شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام والمسلمين مهدي حسن زاده

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی با بیان اینکه حرکت جلیقه‌زردها در فرانسه همزمان با چهل سالگی انقلاب موضوعی اتفاقی و تصادفی نیست، گفت: همایش تخصصی «خط و روشنگری» از برنامه های این اداره است که به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ایران در جوار حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مهدی حسن‌زاده، در جلسه توجیهی برنامه‌های اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی ویژه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تحت عنوان «چله انقلاب» اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های اساسی انقلاب «انقلاب و جهاد و شهادت» است که در این راستا همایش «خط و روشنگری» تدارک دیده شده است، علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات و شرایط شرکت در آن به سایت razavi.aqr.ir مراجعه ‌کنند.

نشست‌های‌ تخصصی «خط و روشنگری»

وی افزود: سلسله‌ نشست‌های‌ تخصصی خط و روشنگری با محور «جریان‌شناسی و راهبرد مهار فتنه از صدر اسلام تاکنون» طی در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۲۸ و ۲۹ آذرماه ساعت ۱۵ تا ۲۰ در سالن همایش‌های آستان‌قدس رضوی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسن‌زاده بیان کرد: در این جلسات موضوعات «فتنه در صدر اسلام» با سخنرانی حسین رجبی‌دوانی، «فتنه در دهه ۶۰» با سخنرانی دکتر حسن روزی‌طلب، «فتنه در سال ۷۸ و ۸۸» با سخنرانی دکتر علی غلامی و «فتنه امروزی» با سخنرانی عادل پیغامی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی متذکر شد: همایش «خط و روشنگری» با همکاری مرکز علمی آموزشی و پژوهشی حسینه قرآن و عترت، معاونت تبلیغات و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آستان قدس رضوی  برگزار می‌شود.

دوره آموزشی «گفتمان انقلاب اسلامی»

وی از برگزاری دوره آموزش تخصصی «تبیین گفتمان انقلاب اسلامی» نیز به مناسبت چهل سالگی انقلاب از سوی معاونت تبلیعات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با همکاری دانشگاه علمی کاربردی گفتمان انقلاب خبر داد.

حجت الاسلام حسن‌زاده افزود: این دوره در قالب ۳۲‌ ساعت آموزش تخصصی و جلسات بحث وتبادل نظر به همراه آزمون پایانی و ارائه مدرک آموزشی معتبر برگزار می‌شود؛ متقاضیان برای شرکت به پرتال جامع آستان قدس رضوی به نشانی اینترنتی razavi.aqr.ir مراجعه کنند.

وی مأموریت دوم را قصه چهل سالگی انقلاب عنوان کرد: برای اینکه چله انقلاب منحصر به دهه فجر نباشد، 11 موضوع دیگر در ادامه سلسله‌ نشست‌های‌ تخصصی «خط و روشنگری» درنظر گرفته شده که تا نیمه اول سال 98 به اتمام می رسد.

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی بیان کرد: اثبات حقانیت مکتب امام(ره) سومین مأموریت در نظرگرفته شده در برنامه های چهل‌سالگی انقلاب است که با همکاری طلاب حوزه علمیه صورت می‌گیرد و یکی از اهداف آن تولید انسان تراز است.

حرکت جلیقه زردهای فرانسه در ۴۰ سالگی انقلاب تصادفی نیست 

حجت الاسلام حسن‌زاده خاطرنشان کرد: از آنجا که عدد 40 در جایگاه دینی ما نشانه کمال است، چهل سالگی انقلاب می‌تواند نخستین مرحله اوج‌گیری انقلاب باشد؛ این روزها که جلیقه‌زردها را در کف خیابان های فرانسه می بینیم متوجه می‌شویم این موضوع اتفاقی و تصادفی نیست.

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی تصریح کرد: امروز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ایران، آرمان‌های انقلاب در فرانسه تکرار می‌شود به اذعان سخنگوی جلیقه‌زردها در مصاحبه با خبرگزاری ایرانی آنا، حرکت آنها برگرفته از انقلاب اسلامی است که محور آن انقلاب امام‌حسین(ع) می‌باشد.

حجت الاسلام حسن‌زاده بیان کرد: برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی، پرسمان‌ها، حلقه‌های معرفت، همایش‌ها، برپایی نمایشگاه، دوره‌های توانمندسازی مبلغان از جمله برنامه‌هایی است که از سوی این اداره تدارک و تدوین شده است.

وی با اشاره به محتواهای کاربردی تهیه شده در این راستا، خاطرنشان کرد: از ویژگی‌هایی متمایز و مهم تهیه محتوا برای چله انقلاب مقایسه انقلاب ایران با دیگر انقلاب‌های دیگر جهان چون آمریکا، فرانسه و روسیه است.

حجت الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه از دهه فجر سال گذشته دستاوردهای انقلاب مبتنی بر آمارهای جهانی در قالب بروشور و پوستر کلید خورد که بازتاب گسترده‌ای هم داشت، افزود:‌ مقایسه تطبیقی دستاوردهای انقلاب در طول این چهل سال با 120 کشور دنیا حتی کشورهای توسعه‌یافته مبتنی بر آمارهای جهانی صورت گرفته‌است که نشان می‌دهد ایران از رتبه پنجاهم در بسیاری از عرصه‌های بین‌المللی به رتبه یک تا هقتم دنیا صعود و اسرائیل از رتبه‌های برتر به رتبه‌ 20 تا 30 افول کرده است.

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی عنوان کرد: گرامی‌داشت سالگرد شهادت شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم از دیگر برنامه‌های چهل‌سالگی انقلاب است که از پنج‌شنبه 29 آذرماه آغاز می‌شود.

حجت الاسلام حسن‌زاده خاطرنشان کرد: جنگ انقلاب، جشن انقلاب ویژه کودکان در محورهای فضاآرایی کبوترانه، تولید محتوای روزانه با محتوای دهه فجر، تجمیع جشن تکلیف با برنامه‌های دهه فجر و نقاشی بزرگ همزمان با راهپیمایی در 22 بهمن در صحن جامع رضوی اکران می‌شود.

313/28

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha