سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی با تشریح جزئیات بسیار تلخی از جلسه ستاد تنظیم بازار استان لرستان، گفت: مسئولین درد مردم را احساس کنند، بروند زندگی مردم را ببینند چه مشکلاتی دارند؟ چه گرفتاری‌هایی دارند؟ چه خانواده‌هایی حتی برای نیازهای اولیه زندگی زیر فقر هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد میرعمادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خرم‌آباد، با اشاره به اقدام وی در خروج از جلسه ستاد تنظیم بازار استان لرستان، اظهار داشت: بر اساس آمارهایی که داده‌شده بود استان لرستان به‌ویژه شهر خرم‌آباد به‌عنوان گران‌ترین شهر کشور معرفی‌شده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: ما وقتی‌که این موضوع را بررسی کردیم که چرا گرانی به این صورت شدت پیداکرده است؟ درست است که در کشور گرانی وجود دارد، اما ما وقتی گرانی استان لرستان را بررسی کردیم ما متوجه شدیم که یک گرانی کاذبی در استان وجود دارد که می‌شود جلوی این گرانی بگیریم.

چرایی دعوت به جلسه ستاد تنظیم بازار

وی افزود: در این راستا در خطبه‌های نماز جمعه به‌صورت کلی و محترمانه انتقاد کردیم و تذکر دادیم که دو نوع گرانی داریم یک نوع گرانی که تحت تأثیر عوامل ملی و کشوری است و ارز مواد اولیه است و امثال این‌ها ما با این‌ها کاری نداریم. بعضی از گرانی‌ها نیز ناشی از سوء مدیریت، عدم نظارت میدانی ناشی از اجرا نشدن مصوبات ستاد تنظیم بازار هست ما این موضوع را در جلسه خطبه‌های نماز جمعه عنوان کردیم، گفتیم شاید همین تذکر کلی کفایت کند که آقایان اقدامی را انجام بدهند که متأسفانه اقدامی انجام نگرفت، تنها اقدامی که انجام گرفت این بود که گفتند حاج‌آقا  از شما دعوت می‌کنیم که در جلسه ستاد تنظیم بازار حضور یابید تا گزارش‌ها را بدهند و آنجا اگر صحبتی یا حرفی است بیان کنید که ماهم استقبال کردیم و گفتیم بسیار کار بجایی است، وارد جلسه ستاد تنظیم بازار شدیم.

گزارش های خلاف واقع مدیران در جلسه

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: در ستاد تنظیم بازار دو نفر یا سه نفر از آقایان گزارش دادند، من احساس کردم این این گزارش‌ها خلاف واقع است، یعنی این‌طور نیست، مثلاً این آقایان می گویند ما پنج هزار پرونده در بازرسی انجام دادیم؛ سؤال ما این بود بین این پنج هزارتا نتیجه چه بود؟ جوابی وجود نداشت.

۲۱ هزار شکایت مردمی و رسیدگی نکردن حتی به یک شکایت!!!

وی اضافه کرد: اعلام کردند به ما ۲۱ هزار شکایت تلفنی گویا رسیده، ما گفتیم شما چندتای این ۲۱ هزار شکایت را رسیدگی کردید؟ گفتند 20 درصد آن در حال رسیدگی است، یعنی چه؟ یعنی شما در مدت هشت ماه (این گزارش هم مربوط به هشت ماه بود)، گفتیم از این گزارش یک مورد هم رسیدگی نشده است!!!

یکی از مسئولان گفت «آقاجان شب عید میوه تا ۲۰ هزار تومان جا دارد!!!»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی افزود: احساس کردم که یک مقدار گرانی ناشی از ستاد جلسه تنظیم بازار است و دلیل ما این بود که یکی از مسئولین در جلسه وقتی گفته می‌شود که جلوی گرانی را بگیریم، مثلاً میوه گرفته شود و در میدان تره‌بار قیمت‌گذاری شود و چه شود چه نشود، مشاهده کردم یک مسئولی می‌گوید «آقاجان شب عید میوه تا ۲۰ هزار تومان جا دارد»، گفتم یعنی چه؟ شما دارید این حرف را می‌زنید مفهومش چیست؟ مفهومش این است که آقای بازاری می‌توانی تا بیست هزار تومان بفروشی. دیدیم اصلاً احساس مسئولیتی در این راستا وجود ندارد.

تحویل نگرفتن سهمیه گوشت قرمز استان!!!

وی در توضیح دیگر مباحث جلسه تنظیم بازار لرستان، گفت: سپس نوبت به قضیه دیگری رسید؛ در استان لرستان گوشت قرمز همیشه نسبت به‌کل کشور ارزان‌تر بوده، اما این بار استان لرستان گوشت از کل کشور گران‌تر بوده باز در این موضوع بررسی شد صحبت شد، قبل از آن‌هم بررسی کرده بودیم، ولی دوست داشتیم از زبان خود مسئولین این حرف را بشنویم که گفتیم ماجرا چه بوده که این اتفاق افتاده؟، این‌ها برگشتند گفتند «بله این‌طوری کردیم، آن‌طوری کردیم» تا اینکه یکی از مسئولین با مدارکی که دستش بود نامه‌ای را از جهاد کشاورزی خواند مبنی بر اینکه در آبان ماه گوشت منجمد برای استان لرستان اختصاص داده شد ولی این آقایان تعلل کردند و نرفتند این سهمیه را بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان : وزارت جهاد مجدداً نامه می‌دهد که آقا شما سهمیه‌تان را بگیرید، بازهم این‌ها تعلل می‌کنند و نمی‌روند بگیرند، خب این عامل اصلی گرانی گوشت بود تا اینکه در مرحله بعدی معاون وزیر جهاد یه مسئول پشتیبانی دام نامه‌ای می زند به استان لرستان که با توجه به اینکه لرستان از پذیرش گوشت منجمد تعلل ورزیده، سهم گوشت قرمز منجمد استان لرستان به یک استان دیگر داده شود.

مخفی کاری و کتمان اشتباهات در جلسه!!!

وی افزود: این نامه یک نامه رسمی بوده و نامه‌ای که دارای شماره بود، ما در جلسه گفتیم که جریان چه بوده است؟ دیدم این آقایان به‌قول‌معروف توجیهات قانع‌کننده‌ای انجام ندادند، گفتیم چه کسی تعلل کرده در این جلسه تنظیم بازار باید مشخص شود، چه کسی و یا چه ارگانی تعلل کرده، چرا معرفی نمی‌کنید؟ چرا دارید اشتباهات را کتمان می‌کنید؟ بگویید به مردم ما اشتباه کردیم، باید گوشت منجمد را می آوردیم، ولی نیاوردیم و گوشت رفته بالا از امروز گوشت را پایین می آوریم، ولی متاسفانه این گونه نبود!!

بسیاری از مردم نمی‌توانند حتی یک کیلو گوشت در ماه بخرند/ نشستن در جلسه جایز نبود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی در ادامه افزود: بنده دیدم این‌ها عاملان اصلی را معرفی نمی‌کنند و آنچه باعث شد من بیشتر احساس کنم دیگر نشستن در آن جلسه مصلحت نیست، اینکه یکی از مسئولین برگشت گفت «حاج‌آقا گوشت منجمد فراوان است، کی گوشت منجمد می‌خورد؟»، گفتم «سیر چه غم گرسنه داند؟»، دیدم وقتی مسئولی دیدگاه او این است که گوشت منجمد چه کسی می‌خورد! خوب معلوم است که آن مسئول در خانه‌اش چه می‌خورد؛ این مسئول درد مردم را ندارد و به فکر مردم نیست، این اصلاً گرسنگی را درک نمی‌کند، این مسئول اصلاً گرانی را درک نمی‌کند، در حالی که عده ای از مردم نمی‌توانند حتی یک کیلو گوشت در ماه خرید کنند چطور این حرف‌ها باید از سوی مسئولین زده شود؟ لذا گفتیم جلسه‌ای که این‌طور باشد و مسئولی که درد مردم را متوجه نشود این جلسه نه‌تنها ارزش ندارد، بلکه نشستن در آن جایز نیست و مجبور شدم جلسه را ترک کنم.

مسئولان، شرمندگی یک پدر از فقر و نداری در مقابل خانواده اش را درک کنند

وی عنوان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند و من در صحبت‌هایی که در همان جلسه به آن تکیه کردم اینکه مسئولین درد مردم را احساس کنند، بروند زندگی مردم را ببینند چه مشکلاتی دارند؟ چه گرفتاری‌هایی دارند؟ چه خانواده‌هایی برای نیازهای اولیه زندگی زیر فقر هستند و چه گرفتاری‌هایی دارند و مسئولان به آن‌ها توجه داشته باشند و بدانند مثلاً مردی که می‌رود سر میدان به‌عنوان کارگر می‌ایستد و امیدش اینکه یکی او را سرکار ببرد و 50 هزار تومان بگیرد و او دست‌خالی به خانه‌اش نرود، اما او را سرکار نمی‌برند و شرمنده می‌شود و دست‌خالی به خانه می‌آید، این را باید مسئولین ما درک کنند.

لااقل مسئولین به مردم توجه و درد آنان را حس کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در پایان گفت: اگر مسئولین ما مشکلات فقر و نداری مردم را درک کنند، قطعاً تغییر روش می‌دهند و من هم در همان جلسه اعلام کردم که به همه شما نفری یک‌میلیون و نیم می‌دهم، کدام‌یک از شما مسئولین می‌توانید خانواده‌تان را اداره کنید، خوب معلوم است که نمی‌شود؟ پس چطور بسیاری از مردم که این مقدار هم نمی‌گیرند، دارند زندگی می‌کنند؟ مهم‌ترین مسئله این است که در این شرایطی که همه می‌دانند، گرانی است، لااقل مسئولین به مردم توجه کvni و درد آنان را حس کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha