جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید مجتبی حسینی

حوزه/ درپی ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق با صدور پیامی درگذشت این فقیه وارسته را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» درپی ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، با صدور پیامی درگذشت این فقیه وارسته را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

خبر فاجعه رحلت زود هنگام عالم عامل و فقيه مجاهد مرحوم آية الله آقاي حاج سيد محمود هاشمي شاهرودي موجب تألم خاطر اینجانب گرديد.  ايشان بحق نمونه ای از عالمانی بودند که با توجه به برخورداری از هوش سرشار، عمق فقاهت را با بصیرت و تقوی و احساس مسؤلیت همراه نموده و علی رغم تقدیم سه برادر در راه مبارزه با طاغوت عراق از پای ننشسته و در دو محور عراق و ایران گامهای بلندی در خدمت به این دو ملت برداشتند.
در عراق از شاگردان خاص و یاران شهید بزرگوار آیة الله سید محمد باقر صدر بوده و پس از تحمل سختیهای زندانهای رژیم بعث به دستور شهید سید محمد باقر صدر (رض) و بعنوان رابط ایشان با حضرت امام خمینی (ره) به ایران هجرت نمود و در سنگر مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق به مجاهدتهای خود در راه دفاع از ملت مظلوم عراق ادامه داد.

در ایران نیز در سنگرهای شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه, مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان رهبری، و حوزه علمیه قم خدمات شایان تقدیری ارائه نموده و آثار ارزنده ای را به یادگار گذاشت.
این جانب مصیبت فقدان این عزیز را خدمت رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع عظام و حوزه های علمیه و خاندان بزرگ آن مرحوم تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم رحمت وغفران الهی و علو درجات را مسألت می نمایم.             


سيد مجتبى حسيني
نماينده مقام معظم رهبري در عراق و نماينده مردم استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان
۱۷ ربیع الثانی ۱۴۴۰ نجف اشرف

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha