پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عبدالکاظم علی نژاد ، مؤلف کتاب «تاریخ شیعه در خوزستان»

حوزه/ علی نژاد، حربه جدید وهابیت را تحریف تاریخ تشیع در خوزستان دانست و گفت: امروزه خوزستان مورد هدف استعمار و ایادی داخلی و خارجی آن قرار گرفته و در آن‌ها تلاش‌اند تا گذشته این استان ولایتمدار را تحریف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، دکتر عبدالکاظم علی‌نژاد، از پژوهشگران و تاریخ‌دانان برجسته خوزستانی، در آیین رونمایی از کتاب «تاریخ تشیع در خوزستان»، با بیان اینکه تحقیق به معنای حقیقت‌یابی و محقق به دنبال کشف حقیقت است، اظهار داشت: یک کتاب و اثر علمی باید نیازی را برطرف و ضرورتی برای به وجود آوردنش داشته باشد و این‌جانب نیز از ابتدا به دنبال چنین مطلبی بودم.

وی، در رابطه با انگیزه تألیف کتاب «نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان»، گفت: امروزه خوزستان مورد هدف استعمار و ایادی داخلی و خارجی آن قرار گرفته و در آن‌ها تلاش‌اند تا گذشته این استان ولایتمدار را تحریف کنند.

علی‌نژاد، به یکی از شبهات دشمنان علیه تاریخ تشیع خوزستانی‌ها اشاره کرد و بیان داشت: معاندین می‌گویند مردمان خوزستانی سنی بوده و به زور شمشیر صفوی‌ها پس از روی کار آمدن، شیعه شدند! حال آن که حکومت شیعه آل مشعشع نیم‌قرن با صفوی‌ها فاصله داشته و از آن‌ها مقدم‌تر هستند.

وی ادامه داد و افزود: البته نباید فراموش کرد که بیش از یک هزار سال پیش «آل‌بویه» به عنوان یک حکومت شیعی در خوزستان حکمرانی می‌کرده و مردم آن دوران به اختیار و علاقه خود، مذهب تشیع را انتخاب کرده بودند.

علی نژاد با بیان اینکه دشمنان در رسانه‌هایشان مدعی وهابی شدن دو میلیون خوزستانی هستند، گفت: موهای سرم سفید شد و حتی یک غیرشیعی در خوزستان ندیدم! حال آنکه وهابیت و بهائیت فرقه‌های غیراسلامی و ساخته دست انگلیس برای تفرقه میان ملت مسلمان و شیعه ایران، به‌ویژه خوزستان هستند.

وی با بیان اینکه دانشمندان و مخترعان بسیاری از خوزستان در تاریخ ذکر شدند، گفت: هدف وهابیت و استعمار، فریب مردم و تبدیل خوزستان به حلب سوریه است! هرچند که اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

مولف کتاب «نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان» در پایان ابراز امیدواری کرد: إن شاءالله این کتاب فتح بابی برای اثبات حقانیت مردم خوزستان و ولایشان به اهل‌بیت(ع) و دفاع از ایران اسلامی باشد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha