شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پیام تسلیت

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی با صدور پیامی ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مدیر حوزه علمیه خراسان، با صدور پیامی، ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی به این شرح است.

انالله و انا الیه راجعون

با نهایت تأسف و اندوه خبر ارتحال مرجع عالیقدر و عالم ربانی و یار انقلاب، مرحوم حضرت آیت الله العظمي هاشمی شاهرودی موجب تاثر و تاسف اینجانب شد. 

انقلاب اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری تا کنون یاران والا مقامی داشته که با وجود ددمنشی رژیم طاغوت و همه مشکلات پیش رو برای پیروزی نهضت دینی امام خمینی(ره) جانفشانی کردند و تلاش های آنان در خاطر تاریخ ماندگار شده است. یکی از کسانی که با نگاه انقلابی اش در زمینه فقه حکومتی اهتمام ورزید و در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی امام(ره) تلاش کرد، مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی بود که انصافا در این عرصه پیشگام و به روز عمل کرد.

آن مرحوم در عرصه علم و فرهنگ دینی نیز تلاش های گسترده ای داشت و علاوه بر تالیف آثار و رياست‌ مؤسسه‌ دايرة‌المعارف‌ فقه‌ اسلامى، با تدریس در مقطع خارج، شاگردان بسیاری را تربیت کرد که امروزه از برکت این امر مقدس، ثمرات زیادی را شاهد هستیم.

از سوی دیگر، مردمی بودن و دغدغه مندی برای جامعه در سمت های مختلف همچون رئیس قوه قضائیه، عضو فقهاي شوراي نگهبان، عضو ونائب رئیس مجلس خبرگان رهبری، عضو  و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس هیئت عالی حل اختلاف وتنظیم روابط قوای سه گانه و... نشان می دهد که این عالم ربانی تا آخرین لحظه عمر برای حل مشکلات و اعتلای پرچم اسلام از هیچ کوششی دریغ نورزیده و با وجود وضع جسمانی نامساعد خویش، واژه خدمت به نظام، انقلاب و مردم را مخلصانه و در راه رضایت الهی به خوبی معنا كرده است.

اینجانب فقدان این مرجع عالیقدر و یار نظام و رهبری را به محضر امام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و اقشار مردم شریف ایران اسلامی و سایر ملت های بلاد اسلام تسلیت عرض کرده و به خاندان مکرم و بازماندگان ایشان صمیمانه تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال صبر و اجر برای آنان و غفران واسعه و رضوان الهی برای آن مرحوم مسئلت می نمایم.

سید مصباح عاملی
مدیر حوزه علمیه خراسان

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha