جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله هاشمی شاهرودی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه، گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی از جمله برجستگان فقهای ما بود که در عرصه فقاهت، ولایت فقیه و نظام اسلامی را از عمق جان باور داشت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» آیت الله سید احمد خاتمی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: رابطه آیت‌الله هاشمی شاهرودی با مقام معظم رهبری رابطه‌ای بسیار صمیمی بود و مقام معظم رهبری هم نسبت به ایشان و جایگاه رفیع ایشان لطف ویژه‌ای داشته‌اند.

آیت‌الله شاهرودی از فقیهان برجسته نظام اسلامی بودند. فقیه برجسته‌ای که تربیت‌شده‌ی حوزه علمیه باسابقه نجف و شاگرد برجسته شهید بزرگوار آیت‌الله سید محمدباقر صدر بودند.

این فقیه بزرگوار صاحب تألیفات ارزشمندی در فقه و اصول و مسائل فقه معاصر بود. او از جمله برجستگان فقهای ما بود که در عرصه فقاهت، ولایت فقیه و نظام اسلامی را از عمق جان باور داشت.

آن مرحوم طی 40 سال انقلاب در عرصه‌های مختلف نظام ورود کرد و خوش درخشید. در عرصه ریاست قوه قضاییه، در عرصه شورای نگهبان و از افتخارات بزرگ ایشان تدوین دایره‌المعارف فقه شیعه است که از مفاخر کتاب‌های ما است.

افسوس که عمرشان کفاف آن را نداد که این دایره‌المعارف ارزشمند را به پایان برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha