شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 21, 2024
۱

حوزه/ حجت الاسلام فرشباف گفت: گرامیداشت حکاسه ۹ دی طبق روال سال‌های گذشته امسال هم در بقعه شیخ نوایی خوی با حضور مسئولین، امام جمعه و مدارس علمیه خوی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسن فرشباف، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، اظهار داشت: مدرسه علمیه سفیران هدایت میرزا ابراهیم خوی ۳۷ طلبه دارد که در پنج پایه تحصیلی مشغول به تحصیل هستند و در پایه اول تحصیلی امسال پذیرش نداشتیم.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت خوی در ادامه به برنامه‌های فرهنگی و تهذیبی مدرسه اشاره کرد و گفت: هر هفته جلسات اخلاق برای طلاب مدرسه برگزار می‌شود و ماهانه هم نشست بصیرتی و سیاسی با دعوت از کارشناسان امر در مدرسه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: هر روز جلسات انس با قرآن و قرائت و روخوانی قرآن برای طلاب مدرسه برگزار می‌شود و چندین تن از طلاب مدرسه قاری نمونه شهرستانی و استانی هستند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت خوی افزود: به توجه به تاکیدات مدیریت حوزه های علمیه در راستای پژوهش محور بودن مدارس علمیه، مدرسه میرزا ابراهیم خوی در تابستان امسال یک دوره ده روزه مقاله نویسی و روش تحقیق و پژوهش برای طلاب برگزار کرد که تمامی طلاب با فنون مقاله نویسی آشنا شدند و در مدرسه در هر ترم طلاب موظف هستند در دو درس مطالعاتی مقاله ارائه دهند و نمره مقالات در سایت ثبت خواهد شد.

وی به برنامه‌های تبلیغی این مدرسه اشاره کرد و بیان داشت: در پایه پنج که طلاب معمم هستند به مدارس آموزش و پرورش جهت تبلیغ و اقامه نماز اعزام می‌شوند و همچنین در مساجد به عنوان مبلغ و امام جماعت حاضر شده و معارف اسلامی را تبلیغ می‌کنند.

حجت الاسلام فرشباف از گرامیداشت ۹ دی در خوی خبر داد و گفت: در سالروز حماسه 9 دی به روال سابق مراسمی با حضور مسئولین، امام جمعه و مدارس علمیه خوی در بقعه مرحوم شیخ نوایی برگزار می‌شود و طلاب مدرسه در آن مراسم حضور پیدا کرده و با آرمان‌های نظام و انقلاب تجدید پیمان خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha