جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پیام تسلیت

حوزه/آیت الله هاشمی شاهرودی از جمله فقیهان و صاحب اثری بود که مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی از اندیشه‌های ناب او بهره‌مند می‌شدند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،متن پیام حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضاني گيلاني نماينده مردم گيلان در مجلس خبرگان رهبري به این شرح است:

«انّا للّه و انّا الیه راجعون»

خبر درگذشت فقیه عالیقدر، نواندیش حضرت آیة الله هاشمی شاهرودی«قدس سرّه» موجب تأثّر و تاسّف فراوان گردید و حوزه‌های علمیّه جهان تشیّع خصوصاً قم، نجف و مشهد را در غم و اندوه فراوان فرو برد.
این شخصیّت برجسته و متفکّر اسلامی که یادگار اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره)، شهید آیة الله سید محمّد باقر صدر و دیگر اعاظم حوزه علمیّه قم و نجف بود از جمله فقیهان و صاحب اثری بود که مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی از اندیشه‌های ناب او بهره‌مند می‌شدند و البته در آینده ابعاد علمی این محقّق و فقیه و اصولی مدقّق بیشتر آشکار خواهد گردید. و به حقّ باید اعتراف نمود فقدان این فقیه مکتب اهل‌بیت«علیهم السّلام» ثلمه‌ای را پدید آورد که هیچ چیزی جای آنرا پر نخواهد کرد و سال‌ها باید سپری شود تا چنین فقیهی جامع به جامعه حوزوی و دینی عرضه گردد ولی امید است شاگردان مدرسه و مکتب آن استاد معظّم بتوانند بخشی از آراء و دیدگاه‌های فقهی و اصولی ایشان را با تدریس و کنفرانس‌های علمی به شکل دقیق و عمیق منتشر سازند.
حضور مفید و مؤثر ایشان در مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوّۀ قضائیّه بر غنای علمی و معنوی و وزانت و فراست این مجموعه‌ها افزوده بود.
اینجانب رحلت و ضایعه مؤلمه این فقیه مجاهد و خستگی ناپذیر را به محضر حضرت ولیّ عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبری معظّم انقلاب و مراجع عظام و حوزه‌های علمیّه و بیت شریف و همۀ شاگردان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت می‌گویم. و از خدای متّعال علوّ درجات و رضوان الهی و حشر با اولیای الهی را برای آن فقید فقیه و نیز صبر جزیل و جمیل را برای همۀ بازماندگان و علاقه‌مندان ایشان مسئلت می‌نمایم.

 


رضا رمضاني گيلاني
نماينده مردم گيلان در مجلس خبرگان رهبري
و رئیس اتحادیه اروپائی علماء و تئولوگ‌های شیعه

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha