پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 471981
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
قرآن

حوزه/مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی دارالقرآن امام علی(ع) امروز با پیام آیت الله العظمی نوری همدانی و با حضور بانوان حافظ و قاری قرآن در مجتمع یاوران مهدی واقع در جمکران قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیین افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی دارالقرآن امام علی(ع) به عنوان یکی از بزرگترین عرصه رقابت های قرآنی بانوان قرآنی کشور در مسابقات سراسری از حیث جمعیت و شرکت کننده که در آن قریب پنج هزار و۳۰۰ نفر از فعالان قرآنی و ۸۰۰ حافظ کل قرآن شرکت دارند امروز با پیام حضرت آیت الله نوری همدانی و با حضور بانوان حافظ و قاری قرآن در مجتمع یاوران مهدی واقع در جمکران قم برگزار شد.

برپایه این گزارش: در ابتدای این مراسم استاد مهدی فروغی قاری بین المللی و نفر اول مسابقات قرآن کشور عراق به تلاوت قرآن پرداخت وسپس سرود جمهوری اسلامی و بخشی از سخنرانی مقام معظم رهبری در مورد اهمیت قرآن آموزی پخش شد و پس از آن محمد انصاری بانی و موسس دارالقرآن امام علی(ع) به سخنرانی پرداخت.

در ادامه مراسم مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی و مسئول برگزاری مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) به قرائت پیام حضرت آیت الله نوری همدانی پرداخت و پس از آن استاد شهریار پرهیزکار از قاریان بین المللی قرآن نیز در این مراسم حضور یافت و در اهمیت برگزاری مسابقات قرآن ویژه بانوان سخنانی ایراد کرد.

پایان بخش این مراسم سخنرانی حجت الاسلام موسوی کاهانی از پیشکسوتان قرائت قرآن بود که وی در مورد نقش زنان در جامعه، گفت: زنان نقش اساسی و کلیدی در همه زمینه ها دارند اگر بخواهند مرد را بالا ببرند بهترین اسطوره هستند و اگر زنان سازنده نباشند می توانند مرد و حتی جوامع را به انحطاط سوق دهند.

وی گفت: شهید مطهری بیان می کرد نقش زنان نسبت به مردان بسیار بیشتر است زیرا در۱۷ شهریور که رژیم سابق هزاران نفر از مردم مسلمان را شهید کرد تا جو رعب و وحشت ایجاد کند این زنان بودند که فردای همان روز در ۱۸ شهریور اولین جمعیتی که برای تظاهرات انقلابیون حضور پیدا کردند، خانم ها بودند.

وی با تاکید براینکه اگر حمایت های شخص مقام معظم رهبری از جامعه قرآنی نبود هرگز شاهد رشد فراوان قاریان و حافظان در این گستره وسیع نبودیم؛ گفت: دارالقرآن امام علی(ع) خدمات ارزنده ای را در زمینه تربیت قرآن آموزان داشته است و حضور قریب ۸۰۰ حافظ کل قرآن از بانوان در این مسابقات از برکات نظام جمهوری اسلامی و رهنمودهای ویژه مقام معظم رهبری است والا برخی از مسئولان خیلی توجهی به لزوم فعالیت های قرآنی و بسط آن در جامعه ندارند.

وی به بیان خاطره ای از مرحوم آیت الله معصومی از اعضای خبرگان رهبری در استان خراسان که از شاگردان آیت الله العظمی خویی و امام راحل بود و ۱۴ سال نیز به تقریر درس آیت الله میلانی در مشهد می پرداخت اشاره کرد و گفت: این عالم بزرگوار و شجاع می گفت زمان انقلاب ما می ترسیدیم در مشهد به راهپیمایی برویم اما خانم من می گفت من به جای تو می روم و سه روز رفت و به همه می گفت من آمدم و شوهرم در خانه بچه ها را نگه می دارد، من از روز چهارم رفتم و وی در حانه نشست و زن شجاع من، من را هم به راه انداخت.

پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط این روحانی پیشکسوت قرآنی، مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) رسما آغاز شد و شرکت کنندگان در ۹ سالن مجزا و به صورت همزمان با حضور بیش از ۴۰ نفر از داوران کشوری و بین المللی به رقابت پرداختند.

لازم به ذکر است که این مسابقات تا پایان هفته ادامه دارد و مراسم اختتامیه آن نیز صبح جمعه ۳۰ آذرماه با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در بیت شریف عالم ربانی مرحوم علامه طباطبایی رضوان الله تعالی علیه در قم برگزار می شود و نفرات برتر جوایز خود را از دستان مبارک معظم له دریافت می کنند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha