سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی - امام جمعه موقت تهران

حوزه/ خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به وضعیت نابسامان بازار، گرانی و رشد کذایی قیمت ها، تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد جولان افرادی در کشور هستیم که حریص هستند ‌و می خواهند تمام خزانه مملکت را برای خودشان و وارثان‌شان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های امروز (23 آذر) نماز جمعه تهران با اشاره به وضعیت نابسامان بازار، گرانی و رشد کذایی قیمت ها و افزایش بیش از 70 درصدی و حتی بالاتر برخی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، تاکیدکرد: متاسفانه برخی در کشور حریص هستند و اگر کل مملکت را هم بخورند، سیر نمی‌شوند، یعنی حقوق‌های نجومی هم برای آنها کافی نیست.

وی با اشاره به مشکلات مردم به ویژه درمناطق محروم محروم مثل، بیان داشت: حضرت علی(ع) می‌فرمودند: من اسمم را امیرالمومنین بگذارم و در مرکز کشور با شکم سیر بخوابم شاید در سرحدات کشور افرادی باشند که قرص نانی را نتوانند بدست بیاورند، لذا علی گرسنگی می‌کشید تا نکند افرادی در دوردست گرسنگی بکشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه در اعتقاد و اخلاق، تقوا لازم داریم، گفت: متاسفانه امروز شاهد جولان افرادی در کشور هستیم که حریص هستند ‌و می خواهند تمام خزانه مملکت را برای خودشان و وارثان‌شان داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حرص،‌ حسد و تکبر  راسه رذیله انسانی برشمرد و خطاب به مسئولان گفت: ملت بصیر، انقلابی و همیشه در صحنه بهترین ملت های دنیا هستند، قدر خدمت به این مردم را بدانید و چاره ای برای رفع همّ و غم ها و مشکلات آنان داشته باشید.

وی در ادامه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده های شهدا، افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار به نکات سازنده و آگاهی بخش اشاره کردند و فرمودند عده‌ای از اول انقلاب منتظر سقوط نظام هستند. لیبرال‌ها، سکولارها، اومانیست‌ها و از خدا بی‌خبرها مرتب می‌گویند این نظام نفس‌های آخرش را می‌کشد. آنها از اول انقلاب این حرف‌ها را می‌زدند. حال که یک مقداری با سوء مدیریت اوضاع اقتصادی کشور به اینجا رسیده، عده‌ای دارند القا می‌کنند شهیدان حیف شدند و اگر آینده را می‌دانستند به جبهه نمی‌رفتند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کشوری که شهادت دارد اسارت نمی‌پذیرد، تصریح کرد: خون شهدا، تفرقه و کفر را به زانو درآورد و وحدت ایجاد کرد. 40 سال است عوامل انگلیس و تفرقه‌بینداز و حکومت کن چنان مشغولند که در جامعه ایجاد شکاف کنند. روسای شیاطین نقشه کشیده بودند تا با تحریم ظالمانه، غیرقانونی و بی‌سابقه مردم ما را آنچنان در سختی قرار دهند که قدرت دیدن و مصاف دشمن را از آنها بگیرند و به جان هم بیفتند، اما موفق نشدند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار کرد: در چهلمین سال پیروزی انقلاب شاهد حضور مدافعان حرم در جبهه‌ها مقاومت و انسجام بسیج کشورها و تشکیل سد آهنین در مقابل آمریکا بودیم که دلیل روشنی است انقلاب طراوت خود را دارد.

وی در این باره ادامه داد: دیدید شهدا و مدافعان حرم یک اتحاد بین‌المللی جهان اسلام را به عنوان الگو کلید زدند و هم تکفیر و کفری که می‌خواست سوریه، عراق و لبنان و مقاومت را از بین ببرد، را از بین بردند و نقشه‌های شیطان بزرگ در هم ریخت. این قدرت ولایت است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امروز در جامعه فرهنگ غرب و برهنگی ترویج می‌شود، گفت: باورها خراب است که اخلاق و حرکت تهاجمی از یک نظام الهی و ولایی به حرکت‌های انفعالی در برابر دشمن تبدیل می‌شود.

وی با بیان این که امروز دشمن با ابزارهای مختلف مثل شبکه‌های اجتماعی، ماهواره و نفوذی‌های داخلی، در اعتقادات ایجاد تردید می‌کند، گفت: حجاب زینت، شخصیت و ارزش است و برهنگی در تمام جوامع سرافکندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی یادآور شد: امروز نفوذی‌ها در رنگ و لباس های مختلف، در دانشگاه‌ها و مدارس، اعتقادات و عواطف نسل جوان را برای بمباران جدی هدف گرفته اند، لذا باید بیش از پیش مراقب باشیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با انتقاد از عدم تسهیل شرایط ازدواج در کشور اظهار کرد: امروز این شرایط در بالا رفتن فحشا و به هم ریختگی اعصاب و تنگ‌نظری و پرخاشگری تاثیر جدی دارد و مسئولین و صاحبنظران در این باره همت کنند. در جامعه برهنگی دارد باب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: مسئولین و متمکنین جامعه باید برای تحقق شرایط ازدواج آسان جوانان تلاش کنند.

وی در پایان با بیان این که زبان بی‌تقوا، بلندگوی شیطان است و هر دروغ،‌ نیش زبان و فحشی را می‌دهد، افزود: گوشی که تقوا ندارد تمام شایعات را می‌شنود و بعد هم به بی‌ثباتی در جامعه کمک می‌کند و نسبت به سلب اعتماد مومنین اقدام می‌کند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha