چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
طباطبایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر پژوهش کردن در مسیر طلبگی و تحصیل علوم دینی گفت: برگزاری جشنواره علامه حلی، زمینه خوبی برای گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در میان طلاب علوم دینی فراهم آورده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با برگزیدگان و اساتید جشنواره حلی با بیان اینکه محدودیت سنی نباید مانع حضور افراد در این جشنواره شود، اظهار کرد: اصل کار حوزویان، پژوهش است و درسی بدون پژوهش در حوزه وجود ندارد، بنده معتقد هستم که تمام آقایی در طلبگی است و تمام فقر و بدبختی هم در طلبگی است، چراکه طلبه ای که درس نخواند زیان دیده دنیا و آخرت است، اما طلبه ای که اهل علم و دانش باشد مقام بالایی دارد.

وی با تأکید بر پژوهش کردن در مسیر طلبگی و تحصیل علوم دینی افزود: در گذشته فیزیک و شیمی و ریاضی و طب در حوزه تدریس می شد، چون مراکز دانشگاهی و پژوهشی دیگری وجود نداشت، اما حالا این علوم از حوزه جدا شده است و علوم معروف به «علم الابدان» در دانشگاه و «علم الادیان» در حوزه تدریس می شود و همه به دنبال برطرف کردن مشکلات جامعه و مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان یادآور شد: مگر مراجع و بزرگان ما کلاس درس داشتند، همه آن بزرگواران دنبال تحقیق و تفحص بوده اند، از سوی دیگر همه می دانیم مرجع تقلید حق ندارد از دلایل دیگر علما استفاده کند بلکه باید خود برای فتواهای صادر دلایل محکمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه جشنواره علامه حلی تمرین یاد دادن است، عنوان کرد: هدف اصلی، دریافت جایزه نیست، بلکه اصل هدف، پژوهش است و این جشنواره زمینه را برای تحقیق و پژوهش فراهم می آورد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه قرآن کریم می فرماید پس از هر سختی، آسانی است، گفت: پس از تحمل سختی تحقیق و پژوهش، انسان رشد پیدا می کند و در آخرت به اندازه فهم خود، پاداش دریافت می کند، بنابراین نباید گفته شود که این همه درس خواندیم، چه شد.

حجت الاسلام جلالی، معاون پژوهشی حوزه علمیه اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه درس پژوهش در سه پایه تحصیلی در حوزه علمیه اصفهان گنجانده شده، گفت: در مجموع 682 مقاله توسط برادران و 1356 مقاله توسط خواهران در جشنواره علامه حلی ارائه شد که آثار 10 برادر پژوهشگر و 15 خواهر پژوهشگر به مرحله کشوری ارسال می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha