جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مظاهری

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: شهیدان روحانی که با درک صحیح از زمانه و وظیفۀ خود، رشتۀ همۀ تعلّقات و تمنّیاتِ دنیوی و ظاهری را گسستند و با حضور در میدانِ «جهاد فی‌سبیل‌الله»، حلقۀ «جهاد علمی» و «جهاد تبلیغی» را کامل نمودند و تمامی سرمایۀ این جهانیِ خود را برای زنده نگاه داشتن و حفظِ ارزش‌های الهی و معنوی، فدا کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله العظمی حسین مظاهری در پیامی به دهمین کنگره شهدا و ایثارگر استان اصفهان اظهار کردند: قلم و بیانِ ما خاکیان، کوتاه‌تر از آن است که بتواند در توصیفِ مجاهدان راه خدا و افلاکیانِ از جان گذشته، سخنی بگوید. شهیدانی که با درک صحیح از زمانه و وظیفۀ خود، رشتۀ همۀ تعلّقات و تمنّیاتِ دنیوی و ظاهری را گسستند و با حضور در میدانِ «جهاد فی‌سبیل‌الله»، حلقۀ «جهاد علمی» و «جهاد تبلیغی» را کامل نمودند و تمامی سرمایۀ این جهانیِ خود را برای زنده نگاه داشتن و حفظِ ارزش‌های الهی و معنوی، فدا کردند و رسالت بزرگ خویش در حراست و صیانت از دین و آرمان‌های دینی را در عمل، به اثبات رسانیدند.

ایشان در این پیام بیان داشتند: شهدای عالی‌قدر روحانیّت در طول تاریخ پر افتخار حوزه‌های علمیّۀ تشیّع، همانند گوهرهای درخشانی هستند که تمام صفحات این تاریخ شکوهمند را روشن ساخته‌اند و اسوۀ دیگران بوده‌اند. از شهید اول و شهید ثانی«قدّس‌سرّهما» گرفته تا شهدای روحانی معاصر که در صحنه‌های گوناگون قبل و بعد از انقلاب اسلامی، خون‌های پاک و مطهّرشان، مایۀ حفظ و استمرار و بقاء و تعمیقِ دین و معارف دینی گشته است و درسِ «عمل در کنار علم» و «بصیرت» و «شناخت وظیفه» را به همۀ ما آموخته‌اند؛

این مرجع عالی قدر افزودند:  از این‌رو مسئولیّتِ سنگین ما در قبالِ این مجاهدت‌های بی‌پایان، اولاً شناخت و فهم درست این پیام‌های مهمّی است که آن شهیدان و مجاهدان راه حق برای همۀ ما باقی نهاده‌اند، و ثانیاً عمل و التزام به آن پیام‌های حیات‌بخش، و ثالثاً نشر و ترویج و تعلیم آن پیام‌های ماندگار خصوصاً به نسل جوان است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان در پایان عنوان کردند: اگر ثمرۀ اجلاسیۀ کنونی شهدای عزیز روحانیّت استان اصفهان، توجّه و تدبّر در این نکاتِ اساسی باشد، به فضل الهی، به هدف خود، دست خواهد یافت.یاد و نام همۀ شهیدان والامقام خصوصاً شهیدان حوزه‌های علمیّه و بالأخص شهداء و ایثارگران روحانی استان اصفهان را گرامی می‌داریم و به ارواح تابناک آنان سلام و تحیّت و درود می‌فرستیم. والسّلام علیهم و علیکم و رحمة‌الله و برکاته.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha