پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله یعقوبی

حوزه/ آیت الله یعقوبی گفت: آیت الله شاهرودی از جوانی خود به شایستگی اسلام برای رهبری تمام جوانب زندگی انسانها ایمان داشت و برادران پاکش نیز در این راه با وی همراه بودند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» آیت الله محمد یعقوبی از علمای عراق با صدور پیامی درگذشت حضرت آیت الله سید محمود شاهرودی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: امت اسلام به ویژه حوزه های علمیه امروز خبر ناگهاین درگذشت یکی از فرزندان خوب و پاک خود را دریافت کردند که عمر شریف خود را در راه ارتقاء و پیشرفت امت اسلامی و عزت و کرامت آن صرف کرد و ایشان کسی نیست جز حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی(قدس الله نفسه الزکیة).

ایشان افزود: آیت الله شاهرودی از آغاز تحصیلات علمی خود مورد توجه اساتید بزرگ حوزه به ویژه شهید صدر اول(قدس الله سره) بود که از دیدار و وجود ایشان شادمان می شد و ایشان را احترام می نمود و این کار را در مقابل چشمان دیگران انجام می داد و شهید صدر دوم که از دوستان آیت الله شاهرودی بود به من گفت که آن مرحوم از نابغه ترین شاگردان استاد شهید بود که این تلاش های علمی در نهایت به تالیفات ارزشمند و شگفتی آفرین ایشان در فقه و اصول ختم شد.

شیخ یعقوبی ادامه داد: البته دانش و فعالیت علمی آیت الله شاهرودی منحصر در علوم حوزوی نبود بلکه عرصه های فکری و معرفتی دیگر را نیز شامل شد و ایشان به علوم عصر خویش واقف بود و هرکس سخنان ایشان را در زمینه های مختلف پیگیری کند به این واقعیت پی می برد و البته چنین دایره معلوماتی از ایشان بعید نبود، زیرا ایشان از شاگردان مدرسه شهید محمدباقر صدر(قدس الله سره) و از پیشگامان آن مدرسه بود.

در بخشی از این پیام آمده است: آیت الله شاهرودی از جوانی خود به شایستگی اسلام برای رهبری تمام جوانب زندگی انسان ها ایمان داشت و برادران پاکش نیز در این راه با وی همراه بودند و برای قانع ساختن امت اسلامی به این واقعیت و هدایت آنها به مطالبه تغییر و اصلاح، آستین همت بالا زدند و سرنوشت این برادران نیز همچون سرنوشت سایر مجاهدان توأم با سختی و مشقت بود به گونه ای که آیت الله شاهرودی در سال 1974 بازداشت شد و سه برادر ایشان به شهادت رسیدند تا جایی که ایشان در سال 1979 مجبور به ترک عراق شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha