پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزه-۸

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: یکی از کاستی های جدی در حوزه تحقیق این است که هنوز یک منظومه کلان و منسجم نسبت به پژوهش وجود ندارد.

آیت الله علیرضا اعرافی با حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه» در پنجمین نمایشگاه دستاوردهای مراکز پژوهشی حوزه(مشکات۵) در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری،  با ابراز خرسندی از تلاش های پژوهشی شکل گرفته، اظهارداشت: برپایی مجموعه هایی از این دست آثار و برکات زیادی برای مراکز حوزوی و دینی و علمی دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: انتظاری که از نمایشگاه می رود آن است که داشته های حوزه به معنای عام در معرض دید حوزویان و همچنین دانشگاهیان و جامعه قرار گیرد.

وی بیان داشت: نمایشگاه های پژوهشی می تواند زمینه معرفی و ارزیابی خود و دیگران را فراهم آورد و نقش مهمی در تبیین جایگاه پژوهش در تولید علم داشته باشد.

در قلمروهای مختلف علمی و پژوهشی همچنان کمبودها و کاستی هایی وجود دارد

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: خوشبختانه شاهد دستاوردهای پژوهشی زیادی در نمایشگاه هستیم هر چند در قلمروهای مختلف علمی و پژوهشی همچنان کمبودها و کاستی هایی وجود دارد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: یکی از کاستی های جدی در حوزه تحقیق، این است که هنوز یک منظومه کلان و منسجم نسبت به پژوهش وجود ندارد.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه نمایشگاه باید این دید کلان و منسجم را به حوزویان و پژوهشگران بدهد، اظهارداشت: امید است یک روز بتوانیم نمایشگاه را در تهران و با وسعت بیشتری برگزار کنیم تا حضور دانشجویان و مسئولان کشور و فرهیختگان بیشتری را داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: گزارش هایی مبنی بر دستاوردهای پژوهشی و علمی نمایشگاه به بیت رهبری ارائه شد و این مهم مدنظر مقام معظم رهبری خواهد بود.

وی بیان کرد: در قم بزرگان، علما و فرهیختگان زیادی از نمایشگاه بازدید داشته اند و ما امیدواریم بتوانیم با تداوم این فعالیت های علمی و پژوهشی بسترهای خوبی را برای پژوهشگران فراهم آوریم.

در ابتدای این دیدار حسن صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری حوزه گزارش از فعالیت های این خبرگزاری به ویژه پویش های ویژه خبرگزاری رسمی حوزه های علمیه ارائه کرد که مورد تأیید و رضایت آیت الله اعرافی قرار گرفت.

گفت وگو: اکبر پوست چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha