جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ حضور بانوان در پنجمین نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزه-۵

حوزه/ موسسه کتاب شناسی شیعه تاکنون بیش از ۶۰ عنوان کتاب منتشر نموده و در نمایشگاه مشکات نیز حدود ۴۰ عنوان از این آثار را برای بازدید عموم علاقه مندان عرضه کرده است.

سید محمد حسینی، مسئول غرفه موسسه کتاب شناسی شیعه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: رویکرد موسسه کتاب شناسی شیعه در فعالیت های علمی و پژوهشی خود بیشتر ناظر به عرصه هایی چون کتاب شناسی، نسخه شناسی، نقد کتاب و تراجم و شخصیت شناسی است و لذا بیشتر در زمینه شخصیت ها و بزرگان شیعه به فعالیت می پردازد.

وی با بیان این که امسال پنج عنوان کتاب جدید از سوی این موسسه منتشر شده است، به معرفی آن ها پرداخت و گفت: یکی از این آثار، فهرست نسخه های خطی کتابخانه علامه رفیعی قزوینی است که در این کتاب بیش از 300 نسخه خطی معرفی شده و این اثر برای نخستین بار منتشر می شود.

مسئول غرفه موسسه کتاب شناسی شیعه افزود: کتاب دیگر ، زندگی نامه آیت الله استادی با عنوان "یک قصه از حیات" است که زیر نظر خود ایشان چاپ شده است و کتاب دیگر هم مربوط به شیخ بهایی است که به همت دکتر محمد کاظم رحمتی به زیور طبع آراسته شده است.

حسینی ادامه داد: کتاب سوم مربوط به زندگانی آیت الله چهارسوقی که است البته این کتاب در دهه چهل قبلاً چاپ شده اما بازچاپ آن با تصحیح مرحوم آیت الله روضاتی که نوه آن عالم فرزانه بوده اند، انجام شده است.

وی گفت: یکی از آثاری که بعد از ارتحال مرحوم آیت الله نصرالله شاه آبادی منتشر شده کتابی است درباره خاطرات ایشان با عنوان "حدیث نصر" که از سوی نوه ایشان جناب آقای سید حسین کشفی نوشته شده و این اثر نیز در اربعین رحلت ایشان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) رونمایی شد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha