سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله سعادت پرور

حوزه / جمعی از طلاب و دانشجویان بدون آنکه نامی از فردی ببرند از دیدگاه های فردی که خود را شاگرد مرحوم آیت الله العظمی بهجت و مرحوم آیت الله سعادت پرور می داند سوال کردند. بیت آن مرحوم نیز پاسخ داد: فرد مزبور مورد تایید نمی باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از کانال رسمی آیت الله سعادت پرور، جمعی از طلاب و دانشجویان بدون آنکه نامی از فردی ببرند از دیدگاه های فردی که خود را شاگرد مرحوم آیت الله العظمی بهجت و مرحوم آیت الله سعادت پرور می داند سوال کردند.

بیت آن مرحوم نیز در پاسخ نوشت: فرد مزبور مورد تایید نمی باشد و شیوه ایشان با سلوک عرفانی و روش اخلاقی حضرت آیت الله سعادت پرور(پهلوانی تهرانی) در موارد کثیره ‌ای مغایر و مخالف می ‌باشد.

خبرگزاری حوزه بر اساس رسالت رسانه ای، متن کامل پرسش و پاسخ مزبور را بدون هر نوع داوری تقدیم  می دارد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الهی اعْصِمْنا مِنَ الزَّلَلِ وَ سَدِّدْنا فِي الْقَوْلِ وَ الْعَمَل وَ أَجِرْنَا مِنْ سُوءِ الْفِتَن

محضر شریف بیت محترم فقیه عارف مرحوم آیت الله سعادت پرور(پهلوانی تهرانی) قدس سره

با عرض سلام و آرزوی توفیقات روز افزون از حضرت احدیت در جهت نشر آثار بیانی و بنانی آن عارف کامل و حراست از شیوه تربیتی مشایخ سلوکی ایشان "قدس الله اسرارهم" که اطمینان بخش‌ترین طریقه برای تهذیب نفس و وصول به مقامات معنوی و دریافت مدال کمال عبودیت می‌باشد و پیرو توصیه ‌ها وهشدارهای جدی عبد صالح الهی، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ‌ای "مد ظله" خطاب به جوانان‌که: " درسهای اخلاقی را در بین خودتان رائج کنید؛ از اساتید اخلاق و موعظه‌ گرها استفاده کنید؛ البته مواظب باشید در دام عنکبوتهای دنیادار و دکاندار گرفتار نشوید؛ این روزها از این چیزها هم زیاد است: دکاندارهایی که به اسم معنویت، ادعا میکنند که امام دیدیم و …! هیچ واقعیتی هم ندارد. حواستان باشد که اسیر آنها نشوید"چند سالی است که فردی در فضای مجازی و وبنرها و پوسترها‌، خود را شاگرد برجسته‌ی دو فقیه عارف مرحوم آیت الله بهجت و آیت الله سعادت پرور(پهلوانی تهرانی) "قدس سرهما" معرفی می‌کند و به واسطه‌ی چنین ادعا و انتسابی ،عده‌ای از جوانان پاک سرشت را به دور خود جمع نموده و به عنوان شاگرد سلوکی، تحت تربیت خویش قرار داده و با نقل مطالبی در جلسات علنی مبنی بر اینکه حضرات معصومین "علیهم السلام" را می‌بینم ویا پیغامی را از طریق واسطه ‌ای از امام عصر "عجل الله تعالی فرجه" برایتان آورده ‌ام و نظایر اینها ،کرامت محوری و خواب محوری را در بین آنها تقویت نموده است تا جایی که شاگردان فرد مزبور به محض دیدن ایشان در فرودگاه امام خمینی "قدس سره" که از سفر حج برگشته بود یکپارچه شعار سر داده‌اند که : "آنچه که دیدی بگو، آنچه شنیدی بگو "  و ایشان نیز نه تنها این حرکت را رد نکردند، بلکه در همانجا رسما پشت میکروفن قرار گرفتند و به آنها وعده دادند که در جلسه آینده خواهم گفت، و تیم رسانه ای ایشان در کانالهایی که مربوط به ترویج ایشان است چنین حرکتی را که بر خلاف سیره مستمره اولیای اهل معرفت خصوصا حضرت امام خمینی و حضرت علامه طباطبایی قدس سرهما می‌باشد منتشر نمودند.

ما علاقه‌مندان به طریق تربیت اخلاقی و سلوکی فقیه عارف،حضرت آیت الله سعادت پرور (پهلوانی تهرانی) قدس سره که همان طریقه توحیدی مشایخشان از جمله حضرت جمال العارفین مرحوم آیت الله میرزا حسینقلی همدانی "قدس الله اسرارهم" می ‌باشد. ازآن بیت معززتقاضا داریم نظرمبارکتان را درباره فرد مزبور که با ادعای پیروی از مرحوم آیت الله سعادت پرور(پهلوانی تهرانی) "قدس سره" به تربیت اخلاقی و سلوکی عده‌‌ای اشتغال دارد مرقوم فرمایید تا سدی باشد در برابر لغزشها و به دام افتادن طلاب و دانشجویانی که عطش معنوی، جانشان را سوخته و به دنبال طریقه‌ای برای راهیابی به چشمه حقیقت می‌باشند. 

 

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته

   جمعی از طلاب ودانشجویان

 

 

بسمه تعالی

علیکم السلام و رحمه الله

به استحضار می رساند؛ فرد مزبور مورد تایید نمی باشد و شیوه ایشان با سلوک عرفانی و روش اخلاقی حضرت آیت الله سعادت پرور(پهلوانی تهرانی) "قدس سره" و مشایخ سلوکی معظم له که همواره به جای تکیه بر مغیبات و اظهار کرامات، اتکا بر کتاب و سنت بوده ، هماهنگی نداشته و در موارد کثیره ‌ای مغایر و مخالف می ‌باشد. َ عَصَمَنا َ اللَّه مِنَ الزَّلَلِ.

 و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

بیت حضرت آیت الله سعادت پرور (قدس سره)

1397.09.20

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • م.ه.بیژنی IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    10 1
    حوزه باید بیشتر دقت کند که چنین افرادی تا این اندازه رشد نکنند
  • محمد رنجبر IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    5 7
    سلام ببخشید مطلبی که در مورد حاج آقای غفاری گذاشتید کاملا کذب هست اگه سهوی بوده لطفا پاکش کنید اگه هم که عمدا بوده که خدا هدایتتون کنه در مورد آیت الله سعادت پرور که وقتی شاگرد ایشون حاج آقای صدرایی شهادت میدن که با ایشون تو یه جلسه شرکت می کردن دیگه چه موضوعیتی داره بیانیه بیت ؟؟ مگه اونا درجریان جلسات خصوصی پدرشون بودن اینا چون خودشون میدونن چرت میگن اصلا اسم هم نبردن تو بیانیه در مورد حاج آقای بهجت هم که منطورشون درس خارج فقه بوده نه جلسات خصوصی و عرفانی که هر کسی میتونسته شرکت کنه تو جلسه
  • ---- IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    1 2
    سلام سوال مثل پرسیدن این سوال است که ایا گوشت حیوان حرام گوشت، حلال است؟ پاسخ روشن و بدیهی است و در خود سوال لحاظ شده است. آیا پاسخ این سوال غلط است؟ خیر ولی آیا این ادعا صحیح است؟ بروید از عده ای دانشجو و طلبه سوال کنید برای خبرگزاری حوزه متاسفم بابت نشر اینگونه خبرها حوزه ما اینگونه باشد وای به حال دانشگاه و کوچه بازار ما ...
  • علی IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    2 0
    این مدعیان در طلبش بیخبرانند کان را که خبر شد خبری باز نیامد.
  • محسن IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    دو سوال: 1- بیت یک شخص است یا یک ساختمان است؟ اگر شخص است باید مشخص باشد دقیقا چه کسی است وگرنه این سخنان محلی از اعتبار ندارد. 2- الان اگر از بیت حضرت امام(ره) درباره تایید برخی اشخاص انقلابی سوال کنید پاسخ چه خواهد بود؟