جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری

حوزه/ مدیر عامل خبرگزاری حوزه، جمهوری اسلامی را از قدرتمند ترین کشور های دنیا طبق گزارشات بین المللی دانست و گفت: در یکی از بررسی های USNEWS کشور ما در رتبه سیزدهم قدرتمندترین کشورهای دنیا است و از نظر قدرت ملی اعم از اقتصادی و نظامی در رتبه هفتم قرار داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، امشب در نشست بررسی دستاورد های چهلمین سال انقلاب که در مدرسه فیضیه برگزار شد گفت:طبق آمارهای بین المللی، رشد علمی، اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی و اجتماعی کشور ما از برترین کشور های دنیاست.

وی با اشاره به برخی از آمارها که از منابع بین المللی بیان شده افزود: ایران از نظر منابع طبیعی پنجمین کشور ثروتمند دنیاست، در گاز رتبه دوم، در نفت رتبه چهارم و در ارز و طلا رتبه بیستم را به خود اختصاص داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با اشاره به رشد فوق العاده سطح سواد در کشور گفت: ما از نظر میزان سواد در رتبه شانزدهم دنیا هستیم و در رشد درصد باسوادان رتبه اول دنیا را در اختیار داریم.
مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های  علمیه افزود: از نظر میزان چاپ کتاب ما رتبه نهم دنیا را داریم. در محاسبه بودجه آموزش و پرورش ما نسبت به کل بودجه کشور در رتبه دهم قرار داریم.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه خاطر نشان کرد: یکی از شاخص های مهم در دنیا شاخص stem است که ما در شاخص علوم پایه که یکی از زیر مجموعه های این حوزه است در رتبه پنجم دنیا قرار گرفته ایم که نتیجه اش کسب مدال های خوش رنگ المپیادهای جهانی برای دانشمندان کشورمان می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری، رشد علمی بانوان در کشور را برخلاف تبلیغات غربی ها بسیار قابل توجه دانسته و افزود: در برخی موارد علمی مانند رشد جامعه علمی بانوان کشور ما در رتبه اول دنیا قرار دارد و در برخی موارد مشابه نیز در رتبه های برتر قرار داریم.

وی افزود: در زمینه سلامت بحث امید به زندگی بسیار مهم است که الان 76 سال است و ما در رتبه دهم دنیا قرار داریم و رشد این آمار بعد از انقلاب در رتبه اول قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری گفت: در شاخص HEI یا شاخص توسعه انسانی که ترکیبی از وضعیت علمی آموزشی، اقتصادی، امنیتی و سلامت می باشد طبق آمار سازمان ملل از نظر این شاخص ما دارای رتبه اول دنیا هستیم.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه افزود: با این همه متاسفانه مردم ما هنوز از نظر آمارها، احساس رضایت از وضع حاضر در رتبه های پایین دنیا قرار دارند و دلیل آن هم رشد غیر متوازن برخی مسئولین و متمولین نسبت به سایرین است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، جمهوری اسلامی را از قدرتمند ترین کشور های دنیا طبق گزارشات بین المللی دانست و گفت: در یکی از بررسی های USNEWS کشور ما در رتبه سیزدهم قدرتمندترین کشورهای دنیا است و از نظر قدرت ملی اعم از اقتصادی و نظامی در رتبه هفتم قرار داریم.

وی در رابطه با جایگاه علمی ایران افزود: از نظر رتبه علمی ما رتبه دوم سلول های بنیادین دنیا را در اختیار داریم. از نظر هوافضا در رتبه دهم، نانو رتبه ششم و در انرژی هسته ای رتبه نهم هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری در ادامه با اشاره به خدمات علمی حوزه علمیه در سالهای پس از انقلاب گفت: 1200مجله علمی در کشور منتشر می شود که یک چهارم از این مجلات مرتبط با حوزه علمیه هستند و 164 مجله معتبر توسط مراکز حوزوی تولید می شود.

وی افزود: اینکه ما در دنیا رتبه اول رشد مقالات علمی را داریم، این موضوع برگرفته از توان مجموع نهادهای علمی کشور از جمله حوزه علمیه است، یکی از خدمات علمی حوزه علمیه ارائه نرم افزار های دینی است و فرآیند تحقیق در مسائل دینی را فراهم می کند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه خاطر نشان ساخت: امروز حوزه های علمیه در کنار نظام آموزش بلند مدت، نظام های آموزشی کوتاه مدت، مکتوب و مجازی را ارائه کرده است و رشد رشته های علمی بسیار ارزشمند است.

وی افزود: اکنون در حوزه علمیه 230 رشته و گرایش ارائه شده و به طور مثال، تنها در رابطه با رشته های مرتبط با اقتصاد اسلامی 18 رشته در حد دکتری وجود دارد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری در پایان با ذکر یک مثال به خدمات اجتماعی روحانیت پرداخته و گفت: در خدمات اجتماعی حوزه علمیه به توده مردم هم اگر فقط به طرح هجرت که استقرار روحانیون در مناطق محروم است اشاره کنیم، 3600 طلبه در مناطق محروم مشغول فعالیت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha