یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
پرویز فتاح

حوزه/ اگر وضعیت اشتغال و تورم کاهش پیدا کند، ورودی های کمیته امداد امام خمینی(ره)از لحاظ پوشش به خانواده های نیازمند هم کاهش پیدا خوهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،مهندس فتاح  امروز دردیدار جداگانه با مراجع تقلید و علما حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، آیت الله علوی گرگانی  و حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم،  با ارائه گزارشی از فعالیت های این کمیته گفت: وضعیت نامناسب اقتصادی، تورم و نبود شغل، باعث شده نیازمندی مردم به این کمیته بیشتر شود.

وی افزود: بر همین اساس این کمیته در اقدام دیگر 620هزار خانواده نیازمند دیگر را به خانواده بزرگ کمیته اضافه کرد تا بتواند باری از روی شانه های آنها برداد.

فتاح ادامه داد: همه تلاش کمیته امداد این است که وام قرض الحسنه به این خانواده برای اشتغال بدهد تا کنون این گونه بوده و از این به بعد هم تقویت خواهد شد.

رئیس کمتیه امداد امام خمینی(ره) افزود:  در چندماه گذشته 100 هزار وام قرض الحسنه  تا سقف 5 میلیون تومان با شرایط بسیاری آسان به خانواده های نیازمند داده شده است.

وی گفت: این کمیته دراقدام دیگر در مدت 9ماه توانسته 2هزار 500 خانه برای زلزله زدگان کرمانشاهی بسازد و تحویل آنها بدهد. البته این خانه ها از طریق کمک های مردمی بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بابیان اینکه مسئولان این کمیته از مسائل فرهنگی، اشتغال و ... غافل نیستند،  اظهارداشت: امسال 32 هزار نفر با کمک این کمیته به راهپیمایی اربعین مشرف شدند، درکنار این برای حضور کسانی که تا کنون به مشهد مقدس نرفته بودند و زیارت اولی بودند، هم کمک هایی شده است.

فتاح گفت: با وجود شرایط نامناسب اقتصاد کشور، اما کمک خیرین به کمک امداد نسبت به 8 ماه گذشته 35 درصد  رشد داشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: تلاش کردیم با انجام کارهای فرهنگی و مشاوره در میان خانواده این کمیته، باعث کاهش طلاق شویم و این خود قدم جدی در مسائل خانواده بوده است.

وی افزود: تلاش ما این است با دولت و مجلس برای رفع نیاز، خانواده تحت پوشش کمیته امداد، تعامل سازنده ای داشته باشیم.

فتاح اطمینان داد: اگر وضعیت اشتغال و تورم کاهش پیدا کند، ورودی های این کمیته از لحاظ پوشش به خانواده های نیازمند هم کاهش پیدا خوهد کرد.

وی افزود: تمام تلاش این کمیته این است، فرا حزبی و جناحی و فرا مذهبی عمل کند.

فتاح با انتقاد از طیقه بندی زندگی مسئولین با مردم گفت: انقلاب نکردیم که راه و زندگی و رفت وآمد خودمان را بامردم عادی جدا کنیم. چرا در باید انقلاب اسلامی، مسیر عبور مسئولین با مردم عادی  جدا و متفاوت باشد.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha