چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
اکرامی نیا

حوزه/ معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود دو جریان اصلی دینی و غرب‌گرا در سپهر سیاسی کشور، گفت: رسالت سنگین تبیین ماهیت جریان‌های سیاسی بر عهده روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، امیر سرتیپ دوم محمد اکرمی نیا، امروز در نشست بصیرتی طلاب حوزه علمیه استان، اظهار کرد: وقتی تاریخ معاصر سیاسی ایران را ورق می‌زنیم از حدود 150 سال به این طرف دو جریان فکری در حوزه سیاسی کشور اتفاق افتاده است.

وی افزود: مخصوصاً بعد از شکست‌هایی که ایران از روسیه در جنگ‌های مختلف داشت، برخی افراد در داخل کشور تصمیم گرفتند دنباله‌روی پیشرفت آن‌ها باشند؛ به همین دلیل رفت و آمدها شروع شد و مردم به فکر این افتادند که ببینند غربی‌ها و اروپایی‌ها چه‌کار می‌کنند که این‌قدر پیشرفت دارند.

امیر اکرمی نیا با بیان اینکه این اتفاق باعث شد دو جریان فکری در ایران روی دهد، ادامه داد: جریان نخست این بود که باید هر کاری که غربی‌ها کرده‌اند را ما هم انجام دهیم تا پیشرفت کنیم؛ به بیان دیگر از نوک سر تا نوک پا غربی شویم.

وی اضافه کرد: اما جریان دوم متکی به آموزه‌های علوم دینی بوده و معتقد است آنچه برای پیشرفت لازم است در علوم دینی وجود دارد که طرفداران این جریان علما و متدینان هستند.

امیر اکرمی نیا با بیان اینکه در مقابل بعضی از روشنفکران معتقدند که برای پیشرفت باید از غربی‌ها الگو گرفت، خاطرنشان کرد: این دو جریان همین الآن هم وجود داشته و هر کدام در سطح جامعه طرفدارانی دارند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه امروز وظیفه سنگین تبیین این دو جریان بر عهده طلاب و علمای حوزه علمیه است، اظهار کرد: رهبری در سوم خرداد سال 95 در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به ضرورت تبیین مسائل اساسی انقلاب و نظام تأکید کردند که همه دلسوزان انقلاب باید این ضرورت را تبیین کنند و چه افرادی بهتر از طلاب و علما می‌توانند این وظیفه را انجام دهند.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خاتمه، با اشاره به اینکه همچنان دو جریان اصلی دینی و غرب‌گرا در سپهر سیاسی کشور وجود دارند، گفت: رسالت سنگین تبیین ماهیت جریان‌های سیاسی بر عهده روحانیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha