پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
ف

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه کارگر در نظام توحیدی نباید شرمنده باشند که «کارگر» است، تصریح کرد: در نظام معرفت شناسی توحیدی، انسان بیکار و کسی که کارش را درست انجام ندهد، مغضوب خدای متعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، عصر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، با بیان این که به انگیزه و وجدان کاری در کشورهای بلوک شرق و غرب اشاره کرد و گفت:در این کشورها برای پیشرفت کار از احساسات وطن پرستی استفاده می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ارزش کار در نظام توحیدی، افزود: با توجه به اینکه در نظام توحید کار امری مقدس، محبوب و پسندیده در پیشگاه خداوند متعال است، لذا باید وجدان کاری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

فرد بیکار مغضوب خدای متعال است

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه کارگر در نظام توحیدی نباید شرمنده باشند که «کارگر» است، افزود: در نظام معرفت شناسی توحیدی، انسان بیکار و کسی که کارش را درست انجام ندهد، مغضوب خدای متعال است.

وی با تاکید بر لزوم تبیین مقدس بودن کار در نظام توحیدی برای دانش آموزان و دانشجویان و اینکه ثواب کار در نظام توحیدی جهاد فی سبیل الله است، پایین بودن کیفیت محصولات داخلی را مهمترین مشکل صنایع کشورمان عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه برخی محصولات تولیدی کشورمان قابل رقابت با کشورهای خارجی نیست.، لذا تفکر کار با کیفیت باید به صورت باور، با کارهای علمی و آموزشی در جامعه اسلامی نهادینه شود

انتقاد از پایین بودن کیفیت برخی محصولات داخلی

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه نگاه مسئولین نسبت به پایین بودن کیفیت محصولات داخلی در واحدهای صنعتی و تولیدی باید اصلاح شود، ادامه داد: در نظام توحیدی کار و محصول حاصل از آن باید به بهترین صورت و حداکثر قوت انجام شود تا قابل رقابت با تولیدات  کشورهای شرقی و غربی باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه مهارت آموزی باید مانند نمازی که می خوانیم با انگیزه  باشد، تصریح کرد: گاهی نماز را برای احساس تکلیف می خوانیم، ولی گاهی هم  نماز را برای ارتباط با خدا می خوانیم،  لذا نمازی که عارف می خواند با نمازی که غیر عارف می خواند، فرق می کند.

کار کارگران و صنعتگران عبادت است

آیت الله نمازی با  بیان اینکه کارگران و صنعتگران را باید کار عبادت بدانند، پایین بودن کیفیفت برخی کالاهای داخلی را موجب رغبت مردم به کالاهای خارجی دانست و گفت: همانطور که نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام انقلابی است، باید تولیدات و محصولات داخلی نیز  براساس دیدگاه امام راحل و مقام معظم رهبری، با کیفیت باشند و فقط به جنبه سود دهی تولید فقط نگاه نکنیم.

40 درصد دانشجوبان دانشگاه فنی و حرفه ای خانم ها هستند

دکتر صالحی، رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کشور نیز در این دیدار از وجود 180 دانشگاه فنی و حرفه ای مجوز دار در سراسر کشور  خبر داد و گفت: 56 دانشگاه مربوط به خواهران است و 40 درصد از دانشجوبان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور را خانم ها تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه هنوز مسیر زندگی  مهارتی از نظر فرهنگی برای خانواده ها جا نیفتاده است، افزود: به دلیل این که مهارت آموزی در رشد اقتصادی کشور موثر است، با فرهنگ سازی در جامعه باید افراد را به جای مدرک گرایی به مهارت آموز  که موجب ایجاد اشتغال شود، سوق بدهیم.

 کمبود نیروی متخصص

سید جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل نیز در این دیدار به ظرفیت علمی، فرهنگی و دینی بسیار بالای منطقه کاشان اشاره کرد و وجود نیروهای تخصصی متناسب با بازار کار را مهمترین مشکل کشورمان دانست.

وی به نگاه ویژه مجلس شورای اسلامی به دانشگاه فنی حرفه ای به دلیل مهارت آموزی و تربیت نیروهای متخصص اشاره کرد و افزود: از دکتر صالی به خاطر استقلال مالی که به دانشگاه فنی و حرفه ای کاشان دادند، تشکر می کنم.

عضو فراکمسیون ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای کاشان ریشه در صنایع نساجی دارد و بزرگترین دانشگاه های فنی و حرفه ای هم در مراکز استان ها فعال هستند، لذا به دلیل پتانسیل و قابلیت های ویژه ای که این منطقه دارد، انتظار داریم این دانشگاه به عنوان پردیس مستقل عمل کند .

وی، خطاب به رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: با توجه به اینکه در جنب دانشگاه فنی و حرفه ای پسران شهید رجایی کاشان، زمینی برای ساخت دانشکده دختران در نظر گرفته شده است و برای ساخت آن نیاز به 20 میلیارد تومان اعتبار می باشد و تلاش می کنیم این مبلغ در بودجه  98 دیده شود، لذا انتظار داریم که اقدامات لازم را به عمل آورید.

لزوم گره گشایی از مشکل بیکاری

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای اصفهان، نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده، به دیدگاه مقام معظم رهبری مبنی بر این که دانشگاه فنی و حرفه ای پنجه های کارآمد تربیت می کند، اشاره کرد و گفت: امیدواریم در تربیت پنجه های کارآمد برای کشورمان گام موثرتری برداریم تا بتوانیم گره ای را از معضل بیکاری و نابسامانی ها باز کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha