جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ غرفه خبرگزاری حوزه در پنجمین نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزه-۱

حوزه/رئیس جامعه الزهرا(س) گفت: برگزاری نمایشگاههای پژوهشی حوزه در اصلاح نگرش ها نسبت به حوزه های علمیه بسیار موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی با حضور در غرفه خبرگزاری«حوزه»،‌در پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراکز حوزوی در مصلی قدس قم در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری، اظهارداشت: برگزاری نمایشگاه هایی از  این دست برای هر مجموعه علمی لازم است؛ اما برای حوزه علمیه نه تنها لازم بلکه ضرورتی انکار ناپذیر است.

رئیس جامعه الزهرا(س) افزود: ما مکرر از افراد و اندیشه های مختلف، شاهد ارزیابی هایی نسبت به حوزه هستیم که نشان می دهد از ظرفیت حوزه خبر ندارند و قضاوت می کنند اخیرا در یکی از تریبون های بزرگ ما شاهد هجمه ای به روحانیت و حوزه ها بودیم که حوزه کم کاری می کند.

وی اظهار کرد: امثال این نمایشگاه ها می تواند به خوبی نشان دهد که حوزه در همه عرصه ها و میدان ها نسبت به وظیفه اش کوتاهی نکرده و وارد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی بیان کرد:امروز درس های خارج حوزه که سطوح عالی حوزه به شمار می رود  در تمام مسائل پزشکی و بانکی و مالی و حقوقی و مسائل اجتماعی ورود کرده است.

وی خاطرنشان کرد:برگزاری این سری از نمایشگاه ها علاوه بر اطلاع رسانی عمومی که حق مردم است به نحوی اصلاح دیدگاه ها و دفاع از مظلومیت حوزه است.

رئیس جامعه الزهرا(س) عنوان کرد: البته جنبه دیگر نیز ارزیابی خود ما به عنوان حوزوی ها و طلبه های حوزه است تا ضعف ها را بفهمیم و کاستی ها را جبران کنیم.

وی بیان کرد: در جامعه الزهرا(س) در رویکرد اخیر چند محور اساسی را مورد همت قرار داده ایم که یکی افزایش مهارت هاست ؛طلبه ها توان علمی خوبی را کسب می کردند اما به واسطه نداشتن برخی از مهارت ها از تمام توانایی ها استفاده نمی شد.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی افزود: امروز دوره های تربیت پژوهشگر آن هم با حجم بالایی که در سه ترم کار کارگاهی می کنند و حاصل هر ترمی مقالات پژوهشی و در نهایت یک کتاب زیر نظر اساتید محقق منتشر می شود که کار تازه ای است و در این هجم تاکنون سابقه در حوزه نداشته است.

وی گفت:تربیت مشاور و تربیت مدرس و تربیت مترجم دروس عربی و انگلیسی و ترکی استانبولی و امثال این کار که مهارت ها را به دانش آموخته های حوزه منتقل کنیم از دیگر فعالیت هاست که امیدواریم تحولی در خروجی های جامعه الزهرا باشد.

رئیس جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: بخش دوم محققان بالفعل است که در بسیاری از زمینه ها و ظرفیت های موجود کشور و بین المللی حضور پیدا می کنند و ما با بیش از 20 همایش و کنگره و کنفرانس داخلی و خارجی تفاهم نامه امضا کرده ایم و برنامه ای برای حضور آن ها داریم در برخی از همایش هایی که سال گذشته حاضر شدیم حاصل آن چندین جلد کتاب و چندین جلد مقالات پذیرفته شده دانش آموخته جامعه الزهرا است که به زودی مجموعه ای منتشر می شود.

وی گفت: بخش دیگری نیز رویکرد توجه به  فارغ التحصیلان خارج از کشور است که ظرفیت خوبی هستند شخصیت های ارزشمندی در کشورهای مختلف هستند امیدواریم در یک شبکه  منظم بتوانیم آن ها را ساماندهی کنیم.

رئیس جامعه الزهرا(س) عنوان کرد:این همایش ها در برخی از کشورها همایش منطقه ای برگزار شده و در برخی از کشورها در حال برگزاری است ما بر آنیم بتوانیم از ظرفیت های آن ها برای تقویت ظرفیت های موجود در جامعه الزهرا و پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

گفت وگو: اکبر پوست چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha