شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه مصلای اهواز، مکان خوبی برای رونق کسب‌وکارهای کوچک است، گفت: مصلای نماز جمعه اهواز ظرفیت خوبی برای برپایی غرفه‌های فروش محصولات خانگی دارد که بانوان و جوانان می‌توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در همایش ائمه جماعات و مؤثرین فرهنگی شهرستان‌های اهواز، باوی و کارون با اشاره به مشکل بیکاری در خوزستان، گفت: «بیکاری» مساله بسیار مهم و خطرناکی است که طبق فرموده پیامبر اکرم(ص) «هیچ بنایی در اسلام برای خداوند محبوب‌تر از ازدواج نیست لکن متأسفانه بعضی از جوانان تا ۴۰ سالگی هم به دلیل بیکاری مجرد می‌مانند».

مدرک‌گرایی عامل بیکاری!

وی، یکی از مشکلات بیکاری را مدرک‌گرایی دانست و افزود: یکی از مشکلات این است که جوانان می‌گویند ما مدرک مهندسی و دکترا داریم و برای آن زحمات زیادی کشیدیم و اکنون باید شغلی متناسب با مدرک خود پیدا کنیم! حال‌آنکه ممکن است سال‌ها بگذرد، اما این جوانان کاری پیدا نکنند؛ چراکه شرکت‌ها محدود بوده و جوابگوی نیاز بیکاران نیستند!.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکل بیکاری را روی آوردن جوانان به کارهای فنی و حرفه‌ای دانست و افزود: جوانان عزیز باید به کارهایی که در توان دارند، روی‌آورند.

راه‌اندازی چندین مرکز آموزش‌های مهارتی در خوزستان

امام جمعه اهواز، از راه‌اندازی چندین مرکز آموزش‌های مهارتی در خوزستان خبرداد و گفت: برای حل مشکل جوانان چندین مرکز آموزش‌های مهارتی دایر کردیم که مهارت‌های شغلی را به جوانان آموزش ‌دهند و بدین واسطه خوداشتغالی مردم بیشتر شود.

آیت الله موسوی جزایری، از ائمه جماعات و مؤثرین فرهنگی خواست تا جوانان را به کارهای فنی و حرفه‌ای ترغیب و تشویق کنند.

وی همچنین اضافه کرد: از شما بسیجیان، طلاب، علما، ائمه جماعات و مشایخ عشایر می‌خواهم که جوانان عزیز را به کارهای فنی ترغیب کنید.

مصلای اهواز مکان خوبی برای فروش محصولات خانگی است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه مصلا نماز جمعه اهواز، مکان خوبی برای برپایی غرفه‌های آموزشی است، گفت: در مصلای اهواز ظرفیت خوبی وجود دارد و می‌توانیم غرفه‌هایی را دایر کنیم تا کارشناسان در آن به آموزش‌های فنی پرداخته و جوانان را آموزش دهند.

آیت الله موسوی جزایری، ادامه داد: بانوانی که مشاغل خانگی دارند نیز می‌توانند برای عرضه محصولات خود از این غرفه‌ها استفاده کنند؛ ما نیز ضمن پشتیبانی از آنها، از مردم و ادارات می‌خواهیم تا آنان را حمایت کنند.

راه‌اندازی واحد اقتصاد مقاومتی در مساجد

نماینده ولی فقیه در خوزستان، در پایان با تأکید بر اینکه ائمه جماعات موظف و مکلف هستند که واحدی را برای اقتصاد مقاومتی در مساجد تشکیل دهند، اظهارداشت: در هر محله و مسجد باید نماینده‌ای قرار دهید که جوانان در مهارت‌های مختلف بتوانند به آن‌ها مراجعه کرده و در این مراکز آموزشی ثبت نام کنند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha