جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دارالقرآن امام علی(ع)

حوزه/ اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با حضور آیت الله حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه و جمعی از شخصیت های حوزوی و قرآنی در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات خواهران دارالقرآن امام علی(ع) با حضور حافظان و قاریان قرآن کریم، با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری دبیر شوری عالی حوزه های علمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم زهرا خلیلی نفر اول مسابقات حفظ کل قرآن کریم در بخش روشندلان کمتر از ۱۶ سال آیاتی از قرآن را تلاوت کرد و سپس مرتضی نجفی قدسی مسئول دارالقرآن امام علی(ع) به سخنرانی پرداخت و ویژگی های منحصر به فرد این مسابقات را بیان کرد.

این مسابقات که با حضور بیش از پنج هزار شرکت کننده به مدت یک هفته در مجتمع یاوران مهدی جمکران برگزار شد با این تعداد شرکت کننده به عنوان رکورد و شاهکاری در کشور به ثبت رسیده است.

مسئول بخش خواهران دارالقرآن حرم امام حسین(ع) نیز در این مراسم با بیان اینکه قرآن آرامش را به قلب آدم نازل و فتنه را دور می کند، پرچم گنبد امام حسین را به عنوان تحفه ای به مدیر دارالقرآن امام علی (ع) اهدا کرد.

آيت الله هاشم حسینی بوشهری نائب رئیس جامعه مدرسین و امام جمعه قم نیز در سخنرانی مفصل و قرایی به اهمیت و جایگاه حافظان قرآنی اشاره و نکاتی را یادآور شد.

در این مراسم امل مطوری به نیابت موسسه قرآنی بصائر در حرم امام حسین گفت: ما در این مسابقات شاهد حضور قاریانی بودیم که از شهرها و کشورهای مختلف به قم آمدند و از آِنایی با آنان خرسند شدیم.

وی گفت بابت مهمان نوازی و دعوت شما از صمیم قلب از آقای انصاری موسس و بانی دارالقرآن و مرتضی نجفی قدسی تشکر می کنیم ان شاءالله همکاری بیشتری را در این راستا شاهد باشیم.

پرچم امام حسین(ع) از دست آیت الله حسینی بوشهری تقدیم آقای نجفی قدسی مدیر و مسئول دارالقران امام علی شد.

حنانه خلفی حافظ و نخبه ۱۲ ساله قرآن کریم نیز در این مراسم برنامه قرآنی متنوعی را اجرا و به روش های مختلفی قرآن را تلاوت کرد.

معصومه آقاخوانی علیشاهی نماینده مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم به سخنرانی پرداخت.

در بخش ویژه این مراسم هم از مسن ترین شرکت کننده به نام نجبا حنایی از جهرم استان فارس و یسنا کریمی به عنوان کوچکترین شرکت کننده این مسابقات از استان قزوین وخادمان این مسابقات شامل زهرا مظاهری، ناهید مشرفیان، مشهدی محمد و عامری و از گروه فنی و مهندسی شامل مهندس محمد باقر محمدی، نوید محمدی، حجت اسماعیل بیگی، جواد عرفانی، روح الله شفیعی و همچنین امیرحسین جعفری، ناصر صیایی، محمد مظاهری، مجتبی شیرعلی، علی طالبی، سعید افشاری، مرتضی قیاسی و حمید قاجار با سنگ های متبرک قبر امام حسین(ع) هدیه عتبات عالیات تقدیم شد.

 

 

چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب جای قرآن در متن زندگی خالی است

آیت الله حسینی بوشهری، امروز در اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)  که در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد گفت: پیامبر(س) فرمودند« عالمان دین و حافظان قرآن بعد از انبیاء از ممتاز ترین افراد هستند و این افراد دارای خصوصیاتی مانند محشور شدن با انبیاء، همراهی با انبیاء و مساوی بودن در پاداش باانبیاء الهی می باشند».

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: اما چرا حافظان دارای این امتیاز هستند، چون از کرامت ویژه ای برخوردار هستند و در عین حال حامل قرآن و مروج بودن قرآن می باشند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه زمانی که انسان نماز می خواند با خدا صحبت می کند، افزود: قرآن دارای ویژگی هایی است و معتقدیم صادق ترین خبر، قرآنی است و این قرآن از گذشته و آینده با زیبایی و صدق خبر می دهد، به انسان حرکت وجهت می دهد و بشر را هدایت می کند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: معتقدیم قرآن منبع قانون و وحیانی است ودارای حیات طیبه، برقرار کننده مساوات بین زن و مرد مؤمن و مایه آرامش است.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: برای رسیدن به این ویژگیها لازم است عواملی را بکار ببندیم که ازجمله آن آشنایی و تدبر قرآن است.معتقدیم که فهم و حفظ، مقدمه برای عمل به قرآن است.

امام جمعه قم افزود: اما متأسفانه امروز بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب؛ ولی جای قرآن در متن زندگی خیلی ها خالی است، معتقدم هنوز دیر نشده و می توانیم در بالاترین سطح عمل به قرآن قرار گیریم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود:  روایتی امام باقر(ع) فرمودند« حافظان قرآن کسانی هستند که قرآن را داروی دردها می دادند و شب زنده داری می کنند و جایزه شان را از فرشته ها می گیرند».

شرکت بیش از ۵ هزار نفر در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

مرتضی نجفی نیز گفت: امروز شاهد برگزاری  اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش خواهران در قم هستیم.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی بابیان اینکه در این دوازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم، 5 هزار 322 نفر در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل  شرکت کردند اظهارداشت: از این تعداد 776 نفر در حفظ کل، 877 20 جزء، 3هزار 36 نفر در رشته قرائت 114 نفر و در رشته ترتیل ۵۱۹ نفر حضور داشتند.

وی افزود: از میان این تعداد شرکت کننده، جوانترین شرکت کننده 6 ساله، مسن ترین شرکت کننده 67 ساله و 217 شرکت کننده غیرایرانی از 6کشور حضور داشتند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی افزود: این مسابقات دارای ویژگیهایی چون سراسری بودن، تعداد زیاد شرکت کننده، استقبال خوب مردم، مردمی بودن، عدم محدویت سنی و ملیتی بوده است.

نجفی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره از مسابقات اظهارداشت: هدف از برگزاری این مسابقه تربیت حافظان قرآن کریم در جامعه اسلامی و ترویج مبانی معرفتی والهی است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی بابیان اینکه دیگر هدف برگزاری این مسابقات، کشف و شناسایی نخبگان قرآنی از مناطق محروم کشور است، ابراز داشت: معتقدم همین حضور افراد باعث ترغیب وتشویق سایر جوانان دیگر برای شرکت در مسابقات قرآن کریم می شود.

وی بابیان اینکه برای بهتر برگزارشدن این مسابقات لازم است همه نهادها و سازمانها با دارالقرآن کریم علامه طباطبابی همکاری کنند، عنوان کرد: در این دوره سعی شده هر کس و از هر ملیت و سنی وارد سایت دارالقرآن کریم شده و برای حضور در مسابقات ثبت نام کرده، برای شرکت در برگزاری مسابقه دعوت کنیم. اما متاسفانه این دو خصوصیت در سایر مسابقات رعایت نمی شود و همین مسئله می تواند مشکلاتی ایجادکند.

نجفی قدسی گفت:دراین دوره سعی شده از بهترین داوران زن در برگزاری مسابقات قرآن کریم استفاده شود.

 

 

تمسک به قرآن تنها راه برون رفت از مشکلات

خانم علیشاهی نیز با بیان اینکه تنها راه برای پیروزی دشمنان تمسک به قرآن است، گفت: قرآن ظاهر و باطنی دارد که توجه به هرکدام از این موارد می تواند مشکلات جامعه را رفع کند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس فراکسیون به نام عترت و قرآن وجود دارد و از بزرگترین فراکسیون درمجلس به شمار می رود وامید است در عمل به قرآن در دنیا پیش تاز باشیم.

وی عنوان کرد: آنچه در این مسابقات به درستی اجرا شده، حضور همه افراد و از ملیت های مختلف بود و این عین عدالت است.

 

دشمن همه برنامه ها را بکار گرفت تا انقلاب به چهلمین سال خود نرسد

حمیدرضا مقدم فر، مشاوره فرهنگی فرمانده کل سپاه نیز با بیان اینکه امروز دنیا در حال تحول عظیم تمدنی و اعتقادی قرار دارد و به شدت تشنه معارف دینی است، گفت: درگذشته تمدن غرب و شرق کاری کردند که مردم و بسیاری از اندیشمندان مکاتب گرفتار نوعی سرگشتگی شوند.

وی افزود: این نوع مکاتب سعی کردند مردم را با انواع فریب کاری نگه دارند،‌ولی خودشان اعلام می کنندکه دچار بن بست فکری و اعتقادی شدند و اینجا وظیفه حافظان قرآن ومبلغین قرآن بیش از گذشته مشخص می شود ومی توانند این مکاتب را به دین دعوت کنند.

وی عنوان کرد: غربی ها علی رغم میلیاردها دلار برای اسلام ستیزی دنبال این بودند جلوی نفوذ اسلام را بگیرند و حتی برای این هدف، گروهای تروریستی مانند داعش را راه اندازی کردند؛ ولی خدا نخواست این نور الهی خاموش شود.

مقدم فر گفت: دراین بین نامه دوم رهبر انقلاب برای جوانان اروپایی برای دعوت و مطالعه اسلام ناب بسیار اثر گذار بوده است و باعث ترویج اسلام ناب و شکست فتنه دشمنان شده است.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه افزود: امروز درشرایطی قرار داریم که پیام قرآن می تواند باعث از بین رفتن جاهلیت مدرن شود.

وی عنوان کرد: نور علم و قرآن است که می تواند نقش مهمی در پایان دادن به جاهلیت مدرن باشد و این نقش برعهده مبلغان قرآنی است.

مقدم فر با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امروز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم ودشمن همه برنامه ها را بکار گرفت تا به این چهلمین سال نرسد.

مشاوره فرهنگی فرمانده کل سپاه با اشاره به رسالت مهم مبلغان قرآنی افزود: تحول در علوم اسلامی اولین وظیفه مبلغان قرآنی است،‌باید مراقب باشیم که قرآن این پیام محجوریت را تکرار نکند.

وی عنوان کرد: رسالت دوم مبلغان قرآنی، ترویج سبک قرآنی است. امروز سه دهه است که دشمن سعی در تغییر سبک قرآنی است.

مشاوره فرهنگی فرمانده کل سپاه بابیان اینکه اگر جامعه گرفتار انواع زشتی هاشده چون از قرآن دور بوده است، افزود: تمسک به قرآن واهل بیت(ع) تنها راه نجات از گرفتاریها است.

 

در حق بانوان قرآنی اجحاف می شود

ایمان صحاف نائینی نیز که از سال ۶۸ داور مسابقات قرآنی بوده و در قسمت لحن حفظ کل قرآن در این دوره از مسابقات به قضاوت می پردازد، در سخنانی با بیان اینکه امکانات حوزه قرآن برای خانم ها، نسبت به آقایان قابل قیاس نیست، افزود: در زمینه قرآنی به حق خانم ها اجحاف می شود و توقع ما این است که در زمینه فعالیت خانم ها با توجه به نقش مادران در تربیت فرزندان و آمار بیشتر حفاظ خانم در کشور، امکانات مساوی برای خانم ها و آقایان در نظر گیرند.

وی در مورد اهمیت عمل به قرآن گفت: فعالیت در حوزه قرآن خیلی خوب است اما عملکرد شخص قرآنی مهمتر است، زیرا افراد قرآنی اعم از پژوهشگر، قاری، معلم و حافظ قرآن و علما، روحانیون و کسانی که به قرآن منتسب هستند یا معروف و شناخته شده اند از دید مردم متفاوت هستند.

وی ادامه داد: اگر مردم مشاهده کنند که این افراد مسائل اخلاقی و رفتاری که در قرآن بیان شده را رعایت نمی کنند، ذهنیت آنان نسبت به اسلام و قرآن تغییر می کند و با اینکه مشکل از دین نیست، اما مردم می گویند اگر رفتار این افراد طبق قرآن است، پس ما سمت این دین و قرآن نمی رویم.

این مشکل هم اکنون در جامعه ما وجود دارد زیرا برخی از قرآن و اهل بیت(س) تنها ظاهر قضیه را دیده اند و متاسفانه رفتار آنان در مسائل اخلاقی و اجرای عدالت مشخص می شود این مسائل بزرگترین ضربه را به اسلام، دین و اهل بیت(س) وارد می کند.

دیگران که منتسب به این افراد نیستند ضربه آنچنانی به جریان دینی وارد نمی کنند زیرا فارغ از مسائل دینی هستند و کسی توقعی از آنان ندارد اما کسی که می گوید من در این راه هستم اما در عمل خلاف آن عمل می کند تاثیر بدی بر جامعه می گذارد.

فراکسیون قرآن مجلس در حوزه قرآن فعال تر عمل کند

مسئولان حوزه قرآن، بخصوص فراکسیون قرآن مجلس شورای اسلامی و سازمان فرهنگ وارشاد اسلامی باید اهتمام بیشتری به حوزه قرآن داشته باشند و فعال تر عمل کنند.

از دستاوردهای دانشمندان در راستای تصدیق قرآن استفاده شود

وی با اشاره به اینکه برخی اوقات شاهدیم دانشمندان کشورهای غیرمسلمان مواردی را کشف می کنند که ۱۴۰۰ سال پیش در قرآن بیان شده، گفت: آنان زحمت می کشند و تحقیق می کنند اما مسلمانان به دلیل اینکه این کتاب را پذیرفته اند، کم کاری کرده و تحقیقات زیادی در این خصوص نداشتند و آنان چون نپذیرفتند دنبال چرایی آن می گردند که از سویی خوب و در راستای اهداف ما است وباید از دستاوردها و نتایج تحقیقات آنان در اثبات و تصدیق قرآن و اسلام استفاده شود.

وی در مورد دلیل گرایش خود به قرآن هم گفت: ابتدا محیط مذهبی خانواده و پدرم که قاری قرآن هستند، سبب شد که از کودکی آموزش قرآن را فراگیرم و در ادامه تشویق اساتید و تشویق هایی که در مسابقات می شدم و علاقه خودم باعث شد به قرآن گرایش پیدا کنم و این مسیر را ادامه دهم.

وی با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی قرآن آموزی رشد چشم گیری داشته است، گفت: ایران به نسبت سایر کشورهای اسلامی که سابقه بیشتری در آموزش قرآن دارند جایگاه خوبی دارد و از بسیاری از کشورها عقب نیست و در زمینه های قرآنی شامل قرائت، حفظ، تفسیر و تواشیح فعالیت های زیادی داشته و خیلی موفق بوده است

بازی، مسابقه و تشویق عامل اصلی جذب خردسالان به قرآن است

مژگان حیدرعلی مادر یسنا کریمی، در پاسخ به این سوال که چطور رفتار کردید که دخترتان علاقمند به فظ قرآن شد و همراهی کرد؟ گفت: فرزند من هم در ابتدا لجوجی می کرد و همراه نبود اما نقش مربی خیلی زیاد بود و همان روز اول به وی گفت ما اینجا با هم بازی می کنیم و زمانی که فرزندم علاقمند به رفتن شد، آموزش قرآن را شروع کرد.

وی با تاکید براینکه باید بر موسسات قرآنی نظارت بیشتری شود، گفت: من دخترم را دو سال به یک موسسه بردم اما وی از قرآن زده شد سپس به یک حسینیه در قزوین بردم؛ چند نفر دیگر هم به این مشکل را داشته و به این حسینیه آمدند و دوباره به قرآن علاقمند شدند.

وی با ابراز تاسف از اینکه نحوه آموزش در برخی موسسات درست نیست و دو سال تلاش ما بی نتیجه ماند اما در این حسینیه مدام با بچه ها کار نمی کنند و تفریح وبازی را در آموزش ها گنجانده اند و به نظرم یکی از دلایلی که یسنا دلزده شد این بود که یک ساعت ونیم به صورت رسمی و مداوم با وی کار می شد و با بچه همراه نبودند تا حدی که پس از مدتی گریه می کرد و می گفت نمی خواهم بروم.

این مادر قرآنی افزود: پس از دو سالی که آموزشگاه وی را تغییر دادم حتی زمانی که بیمار هست می گوید مرا به کلاس قرآن ببرید؛ یسنا هم به دوستانش آموزش می دهد و هم آموزش می گیرد؛‌ به خواهر سه ساله اش هم دو سوره ناس و کافرون را آموزش داده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فرزند شما تفاوتی با هم کلاسی هایش دارد؟ گفت: معلم شان می گوید مطالب را زود بیان می کند و به درسش لطمه ای وارد نشده و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و اجتماعی تر شده و قرآن روی رفتار و گفتارش اثر گذاشته و از این سن با افراد قرآنی و خوب دوست می شود.

وی در خصوص تاثیر همراهی والدین بر موفیت فرزندان هم گفت: من هم در کنار دخترم می نشینم و با هم آموزش ها را فراگرفتم و به ۲۰ نفر از هم کلاسی های دخترم آموزش می دهم و به جای اینکه به بچه بگویم برو، بکن و دستور بدهم کنار و همراه وی بودم وبا قرآن آسایش و آرامش به زندگی ام آمد و دقیقا احساس می کنم که حافظه ام زیاد شده است

حیدرعلی با تاکید براینکه والدین نباید سخت گیری بیش از حد داشته باشند گفت: باید شرایط فرزندان را درک کرد و گاهی که فرزند من حوصله ندارد و کم خوابیده اصرار و لجبازی نمی کنم تا با علاقه و خواست خودش این مسیر را طی کند.

وی گفت: پدر و پدربزرگ وی هم مشتاق هستند و همه همراهی کردند و حتی با جوایز کوچک مشوق وی بودند زیرا مسابقه، تشویق در جمع و جایزه نقش زیادی در افزایش اعتماد به نفس خردسالان دارد.

 

بخاطر تشویق، جایزه و مهربانی مربی ام قرآن می خوانم

یسنا کریمی متولد سال۹۱ که به عنوان کم سن وسال ترین فرد شرکت کننده در این دوره از مسابقات شرکت کننده حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم از قزوین شرکت کرده هم گفت وگویی کودکانه داشتیم؛ که آن را هم در ادامه آوردیم.

    یسنا خانم خودت به قرآن علاقه داشتی؟

بله قرآن را دوست دارم.

    قرآن را چقدر دوست داری؟

به اندازه نمره ۲۰

    چی شد علاقمند شدی؟

به خاطر تشویق و جایزه.

  دوست داری قرآن را کامل یاد بگیری؟

بله.

 چرا؟

چون قرآن خوبه کلام خداست.

    کی این حرف رو یادت داده؟

خودم تو ذهنم آمد.

 جایی که الن داری قرآن می خوانی را بیشتر دوست داری یا می خواهی به موسسه قبلی بروی؟

اینجا که الان هستم.

  چرا؟

چون خانممون خیلی مهربونه با هم بازی می کنیم حتی دوست دارم چادرم رو مربی ام درست کند.

 تو کلاس چکار می کنی؟

من یک آیه می خونم دوستم آیه بعدی رو می خونه با هم سوره ها رو تموم می کنیم.

 به نظرت توی مدرسه تو بالاتری یا دوستات؟

من.

 چرا؟

چون جواب ها را می دهم هر وقت قرآن داریم من پای تخته می رم و می خونم اون ها سه آیه یاد می گیرند من خوشحالم که از همه بیشتر بلدم.

 روزها چکار می کنی؟

قرآن و درس می خونم و بازی می کنم؛ تلاش می کنم حافظ قرآن بشم، مامان و بابا هم به من قرآن یاد می دهند.

313/40

جوایز نفرات برتر دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) خواهران در مراسمی با حضور علما، فضلا و شرکت کننده های این دوره از مسابقات اهدا شد.

اسامی نفرات برتر به شرح ذیل می باشد:

حفظ کل بالای 16 سال

ردیف     نام و نام خانوادگی استان     رتبه       میزان جایزه ( تومان )

1          رضوانه باقری                  اول       4,000,000

2          مهدیه شکوری                دوم       3,500,000

3          طاهره نایبی موحد            سوم       3,000,000

                                                 

حفظ 20 جزء بالای 16 سال

ردیف     نام و نام خانوادگی استان     رتبه       میزان جایزه ( تومان )

1          سعیده سلطانی                اول       3,000,000

2          لیلا خزایی پول                دوم       2,500,000

3          فرشته صباغیان بیدگلی                  سوم       2,000,000

                                                 

حفظ 10 جزء بالای 16 سال

ردیف     نام و نام خانوادگی استان     رتبه       میزان جایزه ( تومان )

1          فائزه جلالی                    اول       2,000,000

2          الهه ملک پور آرانی                      دوم       1,750,000

2          زهرا رحمتی اغجه رود                   دوم       1,750,000

3          نرگس صادقی فر             سوم       1,500,000

3          فاطمه علیزاده آرانی                      سوم       1,500,000

3          نرگس بهادری جهرمی                  سوم       1,500,000

                                                 

                                                 

قرائت ترتیل بالای 16 سال

ردیف     نام و نام خانوادگی استان     رتبه       میزان جایزه ( تومان )

1          فرزانه کلالی                   اول       2,000,000

2          پرنیان عصابخش             دوم       1,750,000

2          مریم ولی زاده                 دوم       1,750,000

3          زهرا مهوشیان                 سوم       1,500,000

3          مرضیه میرزایی پور                       سوم       1,500,000

3          مریم فتحی زاده              سوم       1,500,000

                                                 

قرائت تحقیق بالای 16 سال

 

 

ردیف     نام و نام خانوادگی استان     رتبه       میزان جایزه ( تومان )

1          مریم سمایی                   اول       3,000,000

2          عاطفه ناصح                   دوم       2,500,000

3          آمنه آلبوخنفر                   سوم       2,000,000

                                                 

                                                 

 

حفظ کل زیر 16 سال

ردیف     نام و نام خانوادگی استان     رتبه       میزان جایزه ( تومان )

1          زهرا خلیلی ثمین              اول       4,000,000

2          حنانه خلفی                     دوم       3,500,000

2          فاطمه نیکویی                 دوم       3,500,000

3          فاطمه ترکاشوند               سوم       3,000,000

3          زهرا انصاری                   سوم       3,000,000

                                                 

حفظ 20 جزء زیر 16 سال

ردیف     نام و نام خانوادگی استان     رتبه       میزان جایزه ( تومان )

1          عارفه علیزاده                  اول       3,000,000

2          فاطمه صفرزاده                دوم       2,500,000

2          نرگس کردیان                 دوم       2,500,000

3          عارفه کرمی قلعه کلی                   سوم       2,000,000

                                                 

حفظ 10 جزء زیر 16 سال

ردیف     نام و نام خانوادگی استان     رتبه       میزان جایزه ( تومان )

1          الهام نیک روش آرانی                   اول       2,000,000

2          سحر صدیقی فشتالی                    دوم       1,750,000

2          زهرا دوستعلی دستجردی               دوم       1,750,000

2          هانیه قلندری                   دوم       1,750,000

3          زهرا رجبی شاد                سوم       1,500,000

3          مریم شهبازی نیا              سوم       1,500,000

                                                 

                                                 

قرائت ترتیل زیر 16 سال

ردیف     نام و نام خانوادگی استان     رتبه       میزان جایزه ( تومان )

1          محدثه رفیعی                  اول       2,000,000

2          زهرا حسینی سفیدابی                    دوم       1,750,000

3          آتنا علینقی                     سوم       1,500,000

                                                 

قرائت تحقیق زیر 16 سال

ردیف     نام و نام خانوادگی استان     رتبه       میزان جایزه ( تومان )

1          فاطمه صمدی                 اول       3,000,000

2          ضحی بحیرایی                دوم       2,500,000

3          فاطمه حق گو                 سوم       2,000,000

3          نرجس حاجی علی بیگی                سوم       2,000,000

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha