جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رییسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه یکی از استوانه‌های علمی و تحقیقی خود را از دست داد و نظام اسلامی از نعمت اندیشمندی بصیر و اخلاق مداری انقلابی محروم شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری، در پیامی، ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت:

در این پیام آمده است:

خبر ارتحال فقیه مجاهد و فرزانه، شاگرد مکتب حضرت امام خمینی(ره) و یار صدّیق رهبر معظم انقلاب اسلامی، استاد آیت الله هاشمی شاهرودی(طاب ثراه) را در کمال تأسف و تأثر دریافت کردم.

با رحلت آن فقیه کم‌نظیر، حوزه‌های علمیه یکی از استوانه‌های علمی و تحقیقی خود را از دست داد و نظام اسلامی از نعمت اندیشمندی بصیر و اخلاق مداری انقلابی محروم شد.

آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی با تمسک به سیره اجداد طاهرینش و در ادامه راه استادان مجاهدش حضرت امام خمینی(ره) و شهید بزرگوار آیت الله سیدمحمدباقر صدر(ره) به معنی واقعی کلمه جامع بین علم و عمل بود و مبارزات وی با عوامل استکبار جهانی در منطقه همچون رژیم صدّام، تلاش برای استحکام مبانی نظری نظام اسلامی، مجاهدت و خدمات در دستگاه قضایی و جدّ و جهد علمی و فقهی آن بزرگوار در خاطر نظام اسلامی، مردم و حوزه‌های علمیه ماندگار خواهد بود.

اینجانب مصیبت وارده را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، خانواده، بازماندگان و ارادتمندان آن مرحوم و حوزه‌های علمیه و مردم قدرشناس ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال علوّ درجات را برای آن مرحوم خواستارم.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha