چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
دوسری

حوزه/ دکتر جمال الدوسری رئیس موسسه وحدت اسلامی بصره گفت: آمریکا دائما در حال تلاش برای بحران آفرینی و اختلاف طائفی، اقلیمی است و می خواهد از این حیث امت اسلام را متفرق و از یکدیگر جدا کند.

دکتر جمال الدوسری رئیس مؤسسه وحدت اسلامی بصره و خانم سید بتول جعفر علی استاد دانشگاه عراقی در حاشیه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران در گفت‌وگو با «حوزه» به بیان اهمیت وحدت در میان ملت های اسلامی و ضرورت هوشیاری در مقابل توطئه های امریکا برای جدایی دو ملت ایران و عراق از یکدیگر پرداختند.

 

دکتر جمال الدوسری رئیس موسسه وحدت اسلامی بصره، امام و خطیب در دانشگاه های بصره با اشاره به نقش با اهمیت نشست هایی با موضوع وحدت جهان اسلام، گفت: ما در حال حاضر در کنفرانس وحدت در کنار همه طوائف و گروه ها و مسلمانان و علمای مسلمان و متفکران امت اسلامی جمع شده ایم و از سوی دیگر در مقابل ما تفرقه و اختلاف افکنی های فکری و عملی دشمنان علیه جهان اسلام وجود دارد و با افکار و شعارهای گمراه کننده به دنبال ادامه اختلاف افکنی میان امت اسلامی هستند.

الدوسری با اشاره به اهمیت موضوع وحدت اسلامی در جهان اسلام و در شرایط کنونی گفت: امروز ما نیازمند وحدت کلمه و پکپارچگی در میان صفوف مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام هستیم، زیرا دشمنان ما  در کمین نشسته و به دنبال حیله و توطئه علیه اسلام و مسلمانان هستند تا ما را از دینمان خارج کنند و از حقیقت امر اسلام دور کنند.

رئیس موسسه وحدت اسلامی تصریح کرد: خدای سبحان فرمودند "واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا" و بر ما است که همگی و با تمام نیرو و برادری اسلامی و تمامی بایسته هایی که قرآن و حضرت رسول(ص) برای ما ترسیم نمودند در این راه قدم برداریم.

شیخ الدوسری خاطر نشان کرد: امیدواریم این کنفرانس نقطه شروع وحدت امت اسلام و شناخت امت اسلامی  از دوستان و دشمنانش باشد.

تلاش دائمی آمریکا برای اختلاف افکنی میان ملت های اسلامی

 خطیب عراقی با اشاره به توطئه افکنی های برخی از دول غربی و در راس آنها آمریکا برای ایجاد اختلاف بین ملت ها و دو ملت ایران و عراق، گفت: آمریکا دائما در حال تلاش برای بحران آفرینی و اختلاف طائفی، اقلیمی است و می خواهد از این حیث امت اسلام را متفرق و از یکدیگر جدا کنند .

وی ادامه داد: اما امروز ملت های ایران و عراق بسیار خوب می فهمند و هوشیارند و خود را ملتی واحد می دانند و منسجم بر کشتی اسلام سوار می شوند و بایستی از این کشتی محافظت کنیم تا به ساحل امنیت و آرامش برسیم.

با کمک ملت ایران طومار داعش را درهم پیچیدیم

رئیس موسسه وحدت اسلامی بصره با اشاره به همکاری ایران در دورانی که عراق با تروریسم دست و پنجه نرم می کرد، گفت: ملت ایران زمانی که عراق با داعش دست و پنجه نرم می کرد در کنار ملت عراق بود و گروه ها و مجاهدین با عنوان های گوناگون از عراق در مقابل تروریست های داعش حمایت می کردند و با این تروریست ها می جنگیدند تا اینکه طومار آنها را در هم پیچیدند.

 

ملت های ایران و عراق بخش بزرگ و جدایی ناپذیر در جهان اسلام هستند

 خانم بتول جعفر علی استاد دانشگاه عراقی نیز در همین راستا گفت: ما از تمامی کشورها و مذاهب اسلامی در این کنفرانس گرد هم آمدیم و امیدواریم در زمینه اسلام وحدت کلمه داشته باشیم و البته ما بانوان عراقی نیز در این کنفرانس بین المللی شرکت کردیم و از نظر ما این نشست موجب وحدت جهانی بین مسلمانان هست و از خداوند خواهان توفیق و اعتلای کلمه اسلام در راس همه امور هستیم.

 وی افزود: همواره آمریکا تمام نقشه هایش ضد ملت های مسلمان و از جمله آن دو ملت ایران و عراق شکست می خورد؛ چراکه ایران و عراق بخش بزرگ و جسدی واحدند و از هم جدا نیستند و ما دو ملت با یکدیگر هستیم و از هم جدانیستیم.

 

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha