پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام دری نجف آبادی

حوزه/نماینده مجلس خبرگان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی عالمی بزرگ در علوم حوزوی و مرد خستگی ناپذیر در سنگرهای مختلف انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اراک،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده مجلس خبرگان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پی درگذشت عالم گرانقدر، آیت الله هاشمی شاهرودی پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است: مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی عمر با برکت خویش را در خدمت به مردم و نظام اسلامی صرف کرد و خبر رحلت ایشان بسیار جانسوز و اندوهناک است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این شخصیت برجسته و خستگی ناپذیر در سنگرهای مختلفی نظیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان، قوه قضائیه، مجلس خبرگان رهبری و جایگاه‌های حساس کشور منشا آثار و برکات فراوانی بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مرحوم هاشمی شاهرودی با تلاش وافر آثار فقهی، اصولی و معرفتی بسیاری را از خود برجای گذاشته و موسسه بزرگ فقه اهل بیت (ع) را در شهر مذهبی قم راه‌اندازی کرد و دیدگاه‌های آن مرحوم در حوزه‌های علمیه منشاء آثار و برکات فراوانی است. از شاگردان برجسته مرحوم آیت الله شهید صدر، امام راحل و سایر بزرگان و مراجع دینی بودند.

وی ضمن تسلیت درگذشت این عالم بزرگوار گفت: از خدای تعالی برای آن بزرگوار علو درجات، حشر با شهدا و صدیقین و حشر با امام راحل و شهیدان مسئلت کرده و برای خانواده محترم طلب صبر و اجر جزیل داریم . امیدواریم خلاء وجود چنین فقهای بابرکت و علمای بزرگ را با عنایات خود جبران کند و در پیشگاه اجداد طاهرین مورد عنایت حضرت اباعبدلله الحسین (ع) باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha