شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
صدمین سال تأسیس جمعیت علمای هند

حوزه/ مراسم صدمین سال تأسیس جمعیت علمای هند همراه با سمینار بزرگداشت دوتن از موسسین این جمعیت در دهلی نو برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه مراسم صدمین سال تأسیس جمعیت علمای هند همراه با سمینار بزرگداشت یاد دوتن از موسسین این جمعیت در دهلی نو با حضور مسئولین این جمعیت و علما برگزار شد.

موضوع سمینار بزرگداشت زندگانی علمی و شخصی ابوالمحاسن محمد سجاد بهاری و سید محمد میا دیوبندی بود.

قاری سید محمد عثمان منصور پوری رئیس جمعیت علمای هند در سخنان خود در افتتاحیه مراسم ضمن بیان خدمات این جمعیت، به زندگی ابوالمحاسن محمد سجاد بهاری از موسسین جمعیت علمای هند اشاره کرد و زحمات وی و علمای سلف را الگوی خوبی برای مسلمانان هند دانست.

محمود مدنی دبیر کل جمعیت علمای هند با اشاره به مشکلات فکری و عقیدتی پیش روی جوانان در هند گفت: نسل جدید در خطر گمراهی قرار دارد و این امر وظیفه ما را سنگین تر می کند و اگر ما به وظایف خود عمل نکنیم نسل های آینده ما را نخواهند بخشید.

در ادامه شخصیت علمی به ارائه مقالات خود پیرامون محورهای سمینار پرداختند.

لازم به ذکر است که جمعیت علمای هند از سازمان های فعال مسلمانان اهل سنت هند است که در سال 1919 در زمانی که هند تحت استعمار دولت انگلیس قرار داشت و با سیاست های این دولت استعمارگر جایگاه مسلمانان و علمای مسلمان در حال تضعیف بود، با هدف رهبری و هدایت مسلمانان این کشور، اتحاد و برقراری رابطه میان علما، تشکیل دادگاه های شرعی برای مسلمانان و تلاش برای دفاع و دستیابی به حقوق جمعیت مسلمانان و ایجاد ارتباط با مذاهب دیگر در هند و مسلمانان کشورهای دیگر تاسیس گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha