پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ تجلیل از پژوهشگران برتر  و رونمایی از ۷۵ عنوان کتاب مرکز فقهی ائمه اطهار

حوزه/ مدیر موسسه کلام اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: اساتید این مجموعه و دانش پژوهان تا کنون موفق به تألیف ۲۵۰ عنوان کتاب، مقاله و رساله علمی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین حبیبی تبار یکشنبه شب در مراسم رونمایی 75 عنوان کتاب جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و تجلیل از ممتازین علمی  و پژوهشگران برتر این مرکز اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب و استقرار نظام و صدور پیام اسقلال، آزادی و استکبار ستیزی و پیدایش بیداری اسلامی، صهیونیست و استکبار جهانی منافع خود را در  خطر دیدند.

وی گفت: آن ها خیال پردازی توسعه سرزمین از نیل تا فرات را نقش بر آب دیدند و برای جلوگیری از این امر و تضمین چپاول گری خود و دست بردن به منابع مسلمانان آن شعار استعماری تفرقه انداز حکومت را در دستور کار خود قرار دادند و با کمک حاکمان سعودی که امروز نوکری آن ها بر همه روشن است و عالمان درباری آن ها گروه های تکفیری را ساماندهی کردند.

مدیر موسسه کلام اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: گروه های تکفیری را به نام خلافت اسلامی تشکیل دادند و به این واسطه دست به اسلام هراسی زدند و مسلمانان را به جان هم انداختند و زیر ساخت کشور های اسلامی را نیز به ویرانه تبدیل کردند.

وی مطرح کرد: مقابله با این مصیبت و خطر بر همه مسلمانان واجب است به ویژه حوزه و علمای اسلام و لذا مقابله با افکار تکفیری مقابله ای است فرهنگی و در این راستا مرجع زمان شناس آیت الله فاضل لنکرانی احساس خطر نمود و برای مقابله با افکار شوم وهابیت دستور تأسیس این مرکز را دادند.

حجت الاسلام و المسلمین حبیبی تبار با بیان اینکه این  مرکز در سال 83 تأسیس شد و توفیقات و برکات خوبی داشته است افزود: دانش پژوهای خوبی را تربیت نموده و مراکز متعددی را ایجاد کرده  که می توان به مرکز تخصصی مذاهب اسلامی مشهد اشاره کرد.

وی ابراز داشت: این مرکز کتاب های خوبی از جمله رویکرد عقلانی بر باورهای وهابیت در سه جلد، وهابیت عامل تفرقه مسلمانان، سلفیان  در گذر تاریخ  و بسیار آثار دیگر را  منتشر نموده است.

مدیر مؤسسه کلام اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: این مرکز با اشراف آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در آموزش و پژهش توفیقات خوبی داشته است و در سال 91 از شورای عالی حوزه توانست مجوز بگیرد.

وی گفت: این مرکز  180 دانش پژوهش را در قالب 11 گروه آموزشی تربیت کرده و90  فارغ التحصیل دارد و 90 نفر نیز مشغول آموزش و پژوهش اند.

حجت الاسلام و المسلمین حبیبی تباربا بیان اینکه 5 گروه پژوهشی در این مرکز فعال اند  افزود: اساتید  این مجموعه و دانش پژوهان تا کنون موفق به تألیف 250 عنوان کتاب، مقاله و رساله علمی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha