یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
مرتضی نجفی قدسی

حوزه /از میان شرکت کنندگان، جوانترین شرکت کننده ۶ ساله، مسن ترین شرکت کننده ۶۷ ساله و ۲۱۷ شرکت کننده غیرایرانی از ۶کشور حضور داشتند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، مرتصی نجفی امروز در اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) که در دارالقرآن علامه طباطبایی درقم برگزار شد گفت: امروز شاهد برگزاری  اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش خواهران در قم هستیم.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی بابیان اینکه در این دوازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم، 5 هزار 322 نفر در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل  شرکت کردند اظهارداشت: از این تعداد 776 نفر در حفظ کل، 877 20 جزء، 3هزار 36 نفر در رشته قرائت 114 نفر و در رشته ترتیل ۵۱۹ نفر حضور داشتند.

وی افزود: از میان این تعداد شرکت کننده، جوانترین شرکت کننده 6 ساله، مسن ترین شرکت کننده 67 ساله و 217 شرکت کننده غیرایرانی از 6کشور حضور داشتند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی افزود: این مسابقات دارای ویژگیهایی چون سراسری بودن، تعداد زیاد شرکت کننده، استقبال خوب مردم، مردمی بودن، عدم محدویت سنی و ملیتی بوده است.

نجفی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره از مسابقات اظهارداشت: هدف از برگزاری این مسابقه تربیت حافظان قرآن کریم در جامعه اسلامی و ترویج مبانی معرفتی والهی است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی بابیان اینکه دیگر هدف برگزاری این مسابقات، کشف و شناسایی نخبگان قرآنی از مناطق محروم کشور است، ابراز داشت: معتقدم همین حضور افراد باعث ترغیب وتشویق سایر جوانان دیگر برای شرکت در مسابقات قرآن کریم می شود.

وی بابیان اینکه برای بهتر برگزارشدن این مسابقات لازم است همه نهادها و سازمانها با دارالقرآن کریم علامه طباطبابی همکاری کنند، عنوان کرد: در این دوره سعی شده هر کس و از هر ملیت و سنی وارد سایت دارالقرآن کریم شده و برای حضور در مسابقات ثبت نام کرده، برای شرکت در برگزاری مسابقه دعوت کنیم. اما متاسفانه این دو خصوصیت در سایر مسابقات رعایت نمی شود و همین مسئله می تواند مشکلاتی ایجادکند.

نجفی قدسی گفت:دراین دوره سعی شده از بهترین داوران زن در برگزاری مسابقات قرآن کریم استفاده شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha