شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
مدرسه علميه صديقه طاهره(س)نوشهر

حوزه/ مهمترین عامل دانایی و توانمندی، درک نادانی و نداری مطلق است، و آن چیزی که سد دانایی و تحول مثبت اندیشه می شود، «توهم دانایی» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، خانم بازدار در نشست کارگاهی اساتید و طلاب مدرسه علميه صديقه طاهره(س) نوشهر بیان کرد: مهمترین عامل دانایی و توانمندی، درک نادانی و نداری مطلق است، و آن چیزی که سد دانایی و تحول مثبت اندیشه می شود، «توهم دانایی» است.

وی افزود:  انسانهایی که سوالی در ذهن داشته و آمادگی دریافت جواب را دارند، به مرور زمان به قلّه رفیع دانایی و تحول مثبت می رسند، زیرا انسان ماشین تبدیل ماده به ملکوت است و اگر توانمندی های خویش را به درستی بشناسد به درجه رفیعی می رسد که حتی ملائک نیز به آن راهی ندارند.

وی اظهار کرد: سؤال اساسی در ذهن طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) باید بدین گونه باشد که برای منتظر واقعی بودن، چه مهارت هایی باید کسب کرد تا در راستای آن برنامه ریزی دقیق و موثر برداشته شود.

استاد مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) نوشهر تصریح کرد: هر طلبه ای موظف هست در مرحله اول خود را ساخته و زارع وجود خویش باشد تا بتواند در سایه سار این خود سازی، زمینه ساز کار تبلیغی - فرهنگی صحیح باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حیات طیبه، چیزی نیست که از بیرون به ما تزریق شود و هرکس باید در وجود خویش، آن را بارور کند تا به هرجا می رود، حیات بخش و جریان ساز و موثر باشد. حضرت خضر(علیه السلام) به هرکجا که پا می گذاشت، آنجا را سبز و بارور می کرد و این نمادی است برای طلاب، که با وجود خویش و بارور نمودن مهارتها و توانمندی های عصر ظهور در اجتماع، امید، سرسبزی و پویش به ارمغان بیاورند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha