با تورم سازگارتر شود

 

🔹  سلام  علیکم چرا طلبه های حوزه علمیه روز  خاص به خود ندارد  مثل روز دانشجو و یا مثل دانشجویان تشکلهای داشته باشند تا مسؤلین خود را ملزم به پاسخ گوی به انها بکنند ؟ لطفا منعکس کنید

 

🔹  سلام و سپاس از نقدی که از اقای رشاد در نقد نفی نظامات در فقه منتشر کردید. گذشته از درستی یا نادرستی این نقد و ردها ، شایسته و بایسته است چنین تضارب آرایی در رسانه حوزوی سالم منتشر بشه تا در کانالهای زاویه دار و انحرافی.

 

🔹  با عرض سلام خسته نباشید. متاسفانه امسال هم طبق سنوات گذشته مسئولین آموزشی به بهانه تعطیلی های زیاد،امتحانات ترم اول سطوح عالی رو در ایام نوروزی قرار دادند و پر واضح است که عمده طلاب بخاطر استفاده از فضا و حال و هوای تعطیلات نوروزی(خصوصا طلاب متاهل بخاطر نیاز خانواده ها)،مجبورند تابستان هردو ترم رو باهم امتحان دهند که این با توجه به گرمای تابستان و فاصله ای که بین کلاس رفتن و امتحان می افتد(که حدود 8_9 ماه است)واقعا سنگین و اذیت کننده است. حال با توجه به شرایط فوق الذکر به مسئولین محترم آموزشی پیشنهاد میشود که امتحانات ترم اول را در 4 پنجشنبه متوالی یا دو پنجشنبه،جمعه متوالی برگزار کنند.که با این وجود هم از تعطیل کردن دروس حوزوی جلوگیری می شود و هم امتحانات ترم اول نسبتا سر وقت خودش برگزار خواهد شد.

 

🔹  سلام علیکم. اخیرا خانم مرقاتی در برنامه حال خوب شبکه نسیم بیاناتی مغایر  با آموزه های شرعی درباره عفاف و حجاب داشتن. لطفا کار موثری در راستای جلوگیری از اتفاقات مشابه انجام دهید.

 

🔹  مصاحبه با حاج آقای سرلک درباره مساجد رو خوندم. دررابطه با مساجد اشکالاتی هم به نهاد های حوزوی در تعیین جایگاه روحانی در ارکان مسجد بر می گردد متاسفانه مساجد در جنوب هیئت امناوبعضا کانون وپایگاه را بالا سر امام جماعت میدانند این مشکلات باعث می شود امام جماعت بشود پیش نماز.

 

🔹  سلام لطفا درباره آقای غفاری روشنگری کنید.

 

🔹  لطفا نظرات را بازتاب دهید. حاشیه به تاکید ایت الله نوری به کتاب درسی شدن نهج البلاغه در حوزه.

نهج البلاغه با تمام عظمتی که دارد یک کتاب حدیثی است و ذیل عنوان رشته حدیث باید بدان پرداخت که در حوزه علمیه اصل رشته حدیث در غربت کامل است و موسسه و مرکزی(که جزء مراکزتخصصی حوزه باشد) بخصوصه به علم حدیث نپرداخته است تا بماند کتاب نهج البلاغه!

 

🔹  سلام علیکم.خداقوت. بسیاری از اخباری که در رسانه های حوزوی منتشر می شود گره و دغدغه ای را از طلاب و فضلا نمی گشاید.. اگر رسانه های حوزوی در رفع درد زانوی ناشی از خواندن نماز استیجاری  طلاب  قدمی برداشتند و با پیگیری ها مشکلات اقتصادی شان را کم کردند... اگر نبود فضا برای تدریس طلاب جوان را منعکس کرده و حل شد... اگر سیستم اعزام مبلغ پرآسیب ،به سیستم دعوت تکریم گونه و هدف مند تبدیل شد... اگر دغدغه اشتغال طلاب فارغ التحصیل کم شد، آن وقت است که رسانه های حوزوی ما مصداق روایاتی می شوند که برطرف کردن حاجت مومن از طواف بالاتر می شود...والا خبر همایش ها و مصاحبه ها وبیانیه ها هیچ دردی از طلاب را دوا نمی کند... موفق باشید.

 

🔹  سلام و عرض ادب . قضیه چیه که تو سریالهای جدید مثل دلدادگان و حوالی پاییز با اینکه خانواده های مذهبی وجود دارند در مواقع مشکلات و گرفتاریها ( واقعه منا و .. ) خبری از نماز خواندن و راز نیاز برای شفای بیماران و یا پیدا شدن گمشدگان و ... نیست. واقعا برا صدا و سیما متاسفم

 

🔹  سلام علیکم اینکه مقاله را شرط امتحانات پایه های حوزه علمیه بکنند درست نیست. ای کاش به مسؤلان بالا مخابره بشود و این طرح  امروز به عموم طلاب اسیب رسانده است برای نمونه کسی مقاله نداده و رفته امتحان داده شده 15 و طبق محاسبات اموزشی پنج نمره کم شده و نمره شده 10 و نمره ده هم یعنی افتادن طلبه از آن درس  و یکسال عقب افتادن. خیلی از طلبه ها سوال دارند که وقتی یک طرحی جواب نداد مسولان حداقل باید بفکر طرح دیگری باشند و طلبه ها سوال دارند وشاید هم تصورشان این باشد که این مقاله ها مثل دروس حوزه به درد کجا جامعه خواهد خورد که امروز برای امتحان دادن دروس ان را شرط امتحان کرده اند.

 

🔹  سلام، ممنون بابت زحماتتون، مخصوصاً احادیثی که میذارید عالیه

 

🔹  چرا درس اخلاق علمای دیگه مثل علامه مصباح رو تبلیغ نمیکنید؟ ایضا چی می شُد حضرت علامه حسن زاده آملی هم درس اخلاق برگزار می کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha