جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعه مدرسین حوزه

حوزه/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال حضرت آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی که به امضای آیت الله محمد یزدی رئیس شورای عالی این نهاد حوزوی رسیده، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(انا لله و انا الیه راجعون)

ارتحال فقیه مجاهد، حضرت آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی(قدس سره) عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، موجب تأثر و تألم شدید گردید.

این عالم برجسته، فقیهی مبرز، آراسته به صلاحیت‌ها و برخوردار از مراتب عالی علم و عمل بود و سالها از محضر اساتید بزرگی از جمله: حضرات آیات عظام: امام خمینی (ره)، سید ابوالقاسم خویی (ره) و سید محمد باقر صدر(ره) کسب فیض نمودند. ایشان دارای آثار و تألیفات گرانسنگی در زمینه‌های گوناگون فقهی و علمی بوده و شاگردانی را نیز در این زمینه تربیت نمودند.

در جریان مبارزات انقلابی علیه رژیم بعث عراق حضور فعال داشته که منجر به دستگیری و شکنجه ایشان گردید و در این راه نیز سه تن از برادران گرامیشان به شهادت رسیدند.

سالها در کسوت ریاست قوه قضائیه، عضویت در شورای محترم نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام مجاهدتها و خدمات ارزنده و ماندگاری به نظام اسلامی ارائه نمودند که تاریخ نام ایشان را در زمره خادمان و مجاهدان راه انقلاب اسلامی ثبت و ضبط خواهد کرد. این فقیه عالیقدر از وفاداران به ولایت فقیه و از حامیان جدّی آن بود و به ولی فقیه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» ارادت ویژه و از جان برآمده‌ای داشتند.

جامعه مدرسين حوزه علميه قم رحلت این عالم پرهیزگار را به محضر حضرت بقية‌الله الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبري«مدظله العالي»، مراجع عظام تقليد «دامت‌بركاتهم»، حوزه‌هاي علميه و همچنین به بیت مکرم به خصوص آقازاده‌گان محترم، شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده و براي آن عالم وارسته علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha